Blog

Kde a ako správne používať QR kódy v roku 2017?

qr kody titulka

Viete čo je QR kód? Ak nie, tak zrejme nesledujete najnovšie trendy v online biznise. Špeciálne odkazy a informácie zakódované do štvorca s čiernymi a bielymi štvorčekmi v minulosti boli na smiech, no dnes ich používajú aj najväčšie spoločnosti na svete. Nájdete ich v populárnych komunikačných aplikáciách, v letákoch, ale…


september 2017 – zhrnutie mesiaca

čo sa nám podarilo prijali sme stážistku na internetový marketing vymenili sme SSD disky na našich serveroch za rýchlejšie získali sme pár nových eshopov, ktoré čoskoro spúšťame vymenili sme copywritera zúčastnili sme sa konferencii o ecommerce v Prahe s názvom shopcamp náš CEO bol školiť tím programátorov v Ostrave začali…


Nebojte sa republikovania obsahu. Poradíme vám, ako na to!

analytics

Pokiaľ sa rozhodnete, že pri svojich blogoch budete stavať na kvalite, nie kvantite, tak môžete pomýšľať nad republikovaním obsahu. Ide o oživenie, aktualizovanie a opätovné zverejnenie vášho staršieho článku či blogu. My vám v tomto článku ukážeme, ako na to! Ako si vybrať správny článok na republikovanie? Pri republikovaní obsahu je…


Prediktívne grafické rozhranie – nástroj k zvýšeniu predajov aj impresií

Jedným z hlavných prínosov vášho produktu alebo služby by malo byť uľahčenie života vašich zákazníkov. Docieliť to môžete mnohými spôsobmi – jedným z nich je aj prediktívne grafické rozhranie. To sa spája najmä s vývojom novodobého softvéru, no aplikovať sa dá pohodlne aj na váš web alebo online systém. Používa ho aj Google…


Bannerová slepota – reálna hrozba online marketingu?

banner

Pojem bannerová slepota existuje už od roku 1994. Vtedy sa o nej verejne rozhodol hovoriť spravodajský portál Wired.com, ktorý dnes patrí medzi najväčšie spravodajské autority svojho druhu. Vo všeobecnosti možno povedať, že ide o trend, s ktorým bojujú všetky weby obsahujúce online reklamu. Čo to však bannerová slepota vlastne je…


Hlasové vyhľadávanie – je vaše SEO pripravené na novú formu vyhľadávania?

hlasove vyhladavanie

SEO je mŕtve! To je už dlho používaný výrok skeptikmi, ktorí si myslia, že na SEO nezáleží. Pravda je však opak. Google (hlavne) a Bing (tak trochu) majú stále dominantné postavenie v digitálnom svete a nevyzerá to tak, že by sa v blízkej budúcnosti malo niečo zmeniť. A tento článok sa zaoberá spôsobom, ktorý zmení…


Chatbot pre B2B – ako vám môže jednoduchý nástroj pomôcť zvýšiť konverzie

Keď niekto povie slovo „Bot,“ väčšina ľudí si zrejme predstaví ikonického R2D2 z Hviezdnych vojen. V skutočnosti však chatbot pre B2B vyzerá skôr takto: zdroj fotografie: martechadvisor.com Pravdou je, že za botmi sa neskrýva nič viac, ako iba program zložený z množstva kódov. Bity a bajty. Nevešajte však hlavu. Kúzlo botov je reálne. Pokiaľ…


B2B mobile e-commerce a prečo by ho veľkoobchodníci nemali podceňovať

B2B mobile e-commerce

Veľkoobchodníci a distribútori dlho považovali e-commerce iba za dodatočné riešenie. To už však nemôžu. B2B predaje sa rezolútne pohybujú smerom k online a predovšetkým smerom k mobilom v rámci  B2B mobile e-commerce. Zopár predajcov si uvedomilo, že e-commerce má jasné výhody v podobe zvýšenia a automatizovania predajných procesov, zníženia nákladov, minimalizovania problémov s objednávkami a uvoľnenie personálu pre…


