Blog

PrestaShop alebo WooCommerce? Čo je vhodnejšie pre váš e-shop?

Tvorba e-shopu rozhodne nie je jednoduchou záležitosťou. Dnes dostupné riešenia ale ponúkajú pomerne rýchlu možnosť vytvorenia základného systému e-shopu, do ktorého treba pracne nahrať už len produkty. Je však veľmi dôležité správne si vybrať hneď na začiatku.

PrestaShop alebo WooCommerce?

Z hľadiska finančnej a časovej úspory dnes môžeme za najčastejšie používané e-commerce platformy považovať riešenia PrestaShop a WooCommerce. Zatiaľ čo PrestaShop predstavuje samostatné riešenie s komplexnými funkciami, WooCommerce je „iba“ doplnkom pre CMS systém WordPress. Ako si teda medzi nimi vybrať?

PrestaShop

E-shopový systém PrestaShop sme vám na našom blogu už predstavili. Priniesli sme vám dokonca aj samostatný článok o tom, čo nové ponúka najnovší PrestaShop 1.7 oproti verzii 1.6. Ide o jedno z najpopulárnejších e-shopových riešení na svete, ktoré ponúka dobrú podporu a naozaj veľké množstvo funkcií.

PrestaShop 2

WooCommerce

WooCommerce je e-commerce plugin pre WordPress. Jeho nainštalovaním pridáte vašej webstránke funkcionalitu e-shopu. Samotný systém ponúka obrovské množstvo funkcií a doplnkov, pričom práve nasadenie na platforme WordPress zaručuje, že jeho správa je jednoduchá a zvládne ju takmer každý.

woocommerce eshop

Rovnako ako PrestaShop, aj WooCommerce umožňuje do e-shopu prepojiť externé riešenia, napríklad odkazy na sociálne siete, rôzne platobné brány, či ďalšie doplnky. Dnes má WooCommerce už takmer 34 miliónov stiahnutí a ide o rozhodne najväčšieho konkurenta pre PrestaShop.

POROVNANIE | PrestaShop vs. WooCommerce

Základné princípy

Prestashop predstavuje ecommerce platformu vytvorenú pre stredné a veľké spoločnosti za účelom predávať produkty online. Umožňuje pridať statické (CMS) podstránky a blog prostredníctvom bezplatného modulu.

Woocommerce je bezplatný WordPress plugin, vytvorený na rozšírenie funkcionality s nákupným košíkom. Jeho účelom je pomôcť väčším blogom predať časť svojich produktov, ktoré súvisia s ich obsahom.

Rýchlosť a výkon

Prestashop

Prestashop vybudovaný v súborovom systéme cache nie je ideálny. Spomaľuje totiž webstránku vždy, keď ju používateľ používa. Dobré skúsenosti sú s Memcached. Na toto je však potrebná podpora od webhostingu. Zvyčajne totiž Memcached nie je aktivovaný na webovom servery.  Memcached je užitočný najmä pre webstránky s vysokou návštevnosťou, kedy funguje ako buffer medzi webstránkou a databázou.

Ďalej je tu funkcia minify code, ktorá je veľmi jednoduchá, má však problémy. Napr. v Google Analytics presunutie JS kódu na spodnú časť občas naruší správne reportovanie.

Woocommerce

S W3 Total Cache môžu nastať problémy, súvisiace hlavne s minify kódmi, kedy sú najčastejšími chybami prázdne stránky. Minimalizácia naruší CSS alebo JS kód. Bezplatný plugin WP Super Cache a platený plugin WP Rocket sú tak dobrou voľbou pre zrýchlenie webstránky na Woocommerce.

Väčšina špecialistov odporúča kombináciu pluginov Hypercache a Better WordPress Minify pre webstránky s malou a stredne veľkou návštevnosťou.

