Ak chcete vedieť v akom stave sa nachádzajú kľúčové slová, ktoré sú z vášho segmentu, používajte webovú službu od Google s názvom Google Alerts. Ak podnikáte napríklad so sedačkami, ako napríklad jeden náš klient, tak si nastavte upozornenia napríklad na
- sedačky
- rohové sedačky
- nábytok
- obývačka
Nastavte si
- krajinu, ktorú chcete sledovať
- jazyk, v ktorom sa budú vyskytovať na webe dané kľúčové slová
- interval ako často a aké výsledky sa vám majú posielať do emailu.
Z výsledkov vidíte, na akých portáloch, blogoch, eshopoch sa dané výrazy vyskytli za dané obdobie. Kontrolou vybraných linkov vidíte ako sa snaží vaša konkurencia a koľko sa o nej píše.
Takisto môžete sledovať výskyt vážho názvu a takto môžete zachytiť ak vás niekto spomína na fórach alebo napíše osobný blog so skúsenosťou s vami.
Ak máte nejaký koníček alebo obľúbenú herečku, tak by ste mohli stalkovať koľko a kde sa o nej píše.
Na sociálne siete zas existujú nástroje, ktoré sa špecializujú na skenovanie obsahu zo sociálnych sietí. O tom v ďalších článkoch.