Ako si vybrať, čo máte predávať v e-shope?

Aktualizovaný článok dňa 13. 2. 2019. Pôvodný článok vznikol 5. 2. 2018.

Založiť si e-shop je dnes otázkou niekoľkých minút. Svoj vlastný internetový obchod môže prevádzkovať naozaj hocikto. Dôležitejší ako existencia je však zámer – viete, aké produkty alebo služby máte predávať na e-shope? Ak vás nenavštívila múza a nedostali ste nápad na perfektný biznis, budete si nad výberom vhodného tovaru zrejme lámať hlavu. Viac to však nemusíte robiť. Máme pre vás niekoľko tipov, ako si správne vybrať produkty a služby na predaj cez e-shop!

Diera na trhu

Jeden z najlepších spôsobov, ako si vybrať vhodný zámer podnikania, je nájdenie diery na trhu. Tú môžete objaviť napríklad pomocou kľúčových slov. Jedným zo spôsobov je však aj výber oblasti, v ktorej plánujete podnikať a analýza spoločností, ktoré tak už robia. Prejdite si ich portfólio a zistite, či neexistuje produkt alebo služba, o ktoré by bol žiadaný, no žiadny z potenciálnych konkurentov ich nepredáva.

Značka, ktorá predáva

Občas je nutné vykašľať sa na všetky analýzy a veriť sile svojho odhodlania. Tá vám môže pomôcť k vytvoreniu silnej značky, ktorá dokáže uspieť aj na silne konkurenčnom trhu. Chcete vyrábať kryty na smartfóny? Vymyslite také kryty, ktoré doteraz nik nevyrobil a urobte ich výnimočnými. Ak to dokážete a pripravíte k tomu kvalitný e-shop, vyhrali ste!

e-shop

Riešenie problému

Niekedy sa aj vy sami stretnete s problémom, na ktorý ešte neexistuje riešenie. Vedeli by ste ho vyrobiť alebo vymyslieť a svoj nápad predať? V tom prípade sa poponáhľajte, aby vás niekto nepredbehol. Ak nájdete riešenie existujúceho problému, ktoré bude fungovať, môžete na tom pekne zarobiť.

Využite rýchlo stúpajúce trendy

Jedným zo spôsobov, ako si vybrať správne produkty na predaj cez e-shop, je pozorné sledovanie trendov. Ak by ste medzi prvými na Slovensku zachytili príchod fidget spinnerov, dnes ste mohli mať zarobené desaťtisíce. Každý deň však pre vás môže byť príležitosťou. Sledujte, kde vypukne najnovší ošiaľ a investujte do produktov, ktorých predaj môžete odštartovať raketovým tempom!

fidget spinner

Robte to, v čom ste dobrí

Nenašli ste na trhu dieru na trhu, nedarí sa vám odhaľovať podnikateľské príležitosti a analýza kľúčových slov je pre vás španielskou dedinou? Tak jednoducho robte to, v čom ste dobrí a čo máte naozaj radi. Keď veci robíte s radosťou a odhodlaním, môžete vytvoriť naozaj prosperujúci biznis. V tom prípade vás od predaja prvého produktu na internete delí už len tvorba e-shopu. Ak ju chcete zvládnuť bez stresu a získať naozaj kvalitný internetový obchod, dovoľte nám, aby sme vám s tvorbou e-shopu pomohli.

Zapôsobte na ľudí nadšených do hobby

Keď sú spotrebitelia vášniví v určitom hobby, zvyčajne sú naklonení k investovaniu peňazí. Jednoducho, ak produkt naozaj chcú, nemajú problém zaplatiť zaň aj viac. Ochota zaplatiť môže byť dôležitým faktorov pri hodnotení potenciálnych príležitostí akéhokoľvek produktu.

Dodatočné benefity zahŕňajú vyššiu úroveň interakcie a lojality k vašej značke. Nadšenci do hobby sa zvyčajne viac zapájajú vo svojom kruhu záujmov. Získavajú tiež väčšiu hodnotu z produktu, ktorý kupujú. Napr. hráči golfu sú známi tým, že nemajú problém investovať väčšiu sumu do kvalitného vybavenia.

Pouvažujte o svojej profesionálnej skúsenosti

Máte roky praxe v odvetví a stali ste sa odborníkom? Potom máte určitú zručnosť, ktorá vás robí viac kvalifikovanejším na určitú tému, než bežného odborného človeka. Premena vašej expertízy na online biznis je múdry spôsob ako vstúpiť na trh, kde nie je pre ostatných také ľahké duplikovať alebo kopírovať.

Čítajte zákaznícke recenzie na existujúcich produktoch

Či už produkty predávate online alebo nie, je množstvo benefitov, ktoré môžete získať zo zákazníckych recenzií. Pokiaľ už máte existujúci e-shop, ktorý predáva, môžete vidieť, čo zákazníci hovoria o vašich existujúcich produktoch. Existujú nejaké trendy alebo zaujímavosti, ktoré môžete využiť ako inšpiráciu pre vývoj vášho produktu? Dávajte pozor na nedostatky a sťažnosti, ktoré ľudia zdieľajú.

Pokiaľ ešte nemáte e-shop, pozrite sa na zákaznícke recenzie iných značiek a produktov v odvetví, ktoré chcete objaviť. Aký „zoznam želaní“ potenciálnych vylepšení dostávajú existujúce úspešné produkty? Ktoré prídavky alebo dodatočné produkty zákazníci neustále spomínajú?

Pokiaľ si nie ste istý výberom odvetvia alebo produktovou kategóriou, porozmýšľajte o špecifickej demografii a sústreďte sa na značky a produkty, ku ktorým sú jednotlivci naklonení.

Nájdite príležitosti v kľúčových slovách

Nie je žiadnym tajomstvom, že organická návšteva z Google je dôležitým marketingovým kanálom. Vyhľadávanie príležitostí kľúčových slov znamená strategicky hľadať produkt na základe vyhľadávacích fráz, ktoré ľudia používajú alebo počet vyhľadávaní mesačne a celková konkurencia na tieto vyhľadávanie.

Tento prístup môže byť pomerne technický a vyžaduje si okamžité pochopenie vyhľadávania kľúčových slov, ako aj SEO. Výhodou je, že spárovanie dopytu po produkte k existujúcim kľúčovým slovám môže byť efektívnym spôsobom na získanie návštevy z organického vyhľadávanie z Google. Má to však riziká, keďže spoliehaním sa na organické vyhľadávanie ste zraniteľný voči zmenám v algoritmoch vyhľadávania.

Pozrite si trendy na veľkých e-commerce stránkach

Pokiaľ preferujete predávať produkty na vlastnom e-shope, môžete získať inšpiráciu zistením, čo je populárne v trende na ďalších trhoch. Prezrite si stránky ako Amazon, Etsy a eBay a pozrite si zoznamy ako „What’s hot“, „Most wished for“ a ďalšie kategórie, ktoré zobrazujú súčasný zákaznícky dopyt. Tu je niekoľko odkazov, ktorými môžete začať:

Na individuálnych produktových stránkach Amazonu môžete vidieť „Best Sellers Rank“ a zistiť tak, ako veľmi sú jednotlivé položky v kategórii populárne. Môžete využiť nástroj ako Jungle Scout, ktorý vám pomôže identifikovať top predávajúce produkty a populárnych predajcov. Môžete filtrovať pomocou kategórie, ceny, predaja a ďalších vlastností.

Vyhľadávanie produktov s vysokou maržou

Takéto produkty majú nižšie riziko na začiatku práve vďaka vysokej ziskovej marži v porovnaní s produktmi, ktoré sa drahšie vyrábajú. Keď oceňujete svoje produkty, potrebujete zahrnúť všetky náklady.

A to nielen na výrobu, ale aj na propagovanie, uskladnenie alebo odoslanie. Preto hľadajte nízko nákladové položky, ktoré sa ľahko predávajú. Pamätajte si, predmety s nízkou váhou sa ľahšie odosielajú. No iba preto, že produkt je lacný na nákup vo veľkosklade, neznamená to, že budete mať pri ňom vysokú návratnosť.

Začnite vyhľadávanie s podobnými produktmi

Máte záujem o určité odvetvie alebo produktovú kategóriu, Pozrite si podobné položky alebo produkty, ktoré zákazníci často nakupujú spolu a sú v rovnakom niche. Opäť, Amazon je užitočným zdrojom, keďže existuje niekoľko podstránok, kde webstránka zobrazuje produkt affinity.

1. produkty kupované často spolu

2. ďalšie produkty, ktoré zákazníci často kupujú


3. podobné položky, ktoré Amazon odporúča

4. príbuzné sponzorované produkty

 

Vždy majte oči na stopkách

Jedna z najpriamočiarejších stratégii, ktorú môžete dnes implementovať, je mať otvorené oči a myseľ. Nové nápady vznikajú pri najviac neočakávaných momentoch a je dôležité nezahadzovať. Veďte si zoznam v smartfóne alebo sa spoľahnite na papier a pero, aby ste si zapisovali nápady spolu s poznámkami, kedy je čas vykonať prieskum trhu pre váš nápad na produkt.

 

Páči sa vám článok?

Potrebujete riešenie na mieru?
Kontaktujte nás!

Ivan Potančok CEO

+421 915 263 443

info@vibration.sk

Alebo vyplňte krátky formulár

Zadať dopyt