Tvorba webových stránok – cenník

Častokrát sa nám stáva, že bez toho, aby nám klient dal podrobné podklady k novej web stránke, či webovému projektu, sa pýta na cenu. Viete od do, aby som mal predstavu.

Vtedy sa začína vysvetľovanie, že cenu ovplyvňuje pomerne veľa faktorov. Ak si kupujete auto, tak tiež zavisí, či beriete nové BMW, s benzínovým  motorom a plnou výbavou alebo jazdenú oktávku, diesel so spotrebou 4 litre na 100 kilometrov.

Faktory ovplyvňujúce cenu webovej stránky

Typ projektu

Pre jednoduchšie riešenia začínaju ceny podľa typu projektu takto:

Typ projektuPopisCena odZávisí od
Micrositejednoduchá, väčšinou jednostránková prezentácia1000grafiky, obsahu, SEO, funkčnosti
Blogredakčný systém na písanie článkov, osobný profil600zavisí od redakčného sytému, grafiky, architektúry
Prezentačná webová stránkaklasická firemná web stránka2000zložitosti, formulárov, grafiky, počtu podstránok
Eshopinternetový obchod2500systému, grafiky, modulov, sklad, fakturácia, export produktov, výkonu
Mobilná aplikáciaaplikácia pre smartfóny, platformy iOS alebo android4000zložitosti, počtu obrazoviek, komunikácia so serverom, grafiky, UX, testovania
Portálnapr. inzertný portál6000frameworku, zložitosti, grafiky, počtu obrazoviek, rolí v systéme
Webová aplikáciafakturačný systém, CRM systém, databázový systém, zjednodušuje a rieši vybrané problémy8000frameworku, zložitosti, grafiky, počtu obrazoviek, rolí v systéme, použitých technológií
Informačný systémkomplexné riešenie na mieru, optimalizuje firemné procesy, prepája externé informačné systémy10000rozsahu, zložitosti, počtu programátorov, programátorských hodín, spôsob využitia, platformy

Rozsah projektu

Cena prezentačnej webovej stránky sa môže vyšplhať aj do tisícok eur, ak bude potrebné doprogramovať špeciálnu funkcionalitu, napríklad vytvoriť rozsiahly katalóg produktov v niekoľkých jazykoch so špeciálnym filtrovaním, alebo doplniť stránku o platobné moduly, SMS platbu a podobne. Len samotný dizajn web stránky môže stát niekoľko tisíc pokiaľ sa bude kresliť veľký počet rôznych podstránok.

Multijazyčnosť

S každou jazykovou mutáciou rátajte zvýšené náklady na implementáciu, ale hlavne za preloženie obsahu a nahodenie obsahu.

Výber CMS, prípadne frameworku – systém, na ktorom stránka beží

Podľa potrieb projektu je vhodné zvoliť spávny systém. Môže ísť kľudne o open source CMS ako je napríklad wordpress. Na väčšinu menších a stredne veľkých webových projektov vystačí, ale pri rozsiahlych stránkach už nemusí. Na veľký eshop zvolíme radšej custom riešenie ušité na mieru klienta. Na začiatku prác treba rátať aj s budúcim vývojom projektu. Ak je nasadenie na začiatku lacné riešenie, v budúcnosti sa môže stať, že dorobenie funkcionality bude stáť viac ako vytvorenie nového custom riešenia.

Strihanie šablón z dizajnu

Každý web dizajn je nutné nastrihať do HTML a CSS šablón.Cenu môže navýšiť:

  • počet obrazoviek
  • tvorba responsive verzie stránky – prispôsobenie obsahu veľkosti obrazovky
  • testovanie a optimalizácia na staršie prehliadače
  • časté zmeny v dizajne už počas vývoja

Dodatočné programovanie modulov

Cena projektu závisí od modulov respektíve doplnkov, ktoré postupne  dopĺňame. V eshope sú to napríklad platobné moduly, export produktov pre porovnávače či integrácia sociálnych sietí a podobne.

Cena za webdizajn

Dizajn webovej stránky môžete mať aj zadarmo. Stiahnete si hotovú šablónu a hotovo. Toto riešenie neodporúčame, nakoľko sa Váš projekt neodlíši od konkurencie. Cena za dizajn závisí od štýlu, počtu obrazoviek, ilustrácií, nákupu fotiek, počtu iterácií pri schvaľovaní dizajnu.

Tvorba informačnej architektúry

Veľa spoločností ako aj štátnych inštitúcií podceňuje informačnú architektúru. Ide o štruktúru menu, vnorenie obsahu, rozmiestnenie prkov, správny formát informácií, prehľadnosť, počet klikov na dosiahnutie cieľového kroku. Správna informačná architektúra zvyšuje použiteľnosť projektu a zároveň pomáha aj onpage SEO. Pri väčších projektoch je tvorba informačnej architektúry nutnosť. Mal by to robiť odborník, nie sekretárka, ktorá nemá s fungovaním webu skúsenosti.