Dizajn

Témy

Prestashop

Témy sú dostupné na:

  • oficiálnej webstránke: addons.prestashop.com, kde je vyše 1300 tém,
  • Themeforest: vyše 390 tém,
  • Template Monster: vyše 1000 tém.

Woocommerce

Témy sú dostupné na:

  • oficiálnej stránke WordPress,
  • Themeforest: 430 priamo pre Woocommerce, 6000 tém prispôsobiteľných.

Implementácia

Prestashop

Prestashop je vybudovaný na frameworku Smarty. Pokiaľ teda trochu ovládate HTML a CSS, môžete si vytvoriť vlastný dizajn. O syntaxe Smarty a variabilných sa môžete dočítať viac na jeho oficiálnej webstránke.

Woocommerce

Dizajn Woocommerce môže byť upravený so samotnou témou prepísaním šablóny pluginov. V téme sa zvyčajne nachádza súbor „/woocommerce/“. Tu sa dá vytvoriť vlastný dizajn. V závislosti od verzie, tu je niekoľko príkladov ako sa to môže uskutočniť: https://docs.woothemes.com/document/template-structure/

Manažovanie skladu

Prestashop má vbudovanú pokročilú sekciu manažmentu skladu, ktoré môžu pomôcť manažovať zásoby z viacerých skladov. Môžete sledovať svoje produkty pomocou UPC alebo EAN kódov.

Woocommerce neposkytuje vbudované riešenie pre pokročilé manažovanie stavu zásob. Sú tu však pluginy, ktoré umožňujú integrovať dobre známy softvér ako je napr. TradeGecko alebo StitchLabs.

Integrácie

ERP 

Prestashop 

Je tu trochu zmätku ohľadom Odoo ERP (predtým známe ako OpenERP). Prestashop má taktiež vlastný modul na prepojenie (za cenu 180 eur). Ide o Odoo openerp bridge. Môžete taktiež integrovať vlastné ERP s použitím webovej služby Prestashop.

Woocommerce

Je tu bezplatný plugin prepájajúci Woocommerce s Odoo. Pokiaľ používate akékoľvek ERP v cene prepojeného pluginu, je to nerelevantné. Samotná cena ERP a náklady na implementáciu sú dostatočne vysoké sami o sebe.

Účtovný softvér

Prestashop má okolo 50 účtovných a fakturačných modulov na oficiálnej webstránke doplnkov.

Pre Woocommerce zas existuje približne 13 účtovných pluginov. 

Odosielanie zásielok 

Prestashop

Využíva užitočné možnosti odosielania zásielok vybudované v back-office, ako sú:

  • vlastné ceny podľa adresy, váhy a veľkosti balíka,
  • vlastné ceny pre rôzne skupiny zákazníkov,
  • definovanie a rozdelenie kuriérov.

Pokiaľ chcete rozšíriť tieto možnosti, je tu ešte vyše 180 modulov pre odosielanie a logistiku na oficiálnom trhu doplnkov. Taktiež veľa kuriérov má vyvinutý vlastný modul pre Prestashop.

Woocommerce 

Dostupných je vyše 40 oficiálnych rozšírení na odosielanie zásielok.

Platobné brány 

Prestashop má vyše 150 oficiálnych rozšírení vrátane PayPal, HiPay, Skrill, Autorize.net, pos platobných modulov a ďalšie.

Woocommerce má vyše 140 oficiálnych rozšírení vrátane Authorize.net, Stripe, Amazon Payments, Paypal atď.

On-site marketing

Automatizované zľavy

Prestashop 

Je tu sekcia „cenové pravidlá“. Nemáte tu však pokročilejšie možnosti ponúknuť produkt zadarmo ak je celková objednávka väčšia ako predefinovaná čiastka, alebo ak zákazník nakúpi viac preddefinovaných položiek.

