12 tipov, čo robiť počas ekonomickej krízy

Už teraz očakávame pokles HDP v Európe v najbližších mesiacoch. Predpoklad máme zatiaľ taký, že to premostí aj do ekonomickej recesie. Z hľadiska sveta e-commerce a online-u som spísal 10 tipov ako sa na toto nepríjemné obdobie pripraviť a čo by som osobne odporúčal robiť. Tieto tipy sa hodia ako pre riaditeľov alebo managérov firiem, tak aj pre freelancerov.

1. začnite používať online nástroj na riadenie

My využívame asanu v spojení s everhour. Asana je do 15 užívateľov zadarmo. Oplatí sa aj platená verzia. Výhody asany som spísal v tomto článku Spravujte svoju firmu s Asana

2. založte si eshop alebo B2B platformu

Ak ste doteraz váhali s prechodom do online, tak teraz už asi netreba čakať. Vo viacerých článkoch sme spísali ako robiť webdizajn, redizajn alebo identitu eshopu:

Video : Aký systém vybrať pre eshop ?

3. Automatizujte procesy vašej firmy

Napísali sme celkom rozsiahly článok ako robiť sklad e-shopu.

Čo sa výhod automatizácie týka, popísali sme ich v našej službe B2B riešenia.

Aby ste si mohli procesy automatizovať, tak ich musíte najprv pomenovať. Odporúčam si spraviť procesnú mapu. My používame default procesy pre tvorbu webu alebo eshopu, ktorú vždy upravujeme podľa požiadaviek.

4. výberu správneho IT dodávateľa venujte viac času

Ako nájsť pre firmu dobrých developerov a ako si ich udržať si môžete pozrieť v nasledujúcom videu.

5. prejdite na online nástroje a služby

Napríklad máte v práci balík Adobe a používate kombináciu Adobe XD, Adobe Photoshop. Náhle nemôžete ísť kvôli karanténe do priestorov kancelárie. Ak nemáte firemný cloud, tak nemáte prístup ku zdrojovým súborom. Ak by ste používali figmu, tak máte po prihlásení v hociktorom počítači bežiacom na ľubovoľnom operačnom systéme prístup ku všetkým zdrojovým projektom a môžete bez nutnosti čokoľvek inštalovať pracovať ďalej.

To isté platí pre používanie Excelu a Wordu. V našej spoločnosti to už nikto nepoužíva. Prešli sme komplet na Google Apps pre biznis. Všetko je v cloude a online. Viete kto má aký prístup a viete kolaboratívne pracovať  naraz. Existuje aj Microsoft alternatíva, ale zatiaľ sa podľa mňa Google technológiám nevyrovná .

6. naučte sa pracovať efektívnejšie

  • menej porád s vopred dohodnutou agendou
  • robiť dôležitejšie veci skôr
  • obmedziť sociálne siete počas pracovnej doby – odporúčam do google chrome plugin News Feed Eradicator
  • merajte efektivitu – odporúčam rescuetime.com
  • robte viac kratších kôl pohovorov
  • pre onboarding zamestnancov si vytvore firemnú databázu znalostí a postupov – firemnú WIKI

7. zálohujte viac ako doteraz

  • ideálne na viacerých lokalitách
  • dáta z pohľadu riadenia sú to najcennejšie, čo máte
  • potrebujete si archivovať účtovníctvo
  • potrebujete zdrojové súbory ku všetkým starším projektom

8. investujte do vzdelania

Pre majiteľov firiem odporúčam :

Službu audible – predplatné na audio knihy. Každý mesiac = 1 kniha. Ja osobne, z kníh ktoré mi ako CEO niečo naozaj dali by som odporúčal:

Osobne odporúčam aj kurzy na udemy.  My fičíme na jednom účte viacerí a v akciách sa dajú nájsť kvalitné kurzy aj s priebežnými testami za pár korún, pričom akcia trvá väčšinou stále.

Inšpitácia kurzov pre programátorov

Čo študovať pre dizajnérov

  • nástroj figma
  • design thinking
  • design systems

9. prehodnoťte pozície vo firme a spôsob ich odmeňovania

Niektoré pozície možno nebudete potrebovať. Niektoré nemusia robiť full-time. Niektoré sa dajú outsourceovať. Vo vibration máme od vzniku spoločnosti spôsob odmeňovania podľa odrobených hodín. Podľa skúseností a rýchlosti programátorov majú postavenú hodinovú sadzbu. Kvôli správnemu výpočtu platu sú nútení programátori správne merať pridelené úlohy ako ich aj správne nazvať a zaradiť. Takže niekedy také,, samoriadenie” . Je to dosť o dôvere, ale je tam väčšia možnosť flexibility práce ako aj spravodlivé a transparentné odmeňovanie.

10. myslite o krok dopredu

Čítal som viac názorov, že treba v dnešnej dobe a počas aktuálnej pandémie viac myslieť na dnešok ako hasiť akútne problémy. Podľa mňa to netreba ani pripomínať. Ale myslite prosím dopredu. Robte rozhodnutia, ktoré budú mať význam aj o 5 či 10 rokov. Zbavte sa zbytočných činností a inovujte. Hľadajte možnosti a makajte. Konkurencia možno má skrátený pracovný čas alebo robia len 4 dni do týždňa. Vy by ste mali makať viac ako normálne. Aby ste mali náskok. 

11. podporujte Slovenské firmy

  • podporujte lokálnych výrobcov
  • cestujte po Slovensku
  • investujte do Slovenských projektov
  • inzerujte na Slovenských weboch a ideálne cez Slovenské reklamné systémy
  • pomôžeme si navzájom

12. vylepšujte vaše digitálne UX

excelentný interakčný dizajn

sú všetky cesty vášho zákazníka, formuláre, navigácia dobre nadizajnované?

intuitívna prezentácia

je vaše užívateľské prostredie jednoduché, efektívne a zanechá dojem v užívateľoch? Tu ide o rozloženie webu, grid system, grafické prvky, typografiu či farby.

Ak ste doteraz neriešili UX, tak by ste mali začať. Buď zväčšite váš tím práve o UX špecialistu alebo oslovte firmy, ktoré sa UX zaoberajú, aby vám pomohli.

My vo vibration vám radi pomôžeme s UX či už ide o web, eshop alebo aplikáciu.

Páči sa vám článok?

Potrebujete riešenie na mieru?
Kontaktujte nás!

Vladimír Donič hlavný konzultant

+421 948 368 636

vladimir.donic@vibration.sk

Alebo vyplňte krátky formulár

Zadať dopyt