Kompletný návod pre B2B content marketing

B2B content marketing

B2B content marketing môže byť veľmi náročný a v nasledujúcich rokoch bude čoraz viac ťažší. Preto sme sa rozhodli spísať obsiahly, detailný návod o content marketingu určeného pre B2B biznisy. Pripravený? Môžeme začať.

Čo je to B2B content marketing? 

Ako názov naznačuje, B2B content marketing je umenie využívať vlastný obsah pre rozširovanie publika, posilnenie a vyvíjanie spriaznenia značky a nakoniec zvyšovať konverzie a predaje pôsobením na iné spoločnosti.

Všetko, čo oddeľuje B2B content marketing od iných typov marketingu je exkluzívne zameranie na spoločnosti obchodujúce s inými spoločnosťami. Tu skrátka nejde o klasický spotrebiteľský obsah, s ktorými sa stretávame dennodenne.

Ako sa B2B content marketing odlišuje od B2C content marketingu? 

B2B musí byť zo všetkého predovšetkým užitočný. Pokiaľ čitateľ nedokáže aplikovať uvedené prvky vášho obsahu pre vlastnú prácu alebo podnikanie, potom ste zlyhali. To síce neznamená, že nemôžete publikovať z času na čas off-topic, avšak ako B2B content marketér by ste mali mať top prioritu sústrediť sa na snahu stať sa lídrom vo svojom odvetví .

To taktiež neznamená, že B2C content nemusí byť taktiež užitočný, nie je to však jeho primárna úloha. Pozrime sa  na brand content, ktorý publikuje napr. Red Bull.

zdroj fotografie: redbull.com

Obsah Red Bullu je primárne zábavný. Zahŕňa pozoruhodné veci, ktoré sa dejú skrz všetky multimediálne kanály pre vytvorenie vzrušujúceho zážitku. Toto je výborné pre zvýšenie povedomia značky, avšak menej čo sa týka priameho zvyšovania predajov.

Podobný príklad môžeme vidieť aj pri Google vyhľadávaní a Display networku. Vyhľadávanie (v tejto metafore B2B content marketing) je viac zameraný na dáta a výsledky vyhľadávania, zatiaľ čo Display network (B2C content) je viac efektívny pre zvyšovanie povedomia o značke.

Opäť, neznamená to, že vášmu B2B obsahu sa bude dariť pokiaľ bude cliché, nudný alebo zabudnuteľný. B2B content marketéri musia vybilancovať 3 hlavné kritéria content marketingu – užitočnosť, zapojenie (engagement) a vysokú kvalitu ešte perfektnejšie než B2C content profesionáli.

Ako robiť B2B content marketing správne

Teraz, keď už vieme čo B2B content je, pozrime sa ako ho môžeme používať na marketingových kanáloch efektívne. Existuje tu pomerne veľa premenných, ktoré je potrebné zvážiť, tak sa ponorme do toho.

Identifikujte ideálnu cieľovú skupinu

Predtým, než dáte vášmu publiku to, po čom túži, musíte o ňom vedieť čo najviac.

Hoci ste už mohli segmentovať vaše publikum do štádia predajného lievika (sales funnel), každá časť je zložená z individuálnych ľudí. Toto je dôvod prečo sú čitateľské persóny, podobne ako zákaznícke persóny, tak veľmi dôležité.

Pravdepodobne si myslíte, že vaše publikujem je príliš široké na to, aby ste ho definovali týmto spôsobom a v určitom zmysle máte pravdu. Takto podrobne môžete svoje publikum rozdeliť až potom, čo ste najprv vyskúšali cieliť na širšie publikum. Avšak, akonáhle začnete publikovať svoj prvý obsah, môžete ísť do detailov jednoduchým použitím údajov z Google Analytics.

Tu sa môžete naučiť veľa o ľuďoch, ktorí navštevujú vašu stránku. Môžete vidieť základné demografické informácie ako je vek, pohlavie a mesto, podobne ako aj zaujímavé údaje,  zobrazujúce témy o ktoré sa zaujímajú. Toto je mimoriadne dôležité pre vaše podnikanie, keďže to poskytuje spôsob ako sa prispôsobiť a rozšíriť do nových, potenciálnych oblastí.

Teraz by ste už mali mať náčrt predstavy o vašom publiku. Toto vám umožní cieliť naň viac efektívnejšie, pretože budete môcť hovoriť jasnejšie a spôsobom, ktorý bude s nimi rezonovať na základe ich demografického profilu a záujmov.

Už viete niečo o svojom publiku. Ako zistíte, o čom máte písať?

Ako neustále prichádzať na nové nápady  

Jedna z najväčších výziev akým čelia content marketéri v akomkoľvek odvetví je spôsob, akým prichádzať s novými nápadmi konzistentne. Je ľahké vymýšľať témy, o ktorých by ste chceli písať na začiatku, avšak po nejakom tom čase ste pravdepodobne narazili na prázdne dno.

