Blog

Aké produkty predávať na e-shope v roku 2020

Tento článok sme pre vás aktualizovali. Pozrite si najnovšie trendy z roku 2021.

Čo predávať v roku 2020? Tento rok sa už rozbehol, avšak bude iný ako tie predošlé. Môže za to predovšetkým koronavírus, ktorý obmedzil osobný kontakt. Na druhej strane to môže prospieť e-shopom, keďže ľudia budú nútení tráviť viac času doma. Ostáva nám už len čakať a zistiť, aký to bude mať dopad. Pozrime sa však na produkty, ktoré by mohli zaujať v roku 2020.

Okuliare a doplnky pre virtuálnu realitu

Ešte v roku 2016 sa virtuálna realita považovala za tzv. “next big thing”, kedy mala ponúknuť spotrebiteľom pohlcujúci a návykový zážitok z technológie. Rýchle rozšírenie VR však nenastalo. Bolo to najmä v dôsledku vysokých nákladov na samotné okuliare. Ako však naznačujú údaje zo statista.com, počet VR zariadení celosvetovo neustále rastie, kde medziročne stúpol až o 1,35 milióna zariadení.

Ideálny spôsob predaja VR headsetov by mohla byť kombinácia s kamennou predajňou, resp. videoherňou. Samotná herňa by profitovala z návštev, zatiaľ čo predaj VR by bol akýmsi doplnkom. Nakoľko je na trhu viacero VR headsetov – Playstation VR pre hernú konzolu Playstation, Oculus Rift a HTC Vive pre PC, pričom nie všetky sú kompatibilné, sťažuje to predaj a používatelia sú tak nútení vlastniť viacero rôznych zariadení.

Ďalší spôsob predaja VR môže byť, ak vlastníte e-shop s elektronikou, resp. s počítačovými a konzolovými hrami a rozmýšľate o rozšírení nového sortimentu. VR by však bolo potrebné presadiť silným marketingom, nakoľko samotné zariadenie stojí toľko, čo nová herná konzola a je nutné si zakúpiť aj samotné hry.

Klimatizácie

Globálne oteplovanie vytvorilo príležitosť pre predaj a montáže klimatizácií. Kedysi to bola len rarita, no v súčasnosti trend smeruje k tomu, že čoraz viac domácností, ak nie väčšina, bude vlastniť vlastnú klimatizáciu. Do bežného domova navyše nie je drahá – vyjde vás toľko, ako cena all inclusive dovolenky. Ak podnikáte a vlastníte sklad, môžete porozmýšľať o zavedení klimatizácie pre svojich zamestnancov. Predsa len, bude sa im pracovať lepšie. V kanceláriách to je už bežná vec, a to sa tam človek ani manuálne nenamáha.

Ak sa pozrieme na vyhľadávanie pomocou Google Trends, môžeme vidieť, že minulý rok ich dopyt stúpol v júni, keď teploty vyskočili nad 30 stupňov Celzia.

Ventilátory

Ak to nebude klimatizácia, tak si ľudia kúpia vo veľkom teple aspoň ventilátory. Stoja iba zlomok ceny a dokážu ako tak pomôcť zahnať veľké teplo v lete. To platí tak pre domácnosti, ako aj pre výrobné haly firiem. Okrem hlavnej funkcie môže byť aj dizajnovým doplnkom do domácnosti.

3D tlačiarne a náplne do 3D tlačiarní

3D tlačiarne zapadajú do podobnej kategórie ako VR okuliare, v tom zmysle, že ide o novú technológiu. Na rozdiel od VR technológie sa však 3D tlač pomerne rozšírila a dá sa považovať za ustálené a rastúce odvetvie. Výrobky z 3D tlače sa dajú predávať v B2C i B2B sektore, pričom pre oba typy zákazníkov ponúkajú vlastné výhody.

 Príklad výrobkov pre B2C sektor:

  • darčeky na mieru,
  • vzdelávacie pomôcky,
  • priestorové litografické dosky (moderná reprodukcia fotiek),
  • módne doplnky,
  • šperky.

 Príklad výrobkov pre B2B sektor:

  • náhradné diely,
  • produktový dizajn,
  • modelárstvo,
  • architektúra.

Tienidlá

Podobne ako klimatizácie, aj záujem o tienidlá rastie spolu s čoraz horúcejšími letami. S čoraz vyššou teplotou počas dlhšieho obdobia sa zvyšuje aj počet ľudí, ktorí sa radi stravujú, alebo pijú drinky vonku pod holým nebom. Okrem reštaurácii a barov však sa môžu tienidlá použiť aj na detských ihriskách počas leta, alebo domácich terás.

Samozavlažovacie systémy

Dlhé horúčavy a sucho dávajú zabrať nielen poľnohospodárom, ale každému, kto vlastní záhradu. Pravidelná a účelná závlaha záhrady je tento rok, rovnako ako počas iných, dôležitá pre trávnik, kvety, bylinky a ďalšie plodiny.

Na to, aby bola záhrada živá a zdravá, s pestrými farbami je potrebné ju správne zavlažovať. Na to si záhradkári môžu vybrať z veľkého sortimentu produktov na zavlažovanie záhrad, či už ide o záhradné čerpadlá, automatické zavlažovacie systémy, alebo kvalitné záhradné hadice. Ide o sezónny produkt, na čo je potrebné sa pripraviť.

Nádrže na vodu

Jeden zo spôsobov, ako hospodáriť s pitnou vodou je zachytávanie a zužitkovanie dažďovej vody. Tá sa dá používať na polievanie záhrady, domáce práce, alebo splachovanie toalety. Dažďová voda je mäkká, takže sa v spotrebičoch a potrubí neusádza vodný kameň. Pre zavlažovanie záhrady je napr. vhodnejšia ako bežná vodovodná voda, keďže neobsahuje chlór a nie je chudobná na soli a minerály.

Solárne panely

Obnoviteľné energie, šetrenie prírodných zdrojov, zelená domácnosť. Množstvo buzzwordov modernej doby, s ktorými sa spája aj podnikateľská príležitosť. Napr. solárne panely. Tie sú výhodné pre domácnosti s vysokou spotrebou elektriny, pre ktoré je investícia zaujímavá z finančnej stránky.

Mäso zo zvierat s výbehom

Mäso dnes nájdete na pulte každého obchodu s potravinami, a to najmä vďaka intenzívnemu chovu zvierat. Je však aj zdravé a eticky správne? Ako už ukázalo mnoho článkov a štúdií, zvieratá sa chovajú v úbohých podmienkach.

Na druhú stranu, mäso zo zvierat, ktoré má voľný výbeh býva výživnejšie. Zvieratá taktiež trpia menším stresom, čo sa prejavuje v kvalite mäsa. V súčasnosti, kedy čoraz viac ľuďom záleží na kvalite a nie nízkej cene, môže mäso zo zvierat s výbehom byť zaujímavým doplnkovým sortimentom v e-shope.

Ekologické potraviny

Ekologické potraviny sú tie, ktorých 95 % poľnohospodárskych zložiek tvoria ekologické zložky. Farmári sa vyhýbajú používaniu syntetických chemikálii, ako sú hnojivá, pesticídy, doplnkové látky a liečivá, prípadne ich drasticky znížili. Podobne ako mäso zo zvierat s výbehom, aj ekologické potraviny začínajú byť v spoločnosti čoraz obľúbenejšie.

Náhrada potravy

V modernej ére, kedy je cvičenie cool sa každý snaží udržať fit, prichádzajú aj s tým spojené výživové doplnky. Proteíny, kreatíny, aminokyseliny, sušené mäso, semiačka a zoznam môže pokračovať ďalej. Je toho naozaj veľa a dá sa povedať, že v tomto segmente je už vytvorená slušná konkurencia. Ako teda preraziť? Všetko závisí od kvalitného marketingu.

Bytové skleníky

Väčšina ľudí dnes cestuje, alebo sa rovno sťahuje do miest za prácou, kde bývajú práve v bytovkách. Tí, ktorým chýba záhrada, po prípade by sa niečomu podobnému chceli venovať, môžu vyskúšať domáci skleník. Umožňuje to hydroponický spôsob pestovania šalátov a byliniek.

Na rozdiel od tradičného pestovania rastliny nerastú v pôde, ale v inom pestovateľskom médiu. Svoje živiny nezískavajú z pôdy a zeme, ale z vodného roztoku. Cieľovka je teda jasná – ľudia žijúci mimo domu.

E-shop v roku 2020?

Kvalitný eshop má dva zásadné piliere. Kvalitnú logistiku a kvalitné IT. My vo vibration sa staráme o tú IT časť. Máme hotový eshopový systém sellio, ktorý už overil čas a klienti. Ozvite sa na konzultáciu a radi vám pomôžeme.

Páči sa vám článok?