Blog

Čo musí obsahovať úspešný eshop

Každý internetový obchod by mal byť pekný a prehľadný, ak chcete mať veľa spokojných zákazníkov. Grafický dizajn musí byť prispôsobený tovaru alebo službám, ktoré predávate. Pochopiteľne, kto zakladá eshop, snaží sa osloviť čo najviac návštevníkov a premeniť ich na platiacich zákazníkov. Niektoré weby sú kvôli tejto snahe preplnené nezmyselnými prvkami, ktoré majú skôr opačný efekt.

Do eshopu nemusíte tlačiť obsah zbytočne. Rušivé prvky ako hudba, príliš veľké, blikajúce bannery a kričiace farby tam nemajú čo robiť. V nasledujúcich krokoch sa dozviete, čo pomôže Vášmu internetovému obchodu dosiahnuť stanovené ciele.

1.      Kvalitná fotka, cena, dostupnosť a popis produktu

UntitledPrečo príde návštevník do obchodu? Pretože chce kúpiť produkt. Detail produktu musí byť prehľadný, aby potenciálny zákazník ľahko našiel informácie, ktoré potrebuje. Veľká fotografia tovaru mu umožní lepšie sa na produkt pozrieť. Kvalitné fotografie predávajú! Popis produktu by mal byť stručný, ale výstižný. Jasná cena a uvedená dostupnosť sú prvky, ktoré presvedčia.

2.      Prehľadná navigácia eshopu

V navigácii by nemali chýbať hlavné kategórie produktov, prípadne podkategórie, odkaz na kontakt a stránku o Vašom eshope. Navigácia by mala byť jednoznačná, prehľadná a jednoduchá. Ak potrebujete v eshope umiestniť filter produktov, tiež by mal byťprehľadný, aby ho vedeli návštevníci používať a neodradilo ich to od nákupu.

3.      Jednoduchá registrácia

Ak už návštevník má niečo v košíku a je rozhodnutý objednať, zložitý a rozsiahly registračný formulár ho môže odradiť. Ak potrebujete rozdeliť objednávku na viac krokov, je dobré zvýrazniť, v akom kroku sa práve zákazník nachádza, koľko krokov je ešte pred ním a možnosť vrátiť sa na predchádzajúce kroky. V každom kroku objednávky by malo byť jasné, aká je finálna cena a koľko stojí doprava. Až 80% potenciálnych zákazníkov odchádza z pokladne, keď ich zaskočí vysoké poštovné v poslednom kroku. Prišli ste o zákazníka.

4.      Prehľadný košík

V košíku chce zákazník nájsť informácie o tovare, ktorý si objednal. Stačí mu názov, počet kusov, cena a možnosť pridať či odobrať produkty. Zákazníka nesmie košík zdržovať, takže ho neplňte nepotrebnými údajmi. Netreba zabudnúť na údaje o DPH a cenu dopravy. Motiváciou k nákupu môže byť darček alebo poštovné zdarma pri nákupe nad určitú sumu.

5.      Sociálne siete

Zdieľanie a šírenie Vašich produktov na sociálnych sieťach Vám pomáha zvyšovať zákaznícku základňu. Preto tlačidlá Facebook, Twitter, Pinterest a ďalšie, by ste nemali vynechať. V budúcnosti budú hrať veľkú úlohu sociálne siete aj vo výsledkoch vyhľadávania.

6.      Vhodný font a jeho veľkosť

Písmo musí byť dobre čitateľné, návštevníci chcú nakupovať a nie čítať básne. Príliš ozdobený font Vám môže len uškodiť.

7.      Call to action prvky

Tlačidlo „Kúpiť“ alebo „Objednať by malo byť stále dobre viditeľné a stále prítomné. Malo by sa odlíšiť od ostatného obsahu, napríklad farbou alebo veľkosťou.

8.      Zachované dizajn patterny

Dizajnové vzory sú zaužívané prvky, na ktoré sú zákazníci zvyknutý, poznajú ich a radi ich využívajú. Príkladom sú:

  •  Tlačidlo Do košíka
  •  Košík
  •  Stránkovanie
  •  Pokladňa
  •  Strom kategórií
  •  Filtre

Správna informačná architektúra Vám môže pomôcť zvýšiť návštevnosť Vášho internetového obchodu, a ovplyvniť nárast konverzií. Zvýšte si predajnosť eshopu s našou pomocou. Navrhneme Vám vhodné rozmiestnenie prvkov a dizajn na mieru, ktorý predáva!

Páči sa vám článok?