Kompletný návod pre B2B content marketing

B2B content marketing

B2B content marketing môže byť veľmi náročný a v nasledujúcich rokoch bude čoraz viac ťažší. Preto sme sa rozhodli spísať obsiahly, detailný návod o content marketingu určeného pre B2B biznisy. Pripravený? Môžeme začať. Čo je to B2B content marketing?  Ako názov naznačuje, B2B content marketing je umenie využívať vlastný obsah pre rozširovanie publika,…


Čo má spoločné B2B a B2C e-commerce a prečo by sa mali učiť jeden od druhého

B2B a B2C spoločnosti dlho pôsobili v odlišných odvetviach. Na jednej strane máme spoločnosti ako Salesforce alebo GE (General Electrics), ktorých produkty a služby pomáhajú iným podnikom lepšie obsluhovať zákazníkov a generovať zisk. Na druhej strane tu je Amazon, ktorý sa vo väčšine sústredí na predaj spotrebiteľom. Ich rozličné disciplíny sa nezdajú mať toho…


Top 5 dôvodov, prečo by mali B2B spoločnosti automatizovať svoj marketing

automatizacia marketingu

Pokiaľ ide o marketing, B2B čelí unikátnym výzvam. Ktoré metódy treba použiť pre zvýšenie počtu zákazníkov? Ako vytvoriť dlhodobé vzťahy so zákazníkmi? Aký bude na to potrebný rozpočet a počet ľudí? Jedným z riešení pre všetky tieto problémy je automatizácia marketingu a jeho procesov. Správa o stave marketingu z roku 2016 z Veľkej Británie skúmala…


Informačná architektúra – čo to je, ako ju vytvoriť a ako ju môžete využiť pre zvýšenie konverzií?

informačná architektúra

Kľúčom k úspešnému marketingu je dobre zrealizovaný plán. Príprava je však rovnako dôležitá, avšak často podceňovaná. Jednou z týchto podceňovaných častí býva práve informačná architektúra. Informačná architektúra môže byť odstrašujúca pre dizajnérov, ktorí ju nikdy predtým nerobili. Na vytvorenie úspešnej vizualizácie webstránky sú potrebné zručnosti a prax spolu s plánovaním. Každý sa…


10 jednoduchých tipov pre písanie presvedčivých webových textov

webové texty

Je to častá chyba, ktorú robia aj skúsenejší copywriteri. Keď píšete webové texty, na koho myslíte? Predstavujete si svojho potenciálneho zákazníka, ako číta váš text? A rozmýšľate popritom, čo ho/ju presvedčí kliknúť? To robí väčšina copywriterov. Považuje svojich návštevníkov za ľudí, ktorí radi čítajú. Píšu teda svoj text ako tlačový magazín….


7 najdôležitejších dôvodov, prečo je WodPress najvhodnejší pre firemný blog

Firemný blog na WordPress

Či už ste v podnikaní začiatočník alebo skúsený borec, viete jednu vec – je dôležité sa vedieť odlíšiť. To je v dnešnom svete pomerne ťažké. Konkurencia je väčšia ako kedykoľvek predtým a s vašim podnikateľským nápadom vás už pravdepodobne niekto predbehol (ak nie, gratulujeme :)). Jeden z dobrých spôsobov, ako byť iným je využívať firemný…


predstavenie teamu vibration – junior account manager viki

Junior account manager Viki má na u nás na starosti spoluprácu a starostlivosť o existujúcich klientov. Momentálne študuje na fakulte manažmentu v Bratislave.  Čo robíš mimo pracovnej doby najradšej?Trávim čas s kamarátmi, čítam knihy, pozerám filmy, seriály, občas si zašportujem – korčule, bicykel… Akú hudbu počúvaš? Viac-menej všetko. Záleží od nálady,…


Mega checklist pred spustením e-shopu

checklist pred spustenim e-shopu

Funkčná webstránka predstavuje dôležitý nástroj vášho podnikania. Obzvlášť v prípade, ak je váš predmet podnikania e-shop. Perfektný web v dnešnom svete predstavuje umenie. Je to ako maľba v múzeu, ktorú si denne prezerajú tisícky návštevníkov. V online svete je kritikom každý, nedostatky si ľudia ľahko zapamätajú a k vášmu dielu sa už nemusia vrátiť. Ak…


