Tip 96: Sledujte svoju konkurenciu

Každý podnikateľský plán obsahuje informácie o analýze konkurencie. Je to jeden z najdôležitejších bodov a mal by byť vždy zahrnutý. Je to šanca, ako sa pozrieť bližšie na trh a jeho účastníkov a naučiť sa čo robia ostatní a prečo. Spoločnosti, ktoré svoj podnikateľský plán každý rok aktualizujú by na túto časť zabúdať nemali – startupy obzvlášť.

Kde začať?

Vaša analýza konkurencie by mala obsahovať hlavnú konkurenciu spolu s jej silnými a slabými stránkami. Čím viac informácii získate, tým lepšie. Adresa, sortiment, ceny, marketing, webstránka, sociálne média a predovšetkým reputácia sú oblasti, na ktoré by ste sa mali zamerať.

Možno cliché, ale nemyslite si, že nemáte žiadnu konkurenciu – vymenujte niekoľko skutočne úspešných podnikov, ktorí ju nemajú. Pokiaľ ste tú svoju nenašli, sú len 2 možnosti – vymysleli ste úplne nový trh s novým produktom poprípade službou ako tomu bolo napr. pred pár rokmi s elektrickými automobilmi, či virtuálnou realitou, alebo podnikáte s niečím, čo nikto nechce.

pexels-photo-40120

Aký spôsob využiť?

Malá, či veľká konkurencia, na tom nezáleží. Sústreďte sa na všetkých. Využite nasledovné spôsoby:

1. Nakúpte u konkurencie – tzv. mystery shopping. Pokiaľ sa dá, navštívte predajňu fyzicky, zavolajte, pošlite email, správu na sociálnych sieťach, skrátka nadviažte určitú formu komunikácie a zistite ako prebieha zákaznícky servis.

2. Opýtajte sa ich zákazníkov – využite offline alebo online dotazník, voľba je na vás. Čo majú radi a čo naopak nie? A ako sa rozhodujú pre konkrétneho predajcu?

3. Zistite finančné údaje – pokiaľ vás zaujíma finančné pozadie, využite FinStat.

4. Preštudujte webovú stránku – ako sa konkurencia prezentuje? aké informácie o sebe poskytuje? Aké kľúčové slová používa? Prihláste sa i na odber newsletteru.

5. Preštudujte sociálne média – ktoré sociálne média využívajú? Opäť, akým spôsobom komunikujú? Aké typy príspevkov publikujú? Aký typ reklamy využívajú?

Ďalšie online fígle môžete nájsť tu.

Podnikateľský plán potrebuje aktuálne informácie a pokiaľ sú dobre preskúmané, vzdelaná osoba ho môže šikovne využiť na plánovanie a prijímanie rozhodnutí. Tak, či onak, svoju konkurenciu musíte poznať.

Ak potrebujete poradiť a zanalyzovať vašu konkurenciu, zadefinovať svoje silné stránky a slabé stránky oproti konkurencii, prípadne spraviť váš eshop kvalitnejšie, môžete využiť naše služby.

Autor

Ivan Potančok

Ivan je riaditeľom a zakladateľom spoločnosti vibration. Stará sa hlavne o rozvoj firmy, procesy, inovácie, navrhuje systémy a webové aplikácie. Vo voľnom čase rád cestuje, jazdí na bicykli, snowboarduje a skúša nové veci.

Zanechať komentár

mohlo by vás zaujímať

Tip 28: Vytvorte si podstránku o nákupe

Užívatelia potrebujú vedieť poštovné predtým než si objednajú. Zvýšite...

Prediktívne grafické rozhranie – nástroj k zvýšeniu predajov aj impresií

Jedným z hlavných prínosov vášho produktu alebo služby by...

Tip 32: Pridajte odstavec textu s názvom „Odborník radí“

Do najpredávanejších produktov pridajte odstavec textu s názvom „Odborník...

Tip 71: Používajte značky(tagy) k produktom a článkom

Pracujte na textoch na vašom eshope. Pridajte si štítky...

presvedčili sme vás?

Ak sa chcete niečo spýtať, napíšte nám.

Odpovieme čo najskôr.

00421 915 263 443

info@vibration.sk