5 tipov na písanie lepších firemných blogov

Dnes už je blog prirodzenou súčasťou webstránky takmer každej firmy. Odhaľuje jej zákulisie a približuje jej fungovanie klientom. V neposlednom rade slúži aj na prezentáciu ich služieb alebo produktov a zisk nových klientov. Pri písaní blogu a predajných textov však treba dodržať niekoľko základných pravidiel.

Držte sa jednej témy

Každý článok, ktorý napíšete, by mal ponúkať riešenie jedného problému alebo opisovať jednu tému. Nik nemá rád miešanie jabĺk s hruškami. Ak si otvoríte článok o najrýchlejšom spôsobe výmeny pneumatík, nechcete si prečítať o správnom výbere oleja pre vaše auto. Udržať svoje myšlienky v jednej téme vám pomôže štruktúra článku. Napíšte si ju ako obsah v bodoch. Ešte predtým, ako začnete písať samotný článok.

Vymyslite pútavý nadpis

Dovolíme si tvrdiť, že nadpis je niekedy dôležitejší ako samotný článok. Ak totižto vašich čitateľov neoslovíte správne a pútavo napísaným titulkom, neotvoria si ani samotný článok. Nadpis by mal byť:

  • stručný a jasný – v nadpise nezavádzajte, neklamte a snažte sa veci napísať jednoducho a jasne (Vyskúšali sme za vás najlepšie reštaurácie v meste),
  • pútavý – zastavím svoje skrolovanie Facebookom pokiaľ si prečítam váš nadpis?
  • vyzývavý – najlepší nadpis je ten, ktorý vyzýva čitateľa k nejakej akcii (Vyrieš svoj problém so slabými predajmi!),
  • tajomný – hoci čitateľa musí navnadiť, nemal by mu prezradiť hneď všetko (5 tipov na zrýchlenie vášho webu).

create tvorte

Nezabúdajte na podnadpisy!

Z hľadiska členenia textu aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače je nutné váš text doplniť o podnadpisy. Snažte sa, aby obsahovali kľúčové slová a opisovali text, ku ktorému patria. A samozrejme, mali by spĺňať aj kritériá pútavosti a jednoduchosti.

Krátke a výstižné vety

Vieme, bude to ťažké. Ale písať krátke a výstižné vety je naozaj potrebné. Text členený na kratšie celky sa vašim klientom číta lepšie. Skúste vaše dlhé súvetia rozdeliť po jednotlivých vetách. Nie však striktne. Ak má súvetie zmysel len vtedy, keď sú viaceré myšlienky pokope, nemusíte ho nutne rozdeľovať.

Píšte tak, aby vám rozumeli vaši klienti

Pri písaní článku sú extrémne dôležité tzv. persóny. Ide o „prototyp“ vášho klienta, ktorý by mal vystihovať jeho vlastnosti. Ste firma ponúkajúca stavebný materiál? Vaša persóna bude s najväčšou pravdepodobnosťou chlap vo veku asi 30-40 rokov, ktorý namiesto knihy radšej siahne po ovládači na televízor. Prispôsobte tomu štýl vášho písania a slovník, ktorý používate. Aby vám vaši klienti rozumeli a stotožnili sa s vašimi tvrdeniami.

Chcete mať aj vy vlastný blog? Tak o tom nerozprávajte a začnite s písaním! Ak si na písanie článkov netrúfate, napíšte nám. Radi vám s písaním vašich prvých článkov pomôžeme.

Páči sa vám článok?

Potrebujete riešenie na mieru?
Kontaktujte nás!

Vladimír Donič Account manager

+421 948 368 636

vladimir.donic@vibration.sk

Alebo vyplňte krátky formulár

Zadať dopyt