Aké výhody prinesie B2B e-commerce pre váš veľkoobchod ?

výhody B2B e-commerce

V predchádzajúcom článku sme predstavili B2B e-commerce, najrýchlejšie rastúci segment B2B trhu. Dnes v tejto téme budeme pokračovať a rozoberieme si detailnejšie výhody a prečo je pre veľkoobchod B2B e-commerce vhodný. B2B e-commerce nie je jednoduchá záležitosť. Množstvo obchodníkov ponúka komplexný sortiment, ktorý sa len tak ľahko nepretransformuje do online sféry. Hoci to môže…


Zoznámte sa s B2B e-commerce, najrýchlejšie rastúcim segmentom B2B

Vývoj v digitalizácii sa dotkol aj B2B segmentu. Trh sa prirodzene mení a iba tie spoločnosti, ktoré sú ochotné sa prispôsobiť môžu rásť a profitovať ďalej. Ako raz povedal Charles Darwin: „Nie sú to tie najsilnejšie tvory, ktoré prežijú, ani tie najinteligentnejšie. Sú to tie, ktoré sa dokážu prispôsobiť zmene.“ Dinosaury sa…


Evolúcia webdizajnu, alebo ako sme sa za 30 rokov na obrazovke dostali od zopár riadkov textu po vizuálny koncert

Viete si predstaviť svoj život bez internetu? Skôr nie, ako áno. Každý deň predsa využívame svoj smartfón, tablet alebo počítač na surfovanie a hľadanie užitočných informácii, zaujímavých filmov a videí, nakupovanie, manažovanie financií, zarábanie peňazí a predovšetkým udržovanie kontaktu so svojou rodinou a priateľmi. Hoci si mnohí z nás pamätajú svet ešte predtým, než vznikol internet,…


Predstavenie teamu vibration -junior programátor Martin

Čo robíš mimo pracovnej doby najradšej? Zájdem do posilňovne, pracujem na bakalárke, chodievam na prechádzku so psom, chillujem niekde s kamošmi, youtube. Akú hudbu počúvaš? Najradšej si púštam gymradio alebo nejaký orchestral vocal dubstep, rock, numetal, dnb, dubstep, top kapela je ale Linkin Park :O Aká technológia ťa zaujala v…


Big Data a ich využitie v e-commerce – získajte novú konkurenčnú výhodu

Písal sa rok 2003 a Oren Etzioni letel z amerického mesta Seattle do Los Angeles na bratovu svadbu. Na tejto významnej udalosti si dal náramne záležať a preto si kúpil letenku už niekoľko mesiacov dopredu. Bol presvedčený o tom, že týmto spôsobom významne ušetrí. Neušetril. Zaplatil podstatne viac, ako ľudia, ktorí si letenku kúpili…


Kompletný návod o interakčnom dizajne pre začiatočníka

  Interakčný dizajn má svoje korene vo webovom a grafickom dizajne, časom sa však odčlenil a stal sa vlastnou entitou. Je to už viac než len práca s textom a fotkami, interakční dizajnéri majú zodpovednosť za vytváranie každého elementu na obrazovke, na ktorý môže používateľ kliknúť, písať, alebo ho presunúť. V skratke, sprostredkuje interakciu ako…


Webdizajnové trendy v roku 2017

  Trendy, ako ich poznáme v súčasnosti sa neustále menia a zajtrajšok už nie je rovnaký, ako dnes. To isté platí aj pri webdizajne. Internet je unikátne prostredie, ktoré sa konštantne mení a vyvíja smerom vpred. Trendy vo webdizajne sú výsledkom experimentom a inovácii, ktoré posúvajú toto odvetvie ďalej. Pozrime sa na to, čo…


predstavenie teamu vibration – content manager Nela

Čo robíš mimo pracovnej doby? Trávim čas s mojimi priateľmi. Rada chodím do galérií za umením. V zime snowboardujem a v lete bajkujem. Nepohrdnem dobrým jedlom, pitím alebo knihou. Akú hudbu počúvaš? Hudba ma sprevádza od rána až do večera, takže toho počúvam veľa. Radšej mám však elektronickú alternatívnu hudbu….


