Máte svojho influencera? Ak nie, tak si ho nájdite!

Slovo “influencer” sa dnes skloňuje mnohými pádmi. Koho týmto výrazom môžeme pomenovať, a prečo je influencer pre váš biznis dôležitý, sa dozviete v našom ďalšom blogu.

Kto je influencer?

Slovo influencer vzniklo z anglického influence (v prekl. vplyv). Označujeme ním osobu, ktorá je pre istú skupinu ľudí mienkotvorná, je pre nich vzorom a pomáha im v rozhodovaní sa. Dnes môžeme za influencerov označiť najmä verejne známe osoby (hercov, hudobníkov, športovcov, youtuberov, …). Spravidla majú influenceri svoju skupinu fanúšikov, ktorá sa vyznačuje nejakou spoločnou črtou alebo ich spájajú spoločné záujmy. A práve to je z biznisového hľadiska významný prínos takejto osoby pre vašu spoločnosť.

Ako si vybrať influencera a ako vám môže pomôcť?

Spôsobov je hneď niekoľko. Stačí, aby sa niekto, kto má spoločenský vplyv stal tvárou vašej spoločnosti. Influencera by ste však nemali vyberať podľa osobných preferencií, ale podľa toho, či má niečo spoločné s vašimi zákazníkmi a cieľovou skupinou, ktorú sa snažíte osloviť. Marketingový prínos takto vplyvnej osoby môže byť väčší ako vydarená reklamná kampaň na niektorý z vašich produktov. Spolu s influencerom môžete vytvoriť:

  • komunikáciu na sociálnych sieťach:
    • Facebook kampane,
    • príspevky na sociálnych profiloch influencera s vašimi produktmi,
    • YouTube videá zverejnené na vašom YouTube kanáli a na kanáli influencera,
  • reklamy:
    • video reklama na YouTube,
    • bannery v reklamných online sieťach,
    • billboardy s influencerom a vašim produktom alebo firmou,
    • natívna reklama na partnerských portáloch,
    • PR články v médiách,
  • ďalšie aktivity:
    • video seriál, kde influencer môže ukázať používanie vašich produktov a služieb,
    • blogové príspevky pre váš web,
    • video upútavky, ktoré môžete využiť vo vašich videách,
    • fotografie využiteľné na ďalšiu komunikáciu (brožúry, letáky, reklama, …).

Pri výbere influencera by ste mali brať ohľad na čo najväčší počet spoločných čŕt s vašimi persónami. Ak je vašou cieľovou skupinou mladé publikum, vsaďte na YouTuberov alebo hviezdy populárnych seriálov či filmov. Ak predávate športové potreby, stavte na úspešného športovca. Nie vždy musí ísť o najpopulárnejšie osoby z danej oblasti. V niektorých prípadoch je lepšie siahnuť po tvári, ktorá ešte nebola súčasťou väčšej reklamnej kampane.

Dobrým príkladom influencera je aj Sajfa v kampani pre Tatra banku.

Pokiaľ využijete potenciál influencera naplno a vytvoríte s ním výbornú reklamnú kampaň, vaši klienti si jeho tvár budú spájať s vašou značkou. A vtedy máte vyhraté! Cieľom je prezentácia vašich produktov alebo služieb rečou, ktorá je pre vybranú skupinu ľudí prirodzená, najlepšie v prostredí, kde sa bežne pohybujú a pri aktivite, ktorá je priamo prepojená s vašimi produktami. Tak, ako to robí Puma s Usainom Boltom, Nike s Cristianom Ronaldom a NeymaromCasey Neistat so Samsungom či slovenský Telekom s Bekymom. A koho si vyberiete vy?

Mikroinfluenceri

Mikroinfluenceri sú nový buzzword v rámci influencer marketingu. Sú to jednotlivci, ktorí sú taktiež aktívni na sociálnych sieťach, no nie sú z hľadiska počtu fanúšikov/sledovateľov až tak priveľkí. Zväčša majú 1 až 10-tisíc fanúšikov. Môže ísť klasicky o cestovateľov, food bloggerov, fitness nadšencov, alebo módnych bloggerov.

To, že sú menší z hľadiska fanúšikov je práve ich výhoda. Zvyčajne majú totiž vyššiu mieru interakcie než väčší influenceri so 100-tisíc fanúšikmi, nakoľko ich sledujú iba ľudia, ktorí sa zaujímajú o rovnakú tematiku.

Sú autentickí

Mikroinfluenceri fungujú na princípe word of mouth. Napr. keď zdieľajú fotku na Instagram proteínovú tyčinku, ktorú si dajú po cvičení, málokto to spochybňuje. Ľudia ľahšie uveria, že mikroinfluencer si v skutočnosti kúpil, alebo použil zobrazený produkt. Tento typ autenticity priláka interakciu, povedomie o značke a podprahové vnímanie. Samozrejme, že spoluprácu je potrebné na Instagrame podľa pravidiel jasne označiť ako platené sponzorstvo, no nie každý sledovateľ si to vždy aj všimne. Sú taktiež cenovo dostupnejší v porovnaní s veľkými influencermi.

Platformy na prácu s influencer marketingom

Práca s influencermi je projekt ako ktorýkoľvek iný. Preto je naň vhodné používať podobné nástroje.

  • Google Docs – dokumenty, tabuľky, prezentácie, ktoré môžete zdieľať spolu s influencermi pre vytvorenie úspešnej spolupráce,
  • Trellonástroj na projektový manažment a dlhodobejšie projekty,
  • Instagram Money Calculatora YouTube Money Calculatornástroje na výpočet predpokladanej ceny 1 príspevku od influencera. 

