CRM pre e-shopy – prečo by ste ho mali používať a ako si správne vybrať?

crm

Najdôležitejšou súčasťou vášho biznisu sú jednoznačne vaši zákazníci. Keď o nich prídete, prichádzate automaticky o zisk. V časoch tvrdej konkurencie je boj o zákazníka dôležitejší než kedykoľvek predtým. Preto by ste sa mali zamerať na spokojnosť vašich klientov. S tým vám môže pomôcť CRM systém.

Čo je CRM?

CRM (z angl. Customer Relationship Management) je systém na budovanie vzťahov so zákazníkmi. Táto skratka v sebe ukrýva mnoho spôsobov budovania takéhoto vzťahu, a to od jeho vzniku (získanie zákazníka), cez predaj produktov, spokojnosť s vašimi produktami, komunikáciu so zákazníkmi, až po zasielanie reklamných ponúk a rôznych kupónov. Cieľom nasadenia CRM systému vo vašej spoločnosti či e-shope teda nie je len zisk nových zákazníkov, ale aj starostlivosť o ich spokojnosť, špecifické ponuky, remarketing, či komunikácia s klientmi.

Výhodou CRM systému je to, že zbiera informácie o každom jednom zákazníkovi. Zároveň však spracúva údaje o všetkých vašich zákazníkoch. Je tak výborným nástrojom pre združovanie kontaktov a potrebných informácií, ktoré sú využiteľné na plošné reklamné kampane, ale aj na špecifické potreby pri komunikácii s jedným zákazníkom. Vďaka tomu sa môžete kedykoľvek pozrieť, aké produkty si u vás daný zákazník kúpil, akú komunikáciu ste s ním viedli, či koľko peňazí už u vás minul. Zákazníkov si následne viete podľa zvolených kritérií aj filtrovať a vytvoriť si tak povedzme rôzne skupiny klientov, ktoré oslovíte s rôznymi typmi reklamy.

Obrovským prínosom je aj prepojenie na ďalšie firemné systémy – účtovníctvo, marketing, faktúry, sociálne siete a podobne. Práve vďaka týmto spojeniam dokáže CRM systém združovať o vašich zákazníkoch tak komplexné informácie. Systém vás tak dokáže napríklad aj upozorniť na to, kedy máte kontaktovať klienta s dotazníkom spokojnosti, prípadne kedy mu môžete ponúknuť ďalší produkt (prípadne využiť remarketing). CRM tak značne šetrí váš čas, uľahčuje vám prácu a dokáže vám do firmy priniesť nových zákazníkov, prípadne vylepšiť vzťah s už existujúcimi klientmi.

CRM v B2B segmente

Systémy CRM však nie sú len výbornou pomôckou pri predaji produktov a kontakte s vašimi zákazníkmi, ale aj obchodnými partnermi. Na jednom mieste môžete združovať informácie a kontakty o vašich obchodných partneroch, pripomínať si termíny vašich stretnutí, či spravovať informácie o jednotlivých firmách. Využitie týchto systémov je tak naozaj viacúčelové a všestranné.

CRM ako nástroj pre zvýšenie tržieb

Vďaka množstvu informácií, ktoré tieto systémy dokážu združovať, ide o veľmi silné nástroje. Môžete ich využiť nielen na získanie a starostlivosť o zákazníkov, ale aj na zvýšenie vašich tržieb. Zo štatistických dát týchto systémov môžete získať informácie o najpodstatnejších zdrojoch návštev vášho e-shopu. Môžete však aj selektovať, ktoré produkty sú pre vás najziskovejšie a čo si ľudia kupujú vo vašom e-shope najčastejšie.

Svojich zákazníkov tiež môžete oslovovať taktiež so špeciálnymi akciami – napríklad v deň ich narodenín, mesiac alebo rok po kúpe nejakého produktu, či pri výročí jeho prvého nákupu u vás. S pridaním zľavových kupónov alebo personalizovaných akcií si ich hravo získate a oni u vás radi opäť nakúpia.

Čo by mal CRM systém obsahovať?

Správny CRM systém by mal obsahovať niekoľko dôležitých informácií a funkcií. Je to najmä:

  • rýchly prehľad o používateľovi, ktorý si môžete prezrieť v momente, keď vám zákazník zavolá alebo ho chcete osloviť ďalšou ponukou,
  • automatické upozornenia na dôležité udalosti (narodeniny, výročie nákupu, …), ktoré môžete využiť pre zvýšenie vašich tržieb a spokojnosti samotného zákazníka,
  • API na prepojenie s ďalšími firemnými systémami – najmä e-shopovou platformou.
  • možnosť filtrovania informácií o zákazníkoch, čo môžete využiť pri tvorbe nových reklamných kampaní,
  • analýzu zákazníkov, predajov, skupín klientov, či jednotlivých produktov, ktoré ste predali,
  • B2B funkcie, ktoré využijete pri komunikácii a budovaní vzťahov s vašimi obchodnými partnermi,
  • bezpečnosť, ktorá zaručí, že všetky zbierané informácie sú ochránené pred kybernetickým útokom alebo poškodením.

Samozrejme, každá spoločnosť má špecifické nároky. Dnes však existuje množstvo riešení, ktoré ponúkajú rôzne funkcie a vychytávky. Dôležité je len správne si vybrať.

Ako si vybrať správny CRM systém?

Na trhu sa nachádza veľké množstvo systémov pre starostlivosť o zákazníkov, ktoré ponúkajú rôzny objem funkcií v rôznych cenových reláciách. Praktické skúsenosti máme s aplikáciou slovenského systému Raynet CRM, no často našim klientom odporúčame aj task-management softvér Asana.com, ktorého funkcie sa dajú transformovať pre vaše potreby. Každý z týchto systémov je ale špecifický a je vhodný len pre istú skupinu spoločností.

Ak sa preto neviete sami zorientovať v komplexnej ponuke CRM systémov, kontaktujte nás a my vám s výberom a aplikáciou takéhoto systému do vášho firemného systému alebo e-shopu radi pomôžeme.

Autor

Ondrej Ličko

mohlo by vás zaujímať

Tip 9: Merajte si čas vašej práce

Skúste celý týždeň merať čas vašej práce a zapisujte...
Firemný blog na WordPress

7 najdôležitejších dôvodov, prečo je WodPress najvhodnejší pre firemný blog

Či už ste v podnikaní začiatočník alebo skúsený borec, viete...

Šetrite čas s Google Tag Manager

Google Tag Manager je jednoduchý a spoľahlivý nástroj, ktorý Vám...

Tip 14: Idete na dovolenku? Nastavte automatickú odpoveď

Ak idete na dovolenku, vytvorte si automatickú odpoveď o...

presvedčili sme vás?

Ak sa chcete niečo spýtať, napíšte nám.

Odpovieme čo najskôr.

00421 915 263 443

info@vibration.sk