Blog

13 tipov, čo predávať v e-shope v roku 2019

eshop

S novými e-shopovými trendami pre vás prichádzame každý rok. Prečítajte si aj aktuálne trendy za rok 2020 a 2021.

Rok 2019 je ďalší rok, kedy môžete urobiť krok vpred. Môže to byť rok, kedy začnete naplno podnikať v e-commerce, otestujete nové produkty, vyskúšate nové marketingové kanály alebo nové spôsoby, ako umiestniť produkt na trh. V tomto článku sa pozrieme na 13 príležitostí produktov a služieb, s ktorými sa dá prísť tento rok na trh e-commerce.

Pre úspech v spomínanom e-commerce sú potrebné tri veci:

  1. ziskové produkty s dopytom,
  2. zručnosti potrebné na marketing a predaj,
  3. mind-set na úspech.

To posledné už zrejme máte, keďže čítate tento článok. Ak sa neustále učíte, skúšate nové veci a poučujete sa zo svojich chýb, šťastie si vás nájde samo. Pozrime sa teda na 13 príležitosti, ktoré sú na trhu tento rok.

Obaly na športové náčinie

Keď cestuje športový tím, do destinácie sa nepotrebujú dostať iba hráči a tréneri. Spolu s nimi cestuje aj základná a náhradná výbava alebo zdravotnícke potreby. Na to, aby sa to prepravilo, sú potrebné odolné a dobre organizované obaly na športové náčinie.

Nejde iba o športové tímy. Čoraz viac ľudi si uvedomuje, že pravidelné športovanie je naozaj dôležité. Zacvičiť si niekoľkokrát do týždňa má svoje čaro. Na to však potrebujú nejakú základnú výbavu, ktorú si musia aj chrániť.

A tu prichádza na rad podnikateľský um. Ľudia sa neboja investovať do svojej výbavy aj niekoľko stoviek alebo tisíc eur, pričom je jedno, či už ide o letné športy (kopačky, tenisové rakety, turistická výbava, golfové palice) alebo zimné športy (lyže, snowboard, splitboardy). O to viac ich mrzí, ak sa im vybavenie opotrebuje alebo zničí príliš rýchlo.

Či už sa zameriate na športové tímy alebo jednotlivcov, ideálne je začať s produktmi, po ktorých je dopyt po celý rok.

Príručná batožina

Slováci cestujú viac než kedykoľvek predtým. Môže za to hneď niekoľko faktorov:

  1. lacné letenky od nízkonákladových aerolínií ako Ryanair alebo Wizzair,
  2. cenovo dostupné ubytovanie pomocou hostelov alebo AirBnB,
  3. zmena preferencií u ľudí, ktorí preferujú zážitky namiesto materiálnych vecí a snažia sa cestovať za čo najlepší pomer cena/kvalita.

A práve vďaka poslednému faktoru sa črtá celkom dobrá príležitosť. Čoraz viac ľudí si začína uvedomovať, že na niekoľkodňový výlet si nemusia brať 20 kg batožinu, ale že im v pohode vystačí príručná batožina do 5-10 kg.

Môžete sa tak zamerať na predaj príručnej batožiny, ako sú ruksaky, backpacky a malé kufre, ktoré spĺňajú rozmery príručnej batožiny. Tá má zvyčajne rozmery 40-30-20 cm (výška, šírka, bok). V rámci cieľovej skupiny jednoznačne vyhrávajú študenti a mladí ľudia vo veku 18-26 rokov. Čo sa týka marketingu, Instagram a vizuálna komunikácia je way-to-go.

Zdravé jedlo s donáškou

Keď sa povie donáška jedla, predstavíte si zrejme pizzu alebo ázijská kuchyňa. Avšak, donáška zameraná na zdravé jedlo existuje, najmä v zahraničí, a pomaly sa dostáva aj do našich končín.

Na druhú stranu, máme tu ľudí, ktorí sú neustále zaneprázdnení a jednoducho nemajú čas variť. Uvedomujú si však, že zdravá strava dokáže spraviť pre produktivitu veľa, a preto sa snažia mať vyvážený jedálníček.

Spojte oboje dokopy a máte na stole zaujímavý nápad na biznis. Zaobaľte to do pekného príbehu lokálnej firmy, ktorá svojim podielom chcela zlepšiť stravovanie u ľudí a máte to dobre rozohrané.

Môže to znieť ľahko, no v porovnaní s predchádzajúcimi nápadmi si donáška zdravého jedla vyžaduje väčšiu investíciu. Tá zahŕňa know-how v zdravom varení, vybavení, kuchyne, hygiene a správne nastavenie ceny. Príliš nízka cena vás nespasí, príliš vysoká však môže odradiť ľudí.