Jednoduchosť vo Web dizajne: Prečo sú jednoduché dizajny efektívnejšie?

Autor: Viktor Vincej je bloger, affiliate marketér a zakladateľ webstránky webcreate.me. Web dizajnom, online marketingom a WordPressom sa profesionálne zaoberá viac než 5 rokov. Jednoduchosť sa zdá byť nadčasový trend vo web dizajne napriek tomu, že “jednoduchý môže byť ťažší než komplexný” (slovami Steva Jobsa). Na to, aby ste našli…


Predstavenie teamu vibration – CEO Ivan

Čo robíš mimo pracovnej doby najradšej? Rád cestujem a športujem – bicykel, snowboard, posilka, plávanie. Mám rád dobré jedlo a pitie, preto rád spoznávam nové chute. Občas ešte produkujem hudbu a snažím sa vzdelávať. Akú hudbu počúvaš? Momentálne si fičím na spotify a táto služba mi každý týždeň namieša kopec…


Predstavenie teamu – WordPress a front end master Martin

Maťo je súčaťou Vibration už 5 rokov, vlastne prvý zamestnanec. Odporučil ho jeho bratranec Milan. Začínali sme dvaja na byte na Dlháčoch. Venuje sa front end programovaniu a je náš WordPress expert! Okrem toho stíha hrať na basgitaru a skladať vlastnú hudbu. Hrá v 2 kapelách. Bol členom firemnej kapely, ktorá síce…


Predstavenie teamu – back end programátor Breigi

Náš back end programátor Breigi zabezpečuje fungovanie webu na pozadí. Pracuje hlavne v PHP (YII, cake PHP), JavaScript, MySQL. Front endu sa vyhýba, ale za to vie dokódiť do nášho systému pre eshopy sellio úplne všetko. 


Predstavenie teamu – programátor Juraj

Náš back end programátor Juraj u nás navrhuje a implementuje pozadie webov a webových aplikácií. Vyštudoval FIITku v Bratislave, od kiaľ má červený diplom! Ovláda C++, Java, PHP aj WordPress.


Predstavenie teamu – webdizanérka Marika

Marika vo vibration zastrešuje web dizajn a grafický dizajn. Hoci je tichší typ, vždy sa snaží vyhovieť požiadavkám klienta na 100%. Skúsenosti má hlavne z printu, ale s nami objavila nový svet onlajnu.


Predstavenie teamu – programátor Erik

Erik programuje vo vibration front end aj back end. Je rýchly, precízny a zvládne takmer všetko! Pracuje hlavne s HTML, JS, SCSS, PHP(framework YII a WordPress). Robíme spolu tretí rok, ale videli sme ho spolu asi trikrát. Z Myjavy robí remote. Na otázky odpovedal tak, ako komunikuje cez skype. Efektívne.  – Čo robíš…


Predstavenie teamu – account manager Vlado

Account manager Vlado má u nás na starosti hľadanie nových klientov a starostlivosť o existujúcich. Spolu s priateľkou vyrábajú dizajnové kabátiky pre francúzskych buldočkov. Jedného malého francúzskeho buldočka aj vlastní a volá sa Bubu.


Tip 96: Sledujte svoju konkurenciu

Každý podnikateľský plán obsahuje informácie o analýze konkurencie. Je to jeden z najdôležitejších bodov a mal by byť vždy zahrnutý. Je to šanca, ako sa pozrieť bližšie na trh a jeho účastníkov a naučiť sa čo robia ostatní a prečo. Spoločnosti, ktoré svoj podnikateľský plán každý rok aktualizujú by na túto časť zabúdať nemali – startupy…


Tip 95: Začnite využívať analýzu kľúčových slov

Základ každého SEO a každej PPC kampane tvorí analýza kľúčových slov. Vykonáva sa z rôzneho množstva dôvodov, predovšetkým je to hlavne kvôli tomu, aby ste našli kľúčové slová súvisiace s vašim podnikaním, ktoré pritiahnu na váš web relevantnú cieľovú skupinu. Spôsob akým ľudia premýšľajú a následne do Google vyhľadávania zadávajú kľúčové slová sa neustále…


tip 94: Využite RFM analýzu na personalizovaný inteligentný newsletter

RMF analýza je nástroj, ktorého sila spočíva v tom, že prináša príležitosti na zlepšenie marketingovej kampane cez lepšie porozumenie nákupného správania zákazníkov. Cieľom analýzy je nájsť zákazníkov, u ktorých je najvyššia pravdepodobnosť pozitívnej odozvy a zároveň je u nich očakávaný najvyšší prínos v podobe zisku. RFM zefektívňuje procesy a poskytuje…


Tip 93: Vyskúšajte A/B testovanie pre zvýšenie konverzií

ab testovanie

Ak chcete robiť zmeny na eshope a neviete, aká zmena je najlepšia a prinesie najviac konverzií, otestujte dve varianty. Využite A/B testovanie, aby ste zistili, čo pritiahne vašich zákazníkov k vykonaniu požadovanej akcie. Môžete testovať zmeny dizajnu, grafiky, bannerov, reklamných kampaní, newsletterov,.. Vždy porovnávate dve verzie s cieľom určiť, ktorá…


Tip 92: Zasielajte personalizované newslettre

personalizované newslettre

E-mail marketing prechádza veľkými zmenami. Bežný e-mailing už nepúta toľko pozornosti. V rámci nových technológii sa do popredia dostávajú personalizované newslettre a časovo optimalizované e-maily.


Teambuilding vibration v Banskej Štiavnici

Minulý týždeň sme presunuli takmer celú firmu do Banskej Štiavnice, konkrétne do penziónu pri jazere Počúvadlo. Zo zavretého baru sme si spravili na týždeň kanceláriu. Cieľ bol stráviť spolu čas, nakoľko pár členov robí remote, čiže sa nevidíme často osobne. Osobný kontakt nahrádzame cez skype, telefón, asanu a najnovšie slack….



Hľadáme junior account managera

Náplň práce Aktívne vyhľadávanie nových klientov a následná starostlivosť o nich Prezentácia produktov firmy Starostlivosť o existujúce portfólio klientov Čo od teba očakávame Skúsenosti s predajom, Microsoft Excel – pokročilý Microsoft Word – pokročilý Internet (e-mail, www) – pokročilý Microsoft PowerPoint – základy Anglický jazyk – základy Tvoje vlastnosti Flexibilita…


Tip 91: Zamyslite sa, či sa váš produkt nedá predávať cez affiliate sieť

Podporte váš eshop affiliate marketingom. Je to jednoduchý spôsob ako zarobiť peniaze navyše. Určíte si províziu, ktorú ste ochotní dať za sprostredkovanie predaja a o ostatné sa postará tretia strana. Neplatíte za zobrazenia ani za kliky, platíte iba za reálny predaj. Sprostredkovateľ vám buduje značku bez toho aby ste o tom vedeli, či…


Tip 90: Máte na eshope hodnotenia od vašich zákazníkov?

Nechajte si ohodnotiť váš eshop zákazníkmi a nehanbite sa uverejniť ich názor priamo na úvodnej stránke vášho eshopu. Po anglicky testimonials, u nás je táto sekcia väčšinou nazvaná Povedali o nás. Sú to komentáre od vašich spokojných zákazníkov, ktorí zhodnotia nákup u vás. Zákazník vyrozpráva svoju skúsenosť s vašim eshopom…


Tip 89: Prečo zdieľať svoje najlepšie príspevky znova?