User experience, užívateľské testovanie

Ak váš projekt nedosahuje stanované business ciele je nutné vylepšovať použiteľnosť, prejsť štatistiky, robiť A/B testovanie na zistenie lepších metód predaja a zvýšenie konverzií. V prípade, že máte rozpočet na testovanie s užívateľmi, tak určite treba ísť do toho. Niekedy stačí ukázať web nezainteresovaným užívateľom a dať im spraviť základné úlohy. Toto vie odhaliť školácke chyby takmer okamžite. Dajte nakúpiť vo vašom eshope napríklad vašej mame. Nenašla košík? Nevie dokončiť objednávku? Čím viac testovania, tým lepšie výsledky.

Náklady spojené s hostingom a doménou

V prípade, že máte bežnú web stránku, tak vám postačí bežný zdieľaný hosting. Ak potrebujete výpočtový výkon, rýchlosť zobrazenia stránky treba rozmýšlať nad virtuálnym hostingom. Ak budujete aplikáciu s tisíckami requestov za minútu, môžete sa dostať do štádia, že budete potrebovať vlastný server alebo využiete cloudové riešenie. Takisto závisí aj od dostupnosti poskytovaných služieb. Cena za tieto služby sa vie vyšplhať od pár eur po niekoľko sto eur za mesiac.

Web copywriting

Ak máte v pláne investovať do projektu do grafiky a implementácie, mali by ste rozmýšlať aj nad tým, aký bude na projekte obsah. Často krát nájdeme na slovenskom internete pekný web, napísaný v najnovších technológiách a web stránka obsahuje lorem ipsum text, alebo podstránky s textom stránka vo výstavbe. Jasné. Majiteľ spoločnosti vie najlepšie, čo daná firma robí. Ale často krát na to nie je čas, odloží sa písanie textu po spustení a rok sa s textom nepohne. Tu sa neoplatí šetriť. Dobrý marketingový text vie predať viac ako vyleštená grafika. Druhý aspekt je dobrý SEO text. Správne nadpisy, správne title, správna štruktúra odkazov a kopec ďalších faktorov ovplyvňujúcich pozíciu vo vyhľadávačoch. Zverte obsah radšej do rúk profesionálom, ktorý sa web copywritingom zaoberajú.

SEO a linkbuilding – optimalizácia pre vyhľadávače

Mať len stránku v dnešnej dobe nestačí. Musíte si budovať správny interný aj externý odkazový profil, budovať spätné odkazy. Vaša konkurencia to už dávno robí a vy len začínate. Na Google Adwords sa nedoplatíte a z dlhodobého hľadiska sa SEO oplatí viac. Cena za SEO závisí od množstva faktorov:

  • konkurenčné prostredie
  • počet hlavných kľúčových slov
  • nároky na návštevnosť a obrat
  • veľkosti projektu
  • jazyk a lokalitu, pre ktorú sa optimalizuje
  • mnoho ďalších

Internetový marketing

Kapitola sama o sebe. Určite rátajte v rozpočte aj s investíciami do platenej reklamy na Google Adwords, či Facebooku.Často krát treba projekt nakopnúť – dostať na stránku užívateľov. A to je kopec možností ako to robiť zadarmo. Chce to stratégiu na internetový marketing.

Správa a údržba

S prevádzkovaním projektov vznikajú náklady počas prevázdky na bežnú údržbu typu zmena podmienok na hostingu, vylepšovanie funkcionality, dopĺňanie obsahu administrátorom a podobne.

Ako ušetriť na cene za webový projekt

Dobrá špecifikácia projektu.

Treba sa na začiatku zamyslieť nad informačnou architektúrou, vytvoriť prototyp projektu – postačia aj wireframy – model projektu. Čas investovaný do analýzy na začiatku sa niekoľko krát vráti pri vývoji a aj počas prevádzky.

Správny výber dodávateľa

Môžete dať projekt aj študentovi. Ale čo ak odcestuje na rok študovať do zahraničia? Alebo ho to prestane baviť a nedvíha vám telefóny. Alebo sa čas natiahne namiesto 2 týždňov na niekoľko mesiacov. Pre seriózne podnikanie potrebujete stabilného dodávateľa. Pri väčších projektoch je to dokonca partner, s ktorý dennodenne pracujete.

Vo vibration vám vieme dodať všetky spomenuté typy projektov. Kľudne nás kontaktujte, sme pripravení na spoluprácu na vašom projekte.

Páči sa vám článok?

Potrebujete riešenie na mieru?
Kontaktujte nás!

Alebo vyplňte krátky formulár

Zadať dopyt