Príklad č.1: kúpte 3 produkty, získajte 1 zadarmo (nefunguje)

Príklad č.2: ak je celková objednávka väčšia ako 100 eur, získate 1 produkt navyše zadarmo (tiež nefunguje)

Woocommerce

Je tu plugin Dynamic Pricing, ktorý umožňuje dynamické oceňovanie a stojí 129 dolárov (približne 109,51 eur). Dostupná je aj lacnejšia verzia na codecanyon za 26 dolárov (približne 22,07 eur).

Produktové recenzie

Prestashop 

Môžete nastaviť preferencie a moderovať hodnotenie pomocou modulu Product Comments (produktové komentáre). Ak však chcete viac interaktívnejšie a aktívnejšie hodnotenia, môžete vyskúšať modul Yotpo. Dostupná je aj bezplatná verzia, ktorá však používa logo.

Woocommerce

Používa systém komentárov z WordPressu s možnosťou dodatočného hodnotenia pomocou hviezdičiek. Ak chcete uviesť hodnotenia podľa kategórií, môžete vyskúšať modul Woocommerce Category Rating. Vypočíta priemerné hodnotenie produktov a pridá ich do kategórie podstránky vo formáte z Schema.org. Je to užitočné z hľadiska SEO, pretože pri vyhľadávaní v Google zobrazí rich snippets.

Funkcia Multi-store (viacero obchodov)

Prestashop

Na Prestashope môžete vytvoriť viacero e-shopov v back office pomocou zopár kliknutí. Toto môže byť zaujímavá voľba pre niektorých podnikateľov, nakoľko:

  • budete mať skupinu e-shopov v rovnakom adminovi,
  • môžete vytvoriť skupiny e-shopov,
  • môžete mať e-shop s výberom produktov – napr. ak predávate oblečenie, môžete mať samostatné e-shopy pre topánky alebo nohavice atď. pričom tieto e-shopy budú jednoducho manažované z jedného miesta,
  • môžete mať viacero e-shopov pre každú krajinu, v ktorej fungujete,
  • môžete mať vlastnú doménu alebo subdoménu pre každý e-shop.

Woocommerce

Viacero webstránok na WordPresse môže byť výzva, hlavne ak ich chcete mať vo viacero cudzích jazykoch.

Viacjazyčná podpora

Prestashop

Nastavenie je veľmi jednoduché:

  • môžete pridať viacero jazykov v adminovi,
  • ak používate tému, ktorá nemá viacero prekladov, musíte jazyk preložiť manuálne,
  • ak máte dostupných viacero jazykov, predvolená URL vás odkáže na predvolený jazykový adresár: vašawebstránka.sk/lang/; ak sa chcete tomu vyhnúť, môžete využiť možnosť viacero obchodov (multistore) vytvorením samostatnej domény/subdomény pre každý jazyk. 

Woocommerce

Pre Woocommerce sú tu pluginy, najznámejším je WPML. Je však možné, že budete mať viacero problémov pri používaní viacerých jazykov. Je tu aj bezplatný modul polylang.

Možnosť platiť viacerými menami

Prestashop 

Môžete importovať nové meny s kliknutím. Na toto je užitočný modul Location & Currency Detection od Presto Changeo.

Woocommerce

Môžete využívať viacero mien pomocou pluginu WPML translation alebo rozšírením Currency Converter Widget. Na výber nebude viacero mien, zákazník si iba môže vybrať zobrazenie ceny produktov v danej mene.

B2B

V Prestashope je to tu táto možnosť dostupná predvolene v základe. Možnosti sú však samozrejme obmedzené a na úpravu budete vždy potrebovať vývojára.

Pre Woocommerce je ťažké vyvinúť B2B platformu, nakoľko tu nie je možnosť vytvoriť zákaznícke skupiny.

Prepojenie produktov

Prestashop 

Je tu vbudovaná sekcia, ktorá funguje, no má niekoľko problémov. Môže byť v niektorých prípadoch pomalá a budete musieť nastaviť predvolené nastavenie hostingu. Treba mať na mysli zahrnutie predvolenej kategórie pre produkty pri exporte/importe. Nenájdete totiž svoje produkty cez zoznam alebo vašim produktom budú chýbať základné prvky ako breadcrumbs.