Pravidelne sa staráte o svoje sociálne siete a niektoré príspevky majú oveľa vyššiu úspešnosť ako ostatné? Zdieľajte ich znova! Nezáleží na tom ako staré sú. Máte neobmedzené možnosti namiešania si príspevkov na sociálnych sieťach. Mesačný harmonogram publikovania príspevkov si zostavte použitím mixu starých a nových albumov, fotiek, textov,… Nebojte sa…


Tip 88: export účtovných položiek do fakturačného systému

Účtovníctvo pre svoj eshop riešia ľudia väčšinou cez účtovníka. Ak platíte účtovníkovi za účtovníctvo a zároveň platíte za každú položku, tak pri veľkom množstve objednávok budete mať veľa účtovných položiek. Automatizáciou procesov môžete ušetriť peniaze. Nechajte si spraviť jednoduchý skript, ktorý vám vygeneruje XML súbor. XML jednoducho importujete do fakturačného systému vášho účtovníka. A…


Budúcnosť bez aplikácií

Čoskoro možno nebudeme musieť inštalovať aplikácie, pomôže nám s tým Google a prekvapivo aj Apple. “There’s an App for That.” Toto je slogan, ktorý definuje mobilný svet od roku 2008. Aplikácie sa zdali ako spôsob, ktorým pôjde urobiť všetko. Produkty používali reklamy a predvádzali svoje nové aplikácie,a ešte aj rodinná reštaurácia…


Tip 87: Vytvorte si google plus profil

Aj keď sociálne siete valcuje facebook, oplatí sa spraviť si Google Plus profil. Je to ďalší odkaz na váš eshop a my externé odkazy na eshop potrebujeme. Otázka je, či Google Plus prežije ďalší rok, ale pokiaľ funguje, tak to treba využiť. Okrem toho si pridajte do detailu produktu aj…


Tip 86: Promujte posty na facebooku

Ak máte dobrý článok, neváhajte experimentovať so sponzorovanými príspevkami na facebooku. Zasiahnete väčšie publikum. Bolo to dávno, keď stačilo publikovať post na vašom facebooku a videli to všetci vaši fanúšikovia. Dnes Google aj Facebook tlačí používateľov, aby platili za reklamu. Zadarmo nezobrazujú takmer nič, hlavne keď ide o reklamu. Stačí…


6 Web dizajnových trendov roku 2015 & 2016, ktoré musíš poznať

Popularita a potreba responzívneho web dizajnu stále rastie. Viac a viac internetových stránok sa snaží byť „pripravených pre mobilné zariadenia“. Pozrime sa na niektoré z najpopulárnejších trendov predchádzajúceho a aktuálneho roku. Šírenie UI patternov Jedným z vedľajších efektov responzívneho dizajnu je fakt, že veľa internetových stránok vyzerá podobne. Avšak, na vine nie je iba…


Tip 85: Prerobte si obchodné podmienky

Na Slovensku je dosť častým zvykom, že sa menia zákony o elektronickom obchode aj zákon o ochrane osobných údajov. Je dobré sledovať facebook skupiny, ktoré sú zamerané na eshoperov, prípadne sledovať blogy zamerané pre eshopy. V každej krajine je iná legislatíva a ak v nej predávate, tak by ste mali…


Tip 84: Nabádajte užívateľov, aby robili interakcie na vašom facebook poste

Facebook má rád interakcie. Rozlišujeme tri tipy interakcií na Facebook poste. Like Share Comment Pútavý príspevok vaši fanúšikovia zdieľajú, lajkujú alebo komentujú. Píšte úmyselne posty, ktoré budú vyzývať na tieto činnosti. Určite ste si všimli na Facebooku posty typu: Ak sa vám páči daný produkt dajte like Ak chcete vyhrať daný…


mohlo by vás zaujímať

ArchitektiOnline.sk

Spustili sme alfa verziu portálu architektionline.sk

Požiadavky na predkladanie WordPress tém na ThemeForest

Požiadavky sú navrhnuté tak, aby udrživali minimálny štandard kvality...

Najpraktickejšie pluginy do wordpressu

Pre interné účely a samozrejme aj kvôli osvete v...

Predstavenie teamu vibration – CEO Ivan

Čo robíš mimo pracovnej doby najradšej? Rád cestujem a...