A keďže sa bavíme o vyššej cenovke, než je priemerná, cieľová skupina by boli ľudia v strednom veku, pre ktorých je prvoradá kvalita produktu, než cena.

Automatizované kŕmidlá pre domácich miláčikov

Ďalší pekný vynález modernej doby. Naši domáci maznáci ako pes či mačka sú častokrát považovaný za ďalšieho člena rodiny. Ak ich zanedbávame, bolí to aj nás. Ten pocit, keď musíte ostať v práci a viete, že váš pes je doma nenakŕmený, zrejme už zažilo mnoho ľudí. Nie je to príjemný pocit. Tu môže pomôcť automatizované kŕmidlo, ktoré má niekoľko výhod:

  1. zabezpečí, aby váš domáci miláčik s pravidelnou stravou nikdy nehladoval,
  2. vždy dodá čerstvé jedlo,
  3. šetrí čas, ktorý môžete využiť na spánok alebo iné veci,
  4. umožňuje nastaviť dávku jedla, vďaka čomu váš pes alebo mačka nebude mať nadváhu.

Menšou investíciou do automatizovaného kŕmidla ľudia potešia nielen svojho domáceho miláčika, ale ešte k tomu odhalčia aj svojmu svedomiu.

Smart asistent do domova

Niečo pre technologických fajnšmekrov. Po smartfónoch a smarthodinkách prichádzajú na trh smart asistenti. Rovnako ako Siri na iPhone alebo Google Assistant na Androide, dá sa s nimi komunikovať (podobne) ako s človekom.

To znamená, že ich môžete požiadať, aby vám prehrali vašu obľúbenú hudbu, spýtať sa ich ich na zaujímavé fakty, nastaviť si alarm alebo ich poveriť, aby vykonali úlohy v domácnosti spojením sa ďalšími kompatibilnými smart produktmi.

Na trhu je veľa možností, no tie najznámejšie, s ktorými môžete začať, sú od gigantov ako Amazon Echo, Apple HomePod a Google Home. Čo sa týka cieľovej skupiny, tu je vhodná mladšia cieľová skupina vo veku 24-35 rokov, ktorá má blízko k technológiám, ovláda anglický jazyk a rada si dopraje nové veci na trhu.

Agregátor na slovenské inovatívne produkty

Či už išlo o taxíky (Uber), letenky (Skyscanner) alebo ubytovanie (Booking), agregátory zmenili spôsob, akým fungovali zaužívané odvetvia. Tento model zvyčajne zahŕňa zorganizovanie populárnych a neštruktúrovaných sektorov služieb s veľkým počtom poskytovateľov, ako boli napr. ubytovacie zariadenia. Agregátor poskytuje rovnaké alebo podobné služby od množstva firiem pod svojou značkou.

Aký agregátor by sa dal použiť na Slovensku? Začať so všeobecnými produktmi je už zrejme trochu neskoro, keďže tu už je pár veľkých hráčov. Skúste si nájsť svoj niche. Poradíme – zamerajte sa na lokálne výrobky. Každým rokom je na trhu čoraz viac zaujímavých slovenských inovatívnych produktov, či už v rámci oblečenia, nábytku alebo jedla.

Málokto však o nich vie a nestíha ich sledovať. Pod jednou strechou by sa však mohli propagovať lepšie a vy si za každý predaj môžete vziať určité percento, podobne ako pri dropshippingu. Výzvou by však bolo presvedčenie a získanie povolenia na propagovanie produktov. Odvážnym však šťastie praje.

Drevený, ručne vyrábaný nábytok

Ak ste zručný drevár a rozmýšľate o tom, že by ste svoju záľubu vyrábať ručne vyrábaný nábytok premenili na ziskový biznis, teraz je to najlepšie obdobie, kedy to môžete urobiť. Lokálne slovenské produkty od malých podnikateľov sa medzi ľuďmi tešia veľkej obľube. Navyše, príjmy Slovákov každým rokom rastú. Nemusíte sa preto báť a môžete si dovoliť nastaviť cenu, ktorá zahŕňa dostatočnú ziskovú maržu.

V rámci cieľovej skupiny odhadujeme ľudí vo vyššom produktívnom veku, ktorí by si radi zariadili svoj domov a chcú si kúpiť niečo, čím by sa odlíšili, pričom sa nepozerajú až tak na cenu. A tým niečim môže byť slovenský drevený, ručne vyrábaný nábytok od vás.

V rámci marketingu sa tu dá pekne pohrať. Môžete sa zamerať na to, že sa stanete expertom v obore, na čo môžete využiť blog alebo inštruktážne videá. Zimné športy ponúkajú tiež silné vizuálne produkty, čo znamená, že čím viac pekných fotiek máte, tým lepšie.