Dobrý spôsob, ako identifikovať nové témy vo svojom niche je pozrieť sa, čo ľudia zdieľajú na sociálnych médiách. Existuje množstvo online marketingových nástrojov, ktoré to dokážu, avšak najlepším je pravdepodobne BuzzSumo.

zdroj fotografie: buzzsumo.com

BuzzSumo vám umožňuje vyhľadávať v real-time údajoch na všetkých veľkých sociálnych sieťach a identifikovať tak témy, ktoré majú najvyššiu pozornosť. Na základe tohto môžete pripraviť obsah, ktorý reprezentuje váš uhoľ pohľadu na existujúcu tému, ktorú majú ľudia momentálne radi, alebo kľudne aj opačný názor, kedy zaujmete opačný postoj voči všeobecne obľúbenej témy, ktorý podložíte relevantnými argumentmi.

Ako veľmi jednoduchý príklad by mohlo byť digitálne nomádstvo. Mainstream názor je rozhodne za, avšak článok s opačným názorom by mohol zaujať ľudí viac, keďže predstavuje originálny, dovtedy nevidený pohľad na vec.

Do úvahy o nových nápadoch musíte taktiež zahrnúť zámer používateľa. Ako bolo spomenuté vyššie, o svojom publiku viete viac skúmaním demografických údajov, budete však musieť taktiež predvídať, čo vaše publikum chce čítať a čo získa prečítaním vášho článku.

Keď ide o zámer, musíte si pamätať, že používateľ sa pri rozhodovaní pýta sám seba iba jedinú otázku – čo z toho bude mať? Je to rovnaká otázka, akú sa pýtajú sami seba obchodníci pri telefonovaní s perspektívnym klientom a vy ako content marketér musíte urobiť to isté.

Propagácia vášho B2B contentu

Propagácia obsahu je v dnešnom online svete absolútne nevyhnutná. Konkurencia je intenzívna a závisieť iba na organickom dosahu je čistá samovražda.

Pozrite sa na graf nižšie. Toto reprezentuje postupný, avšak stály pokles organického dosahu na Facebooku:

zdroj: propakistani.pk

Toto by malo byť veľkou obavou pre social media marketérov a tých, ktorí chcú cez Facebook propagovať svoj obsah. Našťastie, propagovanie na Facebooku je stále pozoruhodne nákladovo efektívne.

Príklad skvelého B2B content marketingu

Spoločnosť General Electrics je pravdepodobne najznámejšia pre svoju pokročilú mikrovlnku a televízne oddelenie vedené Alecom Baldwinom, okrem toho má však jeden z najlepších stratégii content marketingu v B2B odvetví.

GE je skutočne obrovská organizácia s množstvom divízii, stoviek produktových línii a tisíciek kamenných obchodov. Ako sa dá čakať, GE publikuje množstvo obsahu v snahe zapôsobiť na množstvo zákazníkov v rôznych odvetviach, je to však online magazín The Txchnologist, ktorý je pre spoločnosť najvýznamnejší.

zdroj fotografie: txchnologist.com

The Txchnologist by sa dal na prvý pohľad spliesť s obsahom pre B2C. Stránka má moderný web, ktorý poskytuje návštevníkom elegantné online zážitky, avšak obsah magazínu neobetoval svoju podstatu za štýl.

Content sa sústredí na najvyspelejšiu technológiu, ktorú vyvíjajú práve R&D tímy od GE spôsobom, ktorý používateľom ukazuje výhody GE technológii spolu s tým ako v širšom zmysle technológia mení svet .

Celkovo GE s The Txchnologist dokazuje, že B2B obsah nemusí byť nudný alebo oddelený. V skutočnosti môže byť konkurenciou pre B2C magazíny a webstránky, kedy vytvára kreatívny a jedinečný B2B content.

Spravte krok ďalej 

Ako sme mohli vidieť, existuje množstvo prvkov, ktoré musí B2B content marketér zvážiť. Hoci to môže byť v začiatkoch odstrašujúce, snáď ste identifikovali niekoľko spoločných znakov, ktoré má B2B content marketing spoločné, či už ide o užitočnosť, zapojenie a vysoká kvalita.

V prípade, ak rozmýšľate nad vlastnou stratégiou pre content marketing ale neviete, kde by ste mali začať, môžete vám pomôcť prostredníctvom našej služby internetový marketing.

zdroj fotografie: unsplash.com

zdroj:

http://www.wordstream.com/blog/ws/2016/12/01/b2b-content-marketing

Autor

Dárius Polák

Copywriter a bloger.

mohlo by vás zaujímať

Tip 79: Mailchimp – nástroj pre email marketing

Mailchimp je skvelá online služba na posielanie pekných emailov...

Tip 36: Kúpte si statív

Nemusíte si hneď najímať profesionálneho fotografa, aby ste mali...

Tip 14: Idete na dovolenku? Nastavte automatickú odpoveď

Ak idete na dovolenku, vytvorte si automatickú odpoveď o...

Aký priebeh majú pracovné stretnutia vo vibration – firemné guidelines

Každé stretnutie musí mať agendu – obsah stretnutia. Pred...

presvedčili sme vás?

Ak sa chcete niečo spýtať, napíšte nám.

Odpovieme čo najskôr.

00421 915 263 443

info@vibration.sk