Top influenceri na Slovensku

To záleží od toho, z akého uhľa pohľadu sa na to človek pozrie. Počet sledovateľov totiž nie je všetko, závisí aj miera interakcie. Napr. Forbes spísal dva zoznamy influencerov. V prvom zoznamezisťoval top influencerov na Slovensku na základe dopytovania viac ako 8000 respondentov, ktorí sú reprezentatívni pre online populáciu na Slovensku. Tu vyšlo top  5 influencerov nasledovne:

Garáž.tv

Rasťo Chvála vo svojej videošou Garáž.tv recenzuje najnovšie automobily, no venuje sa aj dlhodobým testom, alebo recenzuje aj iné vozidlá, ako sú kompaktné traktory. Nie je však žiadny nováčik, v rádiu Lumen viedol motoristickú reláciu už od roku 1995. Podľa štúdie Influence Power Index patrí medzi ľudí, ktorí dokážu skutočne ovplyvniť nákupné správanie spotrebiteľov.

Mr. Pyco

Martin Rausch, známy viac pod prezývkou Pyco sa pohybuje v šoubiznise od roku 1993. Moderoval viacero hudobných a zábavných súťaží ako SuperStar, Slovensko má talent, alebo Tvoja tvár znie povedome. Nadšenie má však aj pre varenie, ktoré zhmotnil do 3 kníh o jedle a bol tvárou projektu Kuchyňa Lidla.

Lucypug

Lucia Hrušková je známa ako youtuberka, vlogerka, blogerka, no veľkú časť fanúšikov má hlavne na Instagrame. V rámci svojej tvorby sa venuje móde, kozmetike, DIY projektom, cestovaniu alebo tipom pre mladé dievčatá. Patrí medzi najsledovanejšie slovenské ženské kanály na YouTube.

Lucidstyle

Lucia Sládečková vyštudovala fakultu politológie a medzinárodných vzťahov, no venuje sa líčeniu. Ako make-up artistka, vizážistka a hairstylistka sa stala známou cez účinkovanie v televíznej relácii Nákupné maniačky, kde líčila účastníčky programu. Má vlastnú značku Lucidstyle, pod ktorou predáva vlastný rad umelých mihalníc a štetcov, pričom organizuje kurzy sebalíčenia a kurzy vizáže.

Tothem83

Jeden z najznámejších súčasných slovenských športovcov, atlét Matej Tóth sa venuje chôdzi na 20 a 50 kilometrov. Má diplom zo žurnalistiky, no naplno sa venuje športu a športovej akadémii. Prvé zlato získal v roku 2010 z Mexika, ďalšie pridal v roku 2015 z Pekingu a 2016 z Rio de Janeira.

Druhý zoznam top influencerov, ktorý pripravil Forbes sa zameriava čisto na dosah influencerov na sociálnych sieťach.

Gogoman TV

Tu vyhral Daniel Štrauch, známy pod nickom GoGo. Ako prvý YouTuber na Slovensku a Česku získal viac ako 1 milión odberateľov. Svoje prvé video publikoval na YouTube už v 15 rokoch a ako 18-ročný sa finančne osamostatnil. Ako sám povedal, veľkú časť firiem, ktoré s ním chcú spolupracovať musí odmietnuť.

Peter Sagan

Najúspešnejší slovenský profesionálny športovec patrí zároveň medzi najväčších influencerov na Slovensku. Rekordy neprekonáva iba na ceste, kde sa mu podarilo dosiahnuť 10. víťazstvo v Tour de France, ale zároveň na sociálnych sieťach, kedy má na Facebooku a Instagrame vyše 1 milióna sledovateľov.

Rytmus

Patrik Vrbovský, známy skôr ako Rytmus je súčasťou slovenského hip-hopu už takmer 3 dekády, kedy začal od roku 1992. Najúspešnejší, najbohatší a najsledovanejší raper v súčasnosti získal niekoľko ocenení, má vlastnú značku, dokumentárny film a zbiera fanúšikov na sociálnych sieťach.

Expl0ited

Peter Altof, alias Expl0ited, je dvojkou slovenského YouTubu. To mu však vôbec neuberá na renóme, práve naopak, darí sa mu rovnako dobre. Podobne ako Gogo, začínal natáčaním videí o hrách, teraz spolupracuje s veľkými značkami. Má vlastnú značku oblečenia a vlastnú prevádzvku Wafland v Auparku v Bratislave.

Majk Spirit

Michal Dušička je viac známy pod umeleckým Majk Spirit. Už ako člen petržalskej hip-hopovej skupiny H16 vyčnieval z radu a prejavoval potenciál pre sólo kariéru. Tú naplno rozbehol vo svojom prvom albume Mladý Rebel, po ktorom nasledovali ďalšie dva. Do mainstream povedomia sa zapísal v rámci spolupráce so speváčkou Celeste Buckingham, kedy nahrali spolu pieseň “I Was wrong”.

Ak aj vy máte svojho influencera a chcete vytvoriť profesionálnu komunikáciu a reklamu, neváhajte nás osloviť. Pomôžeme vám vypracovať správnu marketingovú stratégiu a ponúkame vám aj správu vašich sociálnych sietí. Aby ste využili potenciál vašej spolupráce s influencerom naplno.

Páči sa vám článok?

Potrebujete riešenie na mieru?
Kontaktujte nás!

Vladimír Donič hlavný konzultant

+421 948 368 636

vladimir.donic@vibration.sk

Alebo vyplňte krátky formulár

Zadať dopyt