Robotické vysávače

Robotický vysávač sa môže porovnať so smartfónmi alebo smart hodinkami. Predstavuje vylepšenie produktu, ktorý bol dlhé roky v rovnakej podobe a v rámci inovácie sa príliš vpred neposúval.

Ide o malý, avšak výkonný automatický vysávač v tvare disku, ktorý disponuje so senzormi na pohyb po miestnosti. Môže byť naprogramovaný k vysávaniu podláh, zatiaľ čo vy ste zaneprázdnený robením niečoho iného, čo je pre vás dôležitejšie.

Robotické vysávače sú dostupné vo viacerých verziách. Ceny sa pohybujú v rozmedzí 150 až 1000 eur. V rámci cieľovej skupiny sú vhodné pre ľudí s vyšším príjmom, ktorí sú neustále zaneprázdnení a hľadajú spôsob, ako ušetriť viac času.

Recyklovateľné oblečenie

Móda je obrovský biznis, ktorý prekvitá v konzumnom svete. Zároveň však aj dosť znečisťuje životné prostredie. Množstvo oblečenia sa totiž len tak vyhodí a skončí na skládkach. Pre ľudí, u ktorých prevláda konzumný spôsob života, nie je nič neobvyklé pravidelne kupovať nové oblečenie, zatiaľ čo staré jednoducho vyhodia. Pritom väčšina z toho oblečenia je v dobrom stave, akurát už „nie je v móde“.

Zato „do módy“ sa dostáva koncept recyklovateľného oblečenia. Na trhu už existuje niekoľko značkových second handov, ktoré predávajú použité oblečenie. S dobre nastaveným marketingom a komunikáciou by ste mohli zaujať predovšetkým mladých ľudí, u ktorých môžete apelovať práve na pomoc životnému prostrediu.

Open source oblečenie

Prostredníctvom technologických inovácií, otvorených výmen nápadov cez internet a open source dizajnu a výroby oblečenia, ľudia začínajú vyrábať kvalitné oblečenie bez toho, aby sa spoliehali na veľké módne značky.

Pozrime sa na niekoľko úspešných prípadov, z ktorých si môžete brať príklad. Burdastyle je komunita ľudí, ktorá si vymieňa názory a navzájom si radí, ako vytvoriť a ušiť vlastné oblečenie. Cez platformu majú používatelia prístup k veľkej kolekcii vzorov na stiahnutie a tlač, encyklopédiu šitia a komunitu, ktorá si vymieňa návody, vzory a tipy ako ušiť oblečenie. Toto všetko je pod licenciou Creative Commons.

Ďalším príkladom je využitie 3D tlače. Openknit je open source 3D tlačiareň, ktorá dokáže ušiť čokoľvek, od jednoduchej čiapky až po textúrovaný sveter. Pozostáva z troch častí:

  1. šijaceho stroja,
  2. softvéru, ktorý komunikuje so strojom
  3. online databázou, kde sa vymieňajú blueprinty na oblečenie

Na zjednodušenie používania sú dostupné inštrukcie a materiály, ktoré poskytujú detailný návod krok po kroku pre zostavenie tlačiarne a nastavenie softvéru, ktorý vám umožní upravovať oblečenie podľa potreby.

Vy sa môžete týmito nápadmi inšpirovať, po prípade zakúpiť licenciu na používanie. Ako ste si už mohli všimnúť, do vstupných nákladov taktiež patrí určité know-how. Avšak, so správne nastaveným marketingom, zameraným na environmentálnu časť, môžete mať v ruke slušný potenciál.

Groxbox | Pestovanie zeleniny počas celého roka

Čoraz viac ľudí býva vo veľkých mestách. V porovnaní s domom má byt svoje výhody aj nevýhody. Jednou z nevýhod môže byť absencia záhradky. Toto si však ľudia môžu čiastočne vynahradiť zariadeniami, ako je growbox.

Growbox je v podstate indoor miniatúrna záhrada. Je to box v tvare obdĺžnika, po prípade kabinet, ktorý hostí vnútorné rastliny. Tieto boxy obsahujú všetko, čo potrebujete pre pestovanie rastliny vo vnútri domova: rastúce médium, zavlažovací a ventilačný systém a svetlá. Môžu sa v ňom pestovať pôdne i nepôdne rastliny.

