Zarábajte viac vďaka Facebook Pixel kódu. Ako na to?

Každá spoločnosť, ktorá využíva online marketing, by nemala prehliadať možnosti Facebook reklamy. A každá spoločnosť, ktorá tieto možnosti neprehliada, by mala využívať Facebook Pixel kód. O tom, čo tento kód ponúka, ako ho nasadiť na váš web a ako vďaka nemu zarábať viac, si môžete prečítať v našom ďalšom blogu.

Čo je Facebook Pixel?

Manažér reklám na Facebooku umožňuje ku každému reklamnému účtu vytvoriť jeden tzv. Pixel kód. Ide o kód so špecifickým identifikátorom, ktorý je potrebné vložiť na váš web. Po správnom nasadení vám umožňuje pomocou cookies sledovať, kto navštívil váš web a aké aktivity na ňom vykonal. Na základe týchto akcií následne môžete cez Facebook vytvárať efektívnejšie reklamy.

Tie môžu byť cielené len na ľudí, ktorí už raz boli na vašom webe a môžete im v reklame zobraziť presne tie produkty či služby, ktoré ich zaujali. Vášmu marketingu tak správnym nastavením Pixel kódu dodáte efektívny nástroj na získavanie nových zákazníkov a vylepšenie vzťahu s tými existujúcimi.

Ako vytvoriť a nasadiť Facebook Pixel na váš web?

Vytvorenie Facebook Pixel kódu je otázkou minúty. Stačí, aby ste si otvorili váš reklamný účet na Facebooku a v sekcii Pixels zvolili možnosť Create a Facebook Pixel. V ďalšom kroku vás Facebook vyzve na implementovanie kódu na váš web. Ak využívate CMS systém, môžete tak urobiť pomocou inštalácie špeciálneho pluginu, ktorý stiahnete priamo v správcovi reklám na Facebooku.

Ak potrebujete kód vložiť manuálne, môžete si ho skopírovať a vložiť do hlavičky každej stránky vášho webu. Facebook je tak obozretný, že neskúseným používateľom umožňuje priamo zo správcu reklám odoslať kód s inštrukciami vášmu programátorovi pomocou e-mailu. Dôležité je upozorniť, že každý reklamný účet môže vytvoriť len jeden Pixel kód. Ak preto spravujete viacero webov, musíte si pre každý vytvoriť samostatný reklamný účet na Facebooku, prípadne všade používať rovnaký Pixel kód a správne filtrovať cieľové skupiny.

Ako skontrolovať, či ste Pixel kód implementovali správne?

Existