Blog

Ako znížiť počet opustených košíkov v eshope?

Viete, čo je jedna z hlavných príčin prečo zákazníci opúšťajú nákupný košík vo Vašom eshope? Keď zbadajú výšku poštovného a balného až v poslednom kroku a je príliš vysoká, hneď si rozmyslia celý nákup. Dôležitým krokom pri zakladaní internetového obchodu je premyslieť si stratégiu účtovania poštovného.

Viditeľné ceny poštovného a balného

Ceny poštovného umiestnite na viditeľné miesto vo Vašom eshope. Kľudne môže byť preklik aj na hlavnej stránke. Ak ľudia hľadajú nejaký produkt a už majú prehľad o jeho cenách, zaujíma ich tiež výška poštovného.

Pri určovaní výšky poštovného zvoľte takú stratégiu, kedy Vy nepôjdete pod cenu a zároveň zákazník spokojne dokončí objednávku.

Ak zákazník uvidí koľko platí za poštovné až v poslednom kroku objednávky, buď sa rozhodne aj tak produkt kúpiť, alebo odíde z Vašej stránky a pôjde hľadať lepšie ceny ku konkurencii. My sme vytvorili systém pre eshopy, ktorý bude automaticky zobrazovať poštovné a balné na viditeľnom mieste a Vy sa tak vyhnete opusteným košíkom. Info o spustení zverejníme čoskoro.

Poštovné a balné zadarmo

Máte množstvo opustených košíkov vo Vašom eshope? Možno je to práve vysokým poštovným! Taktika „Poštovné zadarmo“ Vášho potencionálneho zákazníka určite upúta. Ak Vaša konkurencia takúto možnosť neponúka, máte oproti nej obrovskú výhodu.

Ale prečo by ste mali platiť zákazníkom poštovné Vy? Rozdiel, ktorý Vám vznikne sa dá zakryť miernym zvýšením cien produktov.

Ani toto nie je ideálna taktika, ak máte malé produkty s nízkymi cenami. Alebo práve naopak veľké produkty, ktoré sú na prepravu nákladné. Tento problém by vyriešilo poštovné zadarmo až nad určitú sumu.

Poštovné „nad 20€ zadarmo“

Nemusí to byť zrovna zadarmo nad 20€, môže to byť nad 50€ alebo nad 100€. Závisí to od Vás a Vašich produktov. Jednoznačne takúto možnosť zákazníci uvítajú.

Nesnažte sa to kompenzovať na cenách poštovného pri menších nákupoch. Férové ceny poštovného  Vám zaručia spokojných zákazníkov. Ak budete jednať so zákazníkom čestne a zbytočne nenavyšovať poštovné, zvýši to dôveru k Vám a Vášmu obchodu.

Ako nastaviť poštovné a balné?

shopping-cartPár rád ako neodradiť potencionálneho zákazníka od kúpy:

  • Ceny poštovného by mali byť dobre viditeľné
  • Poštovné a balné zbytočne nenavyšujte, buďte k zákazníkom féroví
  • Z času na čas vytvorte akciu „Dnes poštovné zadarmo“

Radi Vám vo vibration.sk spravíme eshop na mieru a poradíme ako spraviť z návštevníkov zákazníkov. Napíšte nám.

Páči sa vám článok?