Woocommerce

Importovanie vo Woocommerce sa môže vykonať prostredníctvom plateného rozšírenia WP All Import. Je tu taktiež oficiálne Woocommerce rozšírenie za 139 dolárov (118 eur).

Bezpečnosť 

Prestashop

Je potrebné, aby ste používali aspoň verziu 1.6.1.0, nakoľko predchádzajúce sú zraniteľné voči zneužitiu. Nie je tu možnosť aktualizovať e-shop, no môžete využiť modul Security Patch

Ďalším problémom v Prestashop je, že občas majú niektoré témy súbory s koncovkou .tpl dostupné pre každého. Pokiaľ nechcete, aby mal hocikto prístup k vášmu frontendu, zadajte nasledujúce pravidlá do vášho súboru .htaccess file: <Files *.tpl> order deny,allow deny from all </Files>.

Dobrým nápadom je ochrániť back office s heslom .htaccess/.htpasswd.

Woocommerce 

Takmer identická bezpečnosť ako pre WordPress. Neinštalujte nulled témy a pluginy. Hackeri majú radi zastarané verzie populárnych pluginov a tém.

Ak máte napr. nainštalovaný plugin Revolution Slider (staršiu veriu ako 4.1.4), ste zraniteľný voči zneužitiu. Niekto môže získať prístup k vašim prihlasovacím údajom prostredníctvom URL: /wp-admin/admin-ajax.php?action=revslider_show_image&img=../wp-config.php.

Taktiež niektoré staršie verzie populárnych tém ako Avada, Ultimatum, X Theme, The7 atď. majú rovnaký problém.

Náklady

Priemerné náklady na tému

Prestashop:

  • themeforest: 60 dolárov (približne 51 eur),
  • na oficiálnej webstránke Prestashopu: 110 dolárov (približne 93 eur); ak sa prihlásite na odber newsletteru, získate občas zľavové kupóny

Woocommerce:

  • Themeforest: 55 dolárov (približne 46 eur).

Priemerná cena za modul

Prestashop:

  • na codecanyon: 22 dolárov (približne 19 eur),
  • na oficiálnej webstránke: 300 dolárov (približne 254 eur).

Woocommerce:

  • na codecanyon: 35 dolárov (približne 29 eur),
  • na oficiálnej webstránke WooThemes: 110 dolárov (približne 93 eur).

Potrebné zdroje

Prestashop využíva viacero zdrojov, čo vedie k vyšším nákladom. Nie je to taká náročná platforma ako Magento, no je potrebný dobrý hosting.

Woocommerce nevyužíva žiadny konkrétny zdroj. Pre malé a stredne veľké webstránky bude stačiť základný hosting.

Dostupní vývojári

Prestashop:

  • počet dostupných freelancerov na freelancer.com, elance, upwork: vyše 11-tisíc,
  • počet súčasne zadaných úloh na týchto webstránkach: vyše 100

Woocommerce:

  • dostupní freelanceri na freelancer.com, elance, upwork: vyše 6-tisíc,
  • počet súčasne zadaných úloh na týchto webstránkach: vyše 400.

Pre oba systémy je dostatočne veľa vývojárov, no nie až tak veľa práce, preto by ste nemali mať problém nájsť správnych ľudí.

Dokumentácia a vzdelávanie

Prestashop

Dokumentácia Prestashopu nie je príliš detailná. Chýbajú tu základné prvky, ktoré môžu pomôcť vývojárom a majiteľom webstránky opraviť svoje problémy rýchlejšie. Fóra sú plné začiatočníckych používateľov, ktorí vám príliš nepomôžu, hoci niektorí skúsení vývojári odpovedajú na väčšinu otázok.

