Starostlivosť o zákazníka je neoddeliteľnou súčasťou každého biznisu a nemali by ste ju brať ako službu navyše. Bez zákazníkov by Vaše podnikanie nemalo zmysel. A keď sú zákazníci spokojní, nielenže znova nakupujú u Vás, ale odporúčajú Vás svojim známym a Váš obchod prosperuje. V nasledujúcom článku popíšeme zásady, ktorých sa držíme vo vibration.
1. Zistite, čo Vaši zákazníci chcú
Ak chcete poskytovať dobré služby, musíte vedieť čo Vaši zákazníci chcú. Počúvajte ich a snažte sa splniť ich požiadavky tak, aby boli spokojní oni aj Vy.
2. Pýtajte sa
Venujte čas zisťovaniu potrieb Vašich zákazníkov tým, že sa ich pýtate a pozorne počúvajte čo hovoria a ako to hovoria. Efektívne načúvanie a analyzovanie potrieb je dôležité hlavne v začiatkoch budovania Vášho obchodu.
3. Identifikujte a predvídajte potreby
Zákazníci nekupujú výrobky alebo služby, kupujú dobré pocity a riešenie svojich problémov. Čím lepšie budete poznať svojich zákazníkov, tým ľahšie dokážete predvídať ich potreby.
4. Dajte zákazníkom pocítiť, že sú dôležití
Pozerajte sa na svojich zákazníkov ako na jednotlivcov. Pri komunikácii ich oslovujte menom a častujte ich komplimentmi, ale buďte zároveň úprimný. Vaši zákazníci úprimnosť určite ocenia a budujete si tak dobrý vzťah a dôveru. Zákazníci cítia, či sa o nich naozaj zaujímate. Nezabudnite vždy poďakovať.
5. Zákazníci Vám musia rozumieť
Môžno máte najlepší systém Vášho eshopu, ale ak mu zákazníci nerozumejú môžu byť netrpezliví a nahnevaní. Vysvetlite im ako Váš systém funguje a ako sa v ňom jednoducho zorientujú. Ak je to potrebné nechajte si vytvoriť zrozumiteľný návod alebo infografiku.
6. Buďte vždy ochotný pomôcť
Hľadajte cestu ako pomôcť zákazníkom. Keď majú požiadavku, sľúbte im, že ju vyriešite. Potom premyslíte ako to spravíte. Dôležitým pravidlom je, že čo sľúbite, to aj dodržte.
7. Za chyby sa ospravedlňte
Ak sa niečo pokazí nezabudnite sa ospravedlniť. Nie je to také ťažké a zákazníci to majú radi. Nie vždy má zákazník pravdu, ale vždy musí vyhrať. Problémy rišete okamžite a zákazníkov informujte, čo ste spravili.
Nevyhýbajte sa sťažnostiam. Aj keď ich nikto nemá rád, pomáhajú nám zlepšovať sa.
8. Poskytujte viac ako sa očakáva
Neudržujte si zákazníkov tým, že im budete klamať len aby boli spokojní. Zamyslite sa radšej nad tým:
- Čo môžem poskytnúť zákazníkom, čo inde nedostanú?
- Ako osloviť ľudí a poďakovať im aj keď nenakúpia?
- Čo môžem zákazníkom dať, čo absolútne neočakávajú?
9. Majte pravidelnú spätnú väzbu
Oceňte a privítajte návrhy na zlepšenie od zákazníkov. Najlepšou cestou ako získať spätnú väzby sú sociálne siete. Vytvorte si firemnú stránku na Facebooku či Twitteri a zákazníci tam môžu písať ich skúsenosti a pocity.
10. Zaobchádzajte dobre so svojimi zamestnancami
Zamestnanci by mali cítiť, že sú pre Vás dôležití a oceňujete ich prácu. Potom môžete očakávať, že sa budú tak isto správať k zákazníkom a tí sa k Vám budú radi vracať, a budú Vás ďalej odporúčať.