Growbox ponúka pre milovníkov záhrad viacero benefitov. Nimi sú:

  1. Kontrola: v hydroponickom systéme je kompletná kontrola nad všetkými faktormi v pestovateľskom systéme. Uzatvorenie robí veci ľahšími.
  2. Hygiena: hydroponika je úhľadnejšia a poskytuje lepší poriadok než pestovateľské systémy založené na pôde
  3. Šetrenie miesta: growboxy majú malú veľkosť a nezaberajú príliš veľa priestoru.
  4. Ovládanie svetelného systému: svetlo určené na rast je zvyčajne ostré, a preto môže byť otravné pre ľudí, najmä v noci. Growbox má však svetla nastavené tak, aby neškodil ľudskému oku.

V rámci cieľovej skupiny odhadujeme, že je growbox vhodný pre ľudí žijúcich v mestách, ktorý by si radi niečo dopestovali, no nevedia ako alebo na to nemajú čas, no chceli by.

IOT domáce spotrebiče

Iot zariadenia sa stávajú čoraz častejšou súčasťou nášho života. Len si spomeňte na deň, kedy ste ani raz nepoužili svoj smartfón. No a práve slovíčko smart a IoT sa bude týkať čoraz viac domácich spotrebičov, ako smart chladnička, smart kávovar alebo dokonca smart hrnce, a to sme menovali iba zopár. Ide o novú elektroniku, ktorú môžeme ovládať na diaľku. Tipujeme, že do jednej dekády zaplaví naše domovy. Kto začne skôr, ten bude mať náskok. Cieľová skupina bude podobná ako pri smart asistentoch – technologickí fajnšmekri, ktorí si radi kupujú nové veci.

Organizácia kabeláže a stola

V porovnaní s predchádzajúcimi nápadmi, tento je zameraný primárne na B2B sektor. Každá firma sa dnes snaží ušetriť náklady. A taká organizácia kabeláže im k tomu môže pomôcť. Hoci väčšina technológii je dnes bezdrôtová, štruktúrované systémy káblov sú pre IT štruktúru stále nevyhnutné.

Štruktúrovaná kabeláž predstavuje systém káblov, drôtov a ďalšieho hardvéru, ktorý prepája infraštruktúru komunikačných systémov spoločnosti. Zahŕňa to telefóny, video kamery, počítače a dátové centrá.

Organizovaná kabeláž prináša do firmy niekoľko výhod:

  1. Jednoduché rozšírenie: keďže štruktúrovaná kabeláž sa ľahko manažuje, nikdy nie je problém pridať do IT prostredia nové zariadenia.
  2. Šetrenie času: neorganizovaná kabeláž častokrát spôsobuje problémy s pripojením, ktoré môžu viesť k nefunkčnosti siete a zníženiu produktivity.
  3. Bezpečnosť: pri neštruktúrovanej kabeláži hrozí vyššia šanca požiaru, zakopnutí alebo dokonca aj elektrických šokov.
  4. Lepšia návratnosť investície: organizovaná kabeláž si vyžaduje menšiu údržbu a nahradenie. Spoločnosť taktiež ušetrí dlhodobo peniaze na drôtoch a kábloch.
  5. Funguje spolu s Internet of Things: štruktúrovaná kabeláž sa môže skombinovať s IoT a dosiahnuť benefity ako automatizáciu firemných operácií, manažment energie a kyberbezpečnosť.
  6. Vytvára dobrý dojem: pomyslite na to, ak by potenciálny klient prišiel do kancelárie na stretnutie a uvidel kopu neusporiadaných káblov. Pokazí mu to dobrý dojem. Na druhú stranu, väčšina organizovanej kabeláže je však častokrát schovaná pred zrakmi ľudí. Pokiaľ sú viditeľné, sú úhľadne zakryté a napojené do príslušných zariadení. Nevzniká žiadny neporiadok.

Úspech v tomto biznise závisí od vašich kontaktov. Čím väčšia firma, tým väčší zisk, no tým zložitejšie sa k zákazke bude treba dopracovať. Tu je cesta vpred cez dobré PR, vzťahy so zákazníkmi a veľa odporúčaní.

Bude to tento rok?

Najnovšie inovácie, rastúce trendy a vždy dobré produkty, snažili sme sa pokryť všetky hlavné oblasti, ktoré ponúkajú najlepšiu príležitosť vytvoriť e-shop v roku 2019. Perfektný rok na založenie e-shopu neexistuje. Nejde o čas, ale o vaše úsilie a prostriedky, ktoré vynaložíte, aby ste vytvorili ziskový e-shop. Dúfame, že vás aspoň trochu inšpiroval k tomu, aby ste učinili rozhodnotue a začali sa venovať podnikaniu.

Ak sa rozhodnete pre vytvorenie eshopu, tak sme na to špecialisti. Ozvite sa nám alebo si pozrite naše referencie fungujúcich eshopov.

Páči sa vám článok?