Tip 80: Píšte a publikujte prípadové štúdie

Ako si vyberáte nový mobil? Okrem technických parametrov, ktoré požadujete, si prečítate množstvo recenzií k produktu a pozriete zopár “verzus” videí. Dnes 9 z 10 ľudí vyhľadáva online recenzie produktov a na základe hodnotení sa rozhodujú, či si daný výrobok kúpia.

Zákazníci sa snažia vyvarovať nepríjemným skúsenostiam a ušetriť si tak nervy aj peniaze. Výborný prostriedkom ako dokázať zákazníkom výhody nákupu u vás, je presvedčivá prípadová štúdia (case study), ktorá hovorí o tom ako váš produkt pomohol inému zákazníkovi.

Odkiaľ čerpať info pre case studies?

Požiadajte známeho, aby váš produkt alebo službu otestoval, porovnal s iným produktom, a napísal svoje používateľské skúsenosti, pocity, a výhody daného produktu.

A/alebo si spravte online prieskum, čo hovoria vaši zákazníci na produkt. Pozrite si hodnotenia v cenových porovnávačoch, ako heureka, pricemania, a.i.

Ako napísať prípadovú štúdiu?

Prípadovú štúdiu môžete štruktúrovať nasledovne:

  • Nadpis – Zvoľte radšej krátky a výstižný nadpis.
  • Perex – Napíšte 3 vety, ktoré vystihujú celú prípadovú štúdiu
  • Výzva – Napíšte, čo bol hlavný cieľ zákazníka, ako a na čo chcel váš produkt alebo službu použiť
  • Popis produktu alebo služby – Popíšte, akým spôsobom váš produkt alebo služba, pomohla vyriešiť problém zákazníka
  • Výsledok – Zdôraznite, aký bol výsledok. Použite čísla a grafy ako dôkaz.
  • Call to action prvok – Nezabudnite pripojiť výzvu na akciu, dajte zákazníkom vedieť, čo chcete, aby urobili.

8 tipov ako propagovať prípadové štúdie

  1. Vytvorte si na vašom eshope stránku pre prípadové štúdie.
  2. Najnovšie prípadové štúdie uverejnite na úvodnej stránke, aby sa k nim návštevníci ľahšie dostali.
  3. Napíšte článok na blog o tom, že ste napísali prípadovú štúdiu. Vysvetlite, prečo ste ju napísali a čo v nej používatelia nájdu.
  4. Prípadovú štúdiu môžete spracovať ako zaujímavé video, ktoré sa bude rýchlejšie šíriť
  5. Umiestnite ju na relevantné stránky v eshope, napr. do popisov produktov, ktorých sa štúdia týka.
  6. Zdieľajte prípadové štúdie na sociálnych sieťach. Z case study spravte ppt prezentáciu a umiestnite na SlideShare. Z nej môžete spraviť aj video a zdielať na YouTube.
  7. Pošlite ich v najnovšom newsletteri.
  8. Pripojte do prípadových štúdií aj pútavú infografiku.

Energia a čas vložený do písania prípadovej štúdie sa vám určite vráti v podobe konverzií.

Ukážka marketingovej prípadovej štúdie s dosiahnutými výsledkami.

Ukážka prípadovej štúdie tvorby eshopu na mieru pre kompava.

Ukážka prípadovej štúdie tvorby webovej stránky pre greenway.

Páči sa vám článok?

Potrebujete riešenie na mieru?
Kontaktujte nás!

Vladimír Donič hlavný konzultant

+421 948 368 636

vladimir.donic@vibration.sk

Alebo vyplňte krátky formulár

Zadať dopyt