Dokumentácia a fóra nie sú príliš optimalizované pre SEO. Všimnete si, že je ťažké nájsť správnu odpoveď na otázky. Pri riešení problémov taktiež vždy skontrolujte správnu verziu.

Woocommerce

Dokumentácia pre Woocommerce a WordPress je ukážková. Takmer každý nápad, chyba alebo plugin sa dokážu nájsť na Google prostredníctvom niekoľkých kliknutí. Všetko je zdokumentovaná na WordPress KódexeWoothemes docs.

Fórum WordPress.org je veľmi aktívne a dokážete tu rýchlo nájsť odpovede na otázky.

Vzdelávanie 

Prestashop

Prestashop má sériu oficiálnych kurzov pre rôzne úrovne skúseností. Je to však naozaj drahé (cena kurzov je 800 až 1000 dolárov, v prepočte 680 až 850 eur) a z viacerých skúseností to za to nestojí. Celé vzdelávanie prebieha v dvojdňovom intenzívnom tréningu, ktorí vedú profesionáli.

Woocommerce

Nie je žiadne oficiálne vzdelávanie pre Woocommerce. Pokiaľ sa radi učíte cez videá, môžete nájsť online kurzy cez Udemy.com alebo Lynda.com.

Základné on-page SEO

Prestashop

Nie je žiadny plugin na generovanie real-time automatických meta popiskov a titulkov založených na témach. Môžete však skúsiť SEO manažéra a modul codecanyon. No vždy keď pridáte nový produkt alebo kategóriu, budete ho musieť aktualizovať pre načítanie najnovších údajov.

Ďalej je tu duplikovanie obsahových problémov. Prestashop nepoužíva často rel=“canonical“, čo nie je z hľadiska SEO ideálne. Možno si myslíte, že budete mať viacero duplicitných podstránok, no toto sa príliš často nestáva.

Pokiaľ používate staršiu verziu Prestashopu, všeobecný súbor robots.txt môže blokovať niektoré súbory pre kód CSS a JS. Z hľadiska SEO je to nevhodné a Google sa vás pokúsi na to upozorniť cez Search Console.

Woocommerce

Woocommerce/WordPRess má množstvo vbudovaných on-page SEO prvkov. Máte tu napr. rozšírený Yoast SEO pre lepší výkon. Šanca vytvoriť duplicitný obsah je nízka pokiaľ používate správne nastavený Yoast SEO plugin.

URL a chyba 404

Prestashop 

Používa 301 presmerovanie, čím využije ID z URL. To je základný element, ktorý ponúka pre stabilitu e-shopu. Niektoré moduly môžu vyčistiť ID-čka od URL, no nemali by ste to robiť pokiaľ je vaša primárna obava stabilita.

Nie je potreba mať pre produkty a kategórie URL základný formát. Ak však chcete, môžete zvoliť preferovaný tvar URL.

Woocommerce

Woocommerce má v základe tento tvar URL: /produkt-kategória/ a /produkt/. Ak sa toho chcete zbaviť, môžete využiť plugin Taxonomy Base Slug.

Pre produktové URL sa odporúča použiť „/p/“ ako základ. Ak ste však rozhodnutý zbaviť sa tohto tiež, existujú prémiové pluginy ako WooCommerce URL Cleaner. Treba si však dávať pozor, nakoľko sú prípady, kedy po použití došlo k spomalení webstránky.

Pokiaľ plánujete použiť SEF filtre a žiadny základ kategórie, pravdepodobne narazíte na problém. WordPress taktiež zvyčajne generuje presmerovanie 301, keď sa produktová URL zmenila, čo je skvelé pri znižovaní počtu chýb 404.

Vyhľadávanie na webstránke

Prestashop

Integrované vyhľadávanie na Prestashope je jedno z najlepších, ktoré je dostupné na open-source systéme. Skvelé funkcie zahŕňajú:

  • automatické dokončenie názvov pre fotky, názvy, ceny a kód referencie pre produkty,
  • indexovanie vyhľadávania: potrebujte nastaviť Cron job, aby ste aktualizovali index na rýchle fungovanie vyhľadávania,
  • prioritné vyhľadávanie Prestashopu: máte možnosť priorizovať, ktoré elementy majú dôležitosť pri vyhľadávaní (názov, popis, tagy, kód pre referenciu).

