Top 5 dôvodov, prečo by mali B2B spoločnosti automatizovať svoj marketing

automatizacia marketingu

Pokiaľ ide o marketing, B2B čelí unikátnym výzvam. Ktoré metódy treba použiť pre zvýšenie počtu zákazníkov? Ako vytvoriť dlhodobé vzťahy so zákazníkmi? Aký bude na to potrebný rozpočet a počet ľudí? Jedným z riešení pre všetky tieto problémy je automatizácia marketingu a jeho procesov.

Správa o stave marketingu z roku 2016 z Veľkej Británie skúmala cez 400 B2B marketingových lídrov a identifikovala top výzvy, ktorým čelili vo svojej marketingovej stratégii. Tými piatimi boli:

  1. rozpočet,
  2. kvalita konverzií,
  3. udržovanie tempa so zákazníkmi,
  4. ďalší rozvoj činnosti,
  5. akvizícia zákazníkov.

Poďme sa pozrieť na to, ako automatizácia marketingu v jednotlivých oblastiach pomáha.

automatizacia marketingu

zdroj fotografie: pexels.com

Rozpočet 

Ak sa začnete potiť už i len pri pomyslení na svoj rozpočet , verte, že v tom nie ste sami. 25 % zo skúmaných B2B veľkoobchodov identifikovalo svoj rozpočet pri formovaní svojej marketingovej stratégie ako výzvu č.1. Dobrou správou však je, že s automatizovaním marketingového procesu môžete s menej urobiť viac. Bude vám stačiť 1-2 šikovní ľudia, ktorí dokážu sledovať, cieliť, udržiavať kampane organizované a pomocou zhodnotenia údajov dokážete determinovať ROI všetkých činností vo vášej stratégii.

Kvalita konverzie

Keď ide o konverzie, dôležitá je kvalita oproti kvantitou. Premieňať množstvo konverzií na predaj nie je priveľmi užitočné, pokiaľ je väčšina z nich nepoužiteľná. Ako však marketéri identifikujú najlepšie leady ešte predtým, než ich pošlú do predaja?

Odpoveďou je systém, ktorý hodnotí a známkuje. Marketéri môžu hodnotiť aktivity, ako je kliknutie odkazu na email, pridanie produktu do košíka alebo stiahnutie vašej case study.
Ku každej konverzií sa pridá skóre, pričom známka sa určí podľa toho, ako veľmi konverzia zodpovedá profilu ideálneho zákazníka.

Týmto spôsobom najlepšie leady pôjdu najprv do predaja a medzera medzi predajom a marketingom sa následne uzavrie.

automatizacia marketingu

zdroj fotografie: pexels.com

Udržiavanie tempa so zákazníkmi

Technológia zmenila spôsob, ako interaktujeme so spoločnosťami a nie je preto divu, že to toľko marketérov považuje za kritický faktor pre svoj podnik. Automatizovanie aspektu vášho marketingu dokáže pomôcť dostať sa cez túto prekážku, predovšetkým keď máte dlhšie predajné cykle alebo biznis model, ktorý si vyžaduje udržovanie dlhodobejšieho kontaktu so zákazníkmi a obchodnými partnermi.

Pomocou automatizácie marketingu ako je remarketing môžete pridať perspektívnych zákazníkov do zoznamu, kde automaticky získavajú informácie o produktoch alebo ponukách. Umožňuje vám to udržovať perspektívnych zákazníkov informovaných počas dlhého predajného cyklu a uisťovať ich, že váš biznis sa o nich stará.

Môžete taktiež personalizovať svoje interakcie prostredníctvom separovania do zoznamov na základe ich záujmov. Ak teda napr. niekto navštívi informácie o určitom produkte, môžete im automaticky poslať email, ktorý sa sústredí na predaj tohto produktu.

Ďalší rozvoj činnosti

Ďalší rozvoj je kritickým pre rast, avšak vyhľadanie potenciálnej oblasti rastu si vyžaduje od marketérov analýzu vašich marketingových údajov. Pokiaľ sledujete používateľov prichádzajúcich na web a budujete si kompletný obraz o tom, kto sú a prečo prichádzajú na vašu webstránku prostredníctvom reklamy alebo landing pages, lepšie pochopíte na aké odvetvie trhu apelujete.

29 % z opýtaných B2B veľkoobchodov odpovedalo, že rast tržieb je pre nich top údaj určujúci úspech a 23 % umiestnilo spokojnosť zákazníkov medzi prvé 3 údaje.

Meracie schopnosti marketingovej automatizácie sú taktiež rozšírené do merania úspešností vašich kampaní. Pomocou funkcií ako A/B testovanie si môžete byť istým, ktoré kampane, CTA, usporiadanie prvkov a titulky majú najväčší dosah na vašich zákazníkov. S pomocou tohto náhľadu taktiež budete vedieť, že váš rozpočet sa míňa na kampane, ktoré vám prinášajú najviac tržieb.

Akvizícia zákazníkov

Nie je žiadnym prekvapením, že sa akvizícia umiestnila v top 5. Rozšírenie počtu svojich zákazníkov alebo počtu e-mailov v databáze nie je ľahká úloha, pomôcť však môže práve automatizovanie marketingového procesu.

Vytvorenie personalizovaných aktivít robí váš obsah viac relevantným pre zákazníkov. Ako veľmi? 60 % z opýtaných B2B spoločností odpovedalo, že by chcelo zvýšiť svoj rozpočet na personalizáciu.

S dynamickým obsahom prostredníctvom využitia big data si dokážu marketéri vybrať, ktorý typ obsahu zobrazia perspektívnym zákazníkom s rôznymi záujmami. Pokiaľ si zákazník napr. zakúpi určitý produkt, môžete mu pri nákupe zobraziť odporúčaný produkt, poprípade ho zavesiť na hlavnú stránku pri opätovnej návšteve tak, aby ho videl ihneď po návšteve.

Až 74 % opýtaných B2B spoločností tvrdilo, že dynamický obsah im pomáha vytvárať lepšiu cestu pre zákazníka ku konverzii.

Záver

Automatizovanie marketingu odstráňuje manuálny čas a snahu, ktorú je treba venovať iným činnostiam. Vďaka tomu získate voľné zdroje pre vytváranie kampaní, ktoré zvýšia zisk a úspech vašej značky. V prípade, ak máte záujem o automatizovanie svojho marketingu, môžete využiť náš systém Sellio.

automatizacia marketingu

zdroj fotografie: pexels.com, zdroj titulnej fotografie: pexels.com

zdroj:

https://www.salesforce.com/uk/blog/2016/06/top-5-benefits-of-marketing-automation-for-b2b.html

Autor

Dárius Polák

Copywriter a bloger.

mohlo by vás zaujímať

10 tipov ako na web s nízkym rozpočtom

Máte obmedzený rozpočet na tvorbu webu, ale chceli by...

Tip 45: Zistite, či vaše texty majú správny kontrast voči pozadiu

Správny kontrast je dôležitý, aby sa zákazníkom ľahšie čítali...

Tip 87: Vytvorte si google plus profil

Aj keď sociálne siete valcuje facebook, oplatí sa spraviť...

Vibration.sk logo

Vytvárame naše nové logo.

presvedčili sme vás?

Ak sa chcete niečo spýtať, napíšte nám.

Odpovieme čo najskôr.

00421 915 263 443

info@vibration.sk