Blog

Aký e-shop sa oplatí v roku 2021

V tomto článku sa pozrieme na to, čím by mal byť e-shop v roku 2021, či už z hľadiska funkcií, dizajnu, marketingu alebo platforme, na ktorej funguje.

Čo by mal obsahovať e-shop v roku 2021

Musí byť jednoduchý na používanie

Jednoduchosť by mal byť cieľ v dobrom dizajne a nie je pritom potrebné obetovať eleganciu, aby sa dosiahla. Štúdie preukázali, že 76 % používateľov tvrdí, že najdôležitejšia vlastnosť webstránky je to aká jednoduchá je na používanie.

Cieľom je pomôcť kupujúcim získať rýchlo informácie, ktoré potrebujú bez toho, aby museli prekonávať prekážky, ktoré im bránia v nákupe. Každý e-shop má niekoľko minút, ak nie sekúnd, aby dokázal zaujať a predať. Preto sa sústreďte na používateľskú skúsenosť (UX) pri produktových kategóriach, filtroch a porovnávaniach.

E-shopy by mali mať konkurenčnú výhodu namiesto toho, aby poskytovali zlú používateľskú skúsenosť.

2. Responzívny dizajn pre mobilné zariadenia

Nakupovanie cez smartfóny momentálne tvorí 50 % nákupov. S responzívnou webstránkou, ktorej obsah sa prispôsobuje akémukoľvek zariadeniu poskytuje najlepšiu používateľskú skúsenosť. Taký Walmart v USA zvýšil predaje cez smartfóny o 98 % potom čo optimalizoval svoju mobilnú webstránku.

Nezáleží na tom, či máte 5-tisíc produktov alebo 5. Vytvorenie responzívnej webstránky pre vašich zákazníkov zlepší predaje a zlepší vaše hodnotenie.

3. Fotky a videá s vysokým rozlíšením

Časy iba s jednou fotkou pre produkt, spolu s odrážkami pre popis a cenou sú preč. Nakupujúci chcú vidieť produkt z viacerých uhľov a v rôznom prostredí. Chcú si priblížiť produkt a pozrieť ho z blízka. Veľkosť fotiek je dôležitá. Adobe zistilo, že fotky, ktoré sa rýchlo nenačítajú vedú k 39 % zníženiu predajov.

Nejde iba o profesionálne fotografie. Vanity Planet zistil, že pridanie Instagram fotiek na produktové fotografie zvyšuje predaje o 24 %.

Ľudia nečítajú, ľudia pozerajú fotky. Text nepredáva, predávajú fotky a vzhľad. Každý produkt by mal mať niekoľko fotografií, ktoré by mali mať vysoké rozlíšenie a optimalizované na rýchle zobrazenie.

4. Recenzie od používateľov

Takmer každý číta recenzie. Konkrétne 95 % ľudí. A iba 57 % používateľov nakúpi od e-shopu, ktorý má minimálne 4 a viac hviezdičiek. Zrejme si myslíte, že negatívne recenzie kazia predaj. Opak je však pravdou. Negatívne recenzie môžu mať aj pozitívny efekt. Dokazuje to, že zlé recenzie nie sú cenzurované a znižuje to šancu si myslieť, že pozitívne recenzie sú vymyslené.

V závislosti od funkcií webstránky môžu mať e-shopy pluginy od najpopulárnejších platforiem na recenzie ako je Facebook, poprípade vlastné hodnotenie a komentáre.

5. Skráťte nákupný proces na minimum

Ako bolo spomenuté vyššie, pozornosť používateľov je krátka. Akonáhle sa rozhodnú nakúpiť, nezťažujte im ich rozhodnutie. Pýtajte sa iba tie údaje, ktoré potrebujete. Ideálne môžete objednávkový formulár rozdeliť na niekoľko častí, aby sa používateľom nakupovalo bezproblémovo.

6. Výber možnosti platby

V súčasnom svete je potrebné poskytnúť používateľom viacero možností platby. Potrebné sú hotovosť, prevodom cez internet banking alebo kartou cez platobné brány. Čo sa týka platobných brán, spísali sme na to samostatný článok, kde sme jednotlivé možnosti porovnali.