Môžete taktiež používať externého poskytovateľa ako Algolia alebo Doofinder. Sú rýchle a intuitívne, no môžu sa stať drahými pre stránky s vysokým počtom návštevnosti.

Woocommerce

Môžete využiť automatické dokončenie s pomocou pluginu ako je WooCommerce Product Search, Stojí 49 dolárov (približne 42 eur). Automatické dokončenie sa môže v niektorých prípadoch stať pomalým. Nevyužíva totiž systém indexovania a stane sa takmer nepoužívateľným ak máte na e-shope niekoľko tisíc produktov. Nie je tu ani žiadny systém na priorizovanie výsledkov vyhľadávania.

Optimalizácia konverznej hodnoty

Dokončenie objednávky 

Prestashop 

Predvolené dokončenie objednávky pre Prestashop nie je práve úžasné. Máte tu na výber medzi 5-krokovým procesom a jednostránkovým (one-page) procesom, ktorý však nie je v skutočnosti jednostránkový, nakoľko musíte uložiť vaše údaje pred zobrazením možností pre platbu a doručenia objednávky.

Je tu niekoľko modulov, ktoré môžu urobiť jednostránkový proces pre používateľov lepší, napr. Presto Changeo – One Page Checkout.

Woocommerce

Tu je dokončenie objednávky celkom priamočiare. Zvyčajne je to v dvoch krokoch (nákupný košík a dokončenie objednávky), no môžete jednoducho umiestniť obe sekcie na rovnakú podstránku.

Obnovenie opustených košíkov 

Prestashop

Tu sa to dá vykonať prostredníctvom zaslania emailu. Existujú však aj ďalšie moduly ako Abandoned Cart Reminder Pro.

Lacnejšia alternatíva je Abandoned Cart Alerts. Pre vysvetlenie použime situáciu: povedzme, že ste prihlásený vo svojom zákazníckom účte cez počítač, máte v košíku produkty, no nedokončíte objednávku. Do dvoch hodín získate email, ktorý vám povie, že ste zabudli produkty vo vašom košíku. Ak ste napr. prihlásený na smartfóne, stačí vám kliknúť na odkaz a ste prenesený do nákupného košíka, kde sa zobrazia pridané produkty a vy môžete dokončiť svoju objednávku.

Woocommerce

Riešením tu môže byť plugin Recover Abandoned Cart.

Odmeňovanie vernostných zákazníkov 

Prestashop

Je tu vbudovaná možnosť v zákazníckom konte, kde môžete premeniť vernostné body na voucher, ktorý sa dá zadať v dokončení objednávky. Pre extra funkcie je treba zakúpiť platený modul.

Woocommere 

Pre Woocommerce existuje rozšírenie Woocommerce Points and Rewards. Je to jednoduchšie riešenie pre používateľa, nakoľko sa môžete prihlásiť na vernostnú zľavu priamo v košíku.

Pridanie/úprava produktov

Prestashop

Admin Prestashopu si vyžaduje trochu času na nastavenie produktov. Nie je možné editovať produkty naraz vo veľkých skupinách zo zoznamu produktov. Niektoré pluginy v tom môžu pomôcť, no sú primitívne a celkom drahé.

Produktové kombinácie je potrebné pridať po jednom a pred pridaním kombinácii (nazývané taktiež ako variácie) musíte pridať preddefinované atribúty od admina. Možnosť úpravy cien vo veľkých skupinách nie je predvolene k dispozícii.

