Máte svojho influencera? Ak nie, tak si ho nájdite!

Slovo „influencer“ sa dnes skloňuje mnohými pádmi. Koho týmto výrazom môžeme pomenovať, a prečo je influencer pre váš biznis dôležitý, sa dozviete v našom ďalšom blogu.

Kto je influencer?

Slovo influencer vzniklo z anglického influence (v prekl. vplyv). Označujeme ním osobu, ktorá je pre istú skupinu ľudí mienkotvorná, je pre nich vzorom a pomáha im v rozhodovaní sa. Dnes môžeme za influencerov označiť najmä verejne známe osoby (hercov, hudobníkov, športovcov, youtuberov, …). Spravidla majú influenceri svoju skupinu fanúšikov, ktorá sa vyznačuje nejakou spoločnou črtou alebo ich spájajú spoločné záujmy. A práve to je z biznisového hľadiska významný prínos takejto osoby pre vašu spoločnosť.

Ako si vybrať influencera a ako vám môže pomôcť?

Spôsobov je hneď niekoľko. Stačí, aby sa niekto, kto má spoločenský vplyv stal tvárou vašej spoločnosti. Influencera by ste však nemali vyberať podľa osobných preferencií, ale podľa toho, či má niečo spoločné s vašimi zákazníkmi a cieľovou skupinou, ktorú sa snažíte osloviť. Marketingový prínos takto vplyvnej osoby môže byť väčší ako vydarená reklamná kampaň na niektorý z vašich produktov. Spolu s influencerom môžete vytvoriť:

  • komunikáciu na sociálnych sieťach:
    • Facebook kampane,
    • príspevky na sociálnych profiloch influencera s vašimi produktmi,
    • YouTube videá zverejnené na vašom YouTube kanáli a na kanáli influencera,
  • reklamy:
    • video reklama na YouTube,
    • bannery v reklamných online sieťach,
    • billboardy s influencerom a vašim produktom alebo firmou,
    • natívna reklama na partnerských portáloch,
    • PR články v médiách,
  • ďalšie aktivity:
    • video seriál, kde influencer môže ukázať používanie vašich produktov a služieb,
    • blogové príspevky pre váš web,
    • video upútavky, ktoré môžete využiť vo vašich videách,
    • fotografie využiteľné na ďalšiu komunikáciu (brožúry, letáky, reklama, …).

Pri výbere influencera by ste mali brať ohľad na čo najväčší počet spoločných čŕt s vašimi persónami. Ak je vašou cieľovou skupinou mladé publikum, vsaďte na YouTuberov alebo hviezdy populárnych seriálov či filmov. Ak predávate športové potreby, stavte na úspešného športovca. Nie vždy musí ísť o najpopulárnejšie osoby z danej oblasti. V niektorých prípadoch je lepšie siahnuť po tvári, ktorá ešte nebola súčasťou väčšej reklamnej kampane.

Dobrým príkladom influencera je aj Sajfa v kampani pre Tatra banku.

Pokiaľ využijete potenciál influencera naplno a vytvoríte s ním výbornú reklamnú kampaň, vaši klienti si jeho tvár budú spájať s vašou značkou. A vtedy máte vyhraté! Cieľom je prezentácia vašich produktov alebo služieb rečou, ktorá je pre vybranú skupinu ľudí prirodzená, najlepšie v prostredí, kde sa bežne pohybujú a pri aktivite, ktorá je priamo prepojená s vašimi produktami. Tak, ako to robí Puma s Usainom Boltom, Nike s Cristianom Ronaldom a NeymaromCasey Neistat so Samsungom či slovenský Telekom s Bekymom. A koho si vyberiete vy?

Ak aj vy máte svojho influencera a chcete vytvoriť profesionálnu komunikáciu a reklamu, neváhajte nás osloviť. Pomôžeme vám vypracovať správnu marketingovú stratégiu a ponúkame vám aj správu vašich sociálnych sietí. Aby ste využili potenciál vašej spolupráce s influencerom naplno.

Potrebujete poradiť s marketingom?

Chcem marketing a konzultáciu

Páči sa vám článok?

Potrebujete riešenie na mieru?
Kontaktujte nás!

Ivan Potančok CEO

+421915263443

info@vibration.sk

Alebo vyplňte krátky formulár

Zadať dopyt