Dobrým príkladom je e-shop profikuchar.sk, ktorý sme pre klienta vytvorili. Prvý dojem je jednoduchý, no funkčný dizajn, kde sú farbou jasne oddelené jednotlivé časti webstránky. Všímajte si prácu s prázdnym priestorom. Na obrazovke je veľa prvkov, no medzi nimi je dostatočná medzera, takže priestor nie je prehustený.

Ako by mal vyzerať e-shop v roku 2021

Existuje veľa dizajnov pre e-shopy, na ktoré sme sa pozreli v samostatnom článku 25 trendov pre webdizajn v roku 2021. Tu spomenieme 3, s ktorými sa môžete stretnúť najčastejšie.

Minimalizmus

Minimalizmus patrí medzi najrozšírenejšie dizajny v súčanosti. Je založený na jednoduchosti, ktoré zahŕňajú základné tvary, obmedzený počet farieb, využívanie prázdneho priestoru a jasný text. Takto sa dosiahne efektívny, používateľný a zapamätateľný dizajn.

Breal - Minimal Website PSD Template - 0

Personalizovaný dizajn

Webstránky sa posúvajú pomalými, no veľkými krokmi vpred. To platí aj pre personalizovanie používateľskej skúsenosti na internete. To zahŕňa napr. zmenu vzhľadu webstránku, poprípade ponuka personalizovaného obsahu ako na Netflixe, YouTube alebo Spotify. Čo sa týka e-shopu, dobrým príkladom je Amazon, ktorý si pamätá čo ste na webstránke prezerali a zobrazuje vám rovnaké a súvisiace produkty.

Aké produkty predávať v roku 2021

1. rúška a ich štýlové variácie

Rúška boli nečakaným víťazom najpredávanejších produktov v roku 2020. Ich predaj bude pokračovať aj v roku 2021, nakoľko korona tu s nami ešte nejakú chvíľu bude. Nemusíte tu vymýšľať koleso, stačí ak sa odlíšite.

Ľudia sa radi odlišujú a na uliciach môžete vidieť rúška s rôznym dizajnom. Spravte si prehľad konkurencie a nájdite dizajn, ktorý tu ešte nie tak rozšírený. Môžete sa poprípade zamerať na rôzne cieľové skupiny – športovcov, autíčkarov, fanúšikov filmov, seriálov, hier atď.

2. pomôcky na domáce cvičenie

Expandery, gumy, podložky na cvičenie, jednoručky a ďalšie pomôcky, ľudia sa chcú naďalej udržovať vo forme aj napriek lockdownu. Hoci cvičenie doma nie je to isté ako v posilňovni, dá sa do určitej mieri kompenzovať doma.

3. stolné hry

Stolné hry sú ďalším populárnym produktom, ktorý sa začal predávať v roku 2020. Ide o jednoduchý spôsob ako sa rodina môže spolu zabaviť a znížiť čas používania mobilu, počítača alebo televízie a vytvoriť si spoločné zážitky.

4. ekologické produkty

Čoraz väčšie uvedomenie ohľadom globálneho oteplovania a snaha znižovať svoju uhlíkovú stopu vedie ľudí k tomu, aby uvažovali ekologickejšie. Dobrý spôsob ako vstúpiť do tohto segmentu je používať eko fľašky na vodu.

5. príslušenstvo k mobilným telefónom

Existuje veľké množstvo príslušenstva, ktoré môžete predávať pre smartfóny a notebooky. Nielenže sú praktické, no taktiež umožňujú upraviť si ich veci, ktoré používame každý deň. Medzi ne patrí:

  • stojany na telefóny,
  • púzdra na telefóny (ochranné a ozdobné),
  • nabíjačky,
  • súpravy objektívov fotoaparátu,
  • káblové adaptéry,
  • slúchadlá,
  • vzhľad notebookov,
  • bezdrôtové nabíjačky telefónov.

Kamenné obchody môžu mať na sklade len niekoľko dizajnov a kvôli lockdownu sú aj tak zatvorené. E-shopy môžu mať na svojej webstránke nekonečne veľké množstvo produktov.