Woocommerce

Na Woocommerce môžete hromadne upravovať produkty zo zoznamu, no narazíte na problémy, ak sa budete pokúšať upraviť viac než 100 až 200 produktov. Pridanie variácií je tu jednoduchšie ako pri Prestashope. Nemusíte pridať samostatnú podstránku vždy, keď chcete pridať atribút produktu.

O dôvodoch, prečo si vybrať jedno zo spomínaných riešení, by sme mohli diskutovať veľmi dlho. Každá z týchto platforiem ponúka svoje výhody a nevýhody. Aj preto sme pre vás pripravili prehľadnú tabuľku, ktorá by vám mala napovedať, či je pre váš e-shop vhodnejší PrestaShop alebo WooCommerce.

 PrestaShopWooCommerce
Systémové riešenieSamostatná e-commerce platformaPlugin pre WordPress, vhodný pre firmy s už existujúcou WordPress stránkou
Vhodné pre firmySo stredne veľkým až veľkým množstvom produktov.S menším počtom produktov.
Podpora témViac ako 3200 PrestaShop tém, približne 1400 tém z externých zdrojov (ThemeForest, Template Monster).Množstvo tém pre WordPress, odporúčame použiť tie, ktoré sú prispôsobené pre WooCommerce (približne 1000 tém).
Možnosť grafických úpravHTML, CSS, drag and drop presúvanie blokovWYSIWYG editor, CSS, HTML
Podpora mobilných témánoáno
Manažment skladuáno, zabudovanýnie, len ako externý doplnok
Účtovný softvér, fakturáciaáno, desiatky dostupných pluginováno, desiatky dostupných pluginov
Podpora externých platobných bránánoáno
Viacjazyčnosť obchoduánoáno
Vhodné ako B2B platformaáno, potrebné úpravy programátoranie
BezpečnosťStabilnejšie ako WooCommerce, ale treba používať najnovšie verzie a pravidelne aktualizovať. Je však potrebný zásah programátorov.Rovnaká ako samotná WordPress stránka, závisí od použitých pluginov. Pomerne ťažko aktualizovateľné pri zabehnutom e-shope. Po aktualizácii nemusia fungovať všetky pluginy.
Rýchlosť načítaniaZávisí od viac faktorov, ale pomerne rýchla platforma.Pomalá administrácia pri veľkom počte produktov a objednávok.
VýhodyVeľké množstvo dostupných doplnkov a programátorov zaujímajúcich sa o túto platformu, výborná podpora, rôzne analytické funkcie, doplnkové funkcie, prispôsobiteľnosť, jednoduchosť používania.Jednoduchá inštalácia aj na už existujúcu webstránku, jednoduchá administrácia, množstvo dostupných doplnkov, lepšie SEO možnosti, väčšia komunita používateľov.
NevýhodyObmedzené na doplnky vytvorené špeciálne pre PrestaShop. Nemusí vyhovovať architektúra. Nutnosť mať v tíme programátora, pokiaľ to myslíte trochu vážnejšie.Horšie možnosti pre vyhľadávanie produktov, vhodné len pre jednoduchšie e-shopy, pomalšie administratívne rozhranie.

Verdikt

Pokiaľ váš e-shop obsahuje len niekoľko produktov (rádovo v desiatkach), hľadáte jednoduchosť riešenia alebo máte už existujúci WordPress web, ktorému chcete pridať funkcionalitu e-shopu, zvoľte si WooCommerce. Pokiaľ ale hľadáte prepracovanejšie riešenie, ktoré je od základu vytvorené pre e-shop a zvláda aj náročnejšie požiadavky, skúste PrestaShop. Obe tieto platformy sú dostupné zadarmo, a tak ich môžete ešte pred reálnym nasadením otestovať.

Pokiaľ chcete vytvoriť nový e-shop, odporúčame vám aj náš e-commerce produkt s názvom Sellio. Radi vám však poradíme a pomôžeme aj pri tvorbe e-shopov cez PrestaShop alebo WooCommerce. Stačí, aby ste nás kontaktovali.

Páči sa vám článok?