6. produkty pre domácich miláčikov

V čase lockdownu predstavujú vychádzky so psami možný spôsob ako sa dostať na čerstvý vzduch. Veľa majiteľov začali so svojimi psami tráviť viac času a rozhodli sa im nakúpiť viacero doplnkov. Poprípade si niektorí zaobstarali vlastného psa. Príkladmi sú:

  • pelechy pre psov,
  • elektronické hračky pre mačky,
  • misky s pomalým kŕmením,
  • rukavice na starostlivosť o domáce zvieratá,
  • špičkové obojky,
  • CBD oleje pre psov,
  • krmivo pre domáce zvieratá.

Populárne sú najmä misky na kŕmenie, ktoré sa predávajú v rôznych verziách, od skladacích po prispôsobiteľných. A keď už ľudia kupujú jeden produkt, ako napr. misku, často pozerajú aj ďalšie produkty ako je oblečenie a podporiť crossell.

Ako osloviť zákazníkov v roku 2021

Funkčná webstránka

Prvý dojem je len jeden. Preto je potrebné, aby vaša webstránka spĺňala minimálne základy ako responzívny dizajn, rýchle načítanie a jednoduché navigovanie na webstránke. Ako je napísané vyššie, používatelia sa rozhodujú v priebehu sekúnd či u vás budú nakupovať. Preto je ako prvé potrebné splniť základy.

Kvalitný obsah

Nebuďte len ďalší e-shop, ktorý predáva za nižšiu cenu. Takto funguje väčšina predajcov. A do tohto klubu nechcete patriť, nakoľko väčšina e-shopov je v strate, alebo tesne na nule. Snažte sa budovať od začiatku značku. Áno, znie to ako motivačné kecy, no ak sa pozriete na najväčšie e-shopy na Slovensku, zistíte, že majú niečo spoločné – sú zapamätateľné a o každom viete jeho hlavnú výhodu oproti ostatným. Snažte sa spraviť niečo také aj vy.

Reklama, ktorá je pre vás vhodná

Dnes je veľké množstvo predajných kanálov, cez ktorých môžete cieliť na svojich zákazníkov, ktoré už existujú nejakú tú dobu. Či už je to Google Ads, sociálne média, e-mail marketing alebo SEO, možností je veľa. Všetko závisí od vášho rozpočtu.

Ako vybrať systém pre e-shop v roku 2021

WooCommerce

Ide o e-shop vytvorený na WordPresse, pričom vo svojej podstate funguje ako bezplatný plugin. Je to ideálne riešenie pre majiteľov blogov, ktorí chcú ťažiť zo svojej popularity a začať predávať bez potreby vytvoriť novú webstránku. Vhodné pre malé eshopy s pár produktami.

PrestaShop

Ďalšia známa platforma, ktorá je populárna vďaka tomu, že predstavuje stred medzi jednoduchým Shopify a komplexným Magentom. Ponúka viac ako 500 zabudovaných funkcií, ktoré viac než dosť pokrývajú základné potreby na predaj, pričom má aj vlastnú analytiku na vyhodnotenie návštev. O jednotlivých platformách sme popísali taktiež v samostatnom článku.

Sellio

Sellio je náš vlastný systém, ktorý sme vytvorili vo vibration. Má každú dôležitú funkciu, ktorú môžete čakať od moderného e-shopu. Dôraz sa kládol na efektívnu prácu v používateľskom rozhraní na každom zariadení s rýchlou a prehľadnou administráciou. Ďalej tu je prepojenie na všetky platobné brány a 30 napojení na ďalšie externé portály (Google Analytics, účtovné systémy, kuriéry, sociálne média atď).

Ide o komplexné riešenie pre e-shop. Obsahuje platobné systémy, správu zásob, systém zliav alebo fakturačný systém. Funguje v cloude, ktorý je optimalizovaný pre rýchlu administráciu. Je možné ho prepojiť aj na externé systémy ako sklade alebo vaše vlastné informačné systémy.

V prípade záujmu si môžete prečítať o Sellio a jeho výhodách viac tu.

PDF prezentácia nášho eshopového a B2B systému

Kontaktujte nás a môžeme sa dohodnúť na nezáväznú konzultáciu k vášmu e-shopu.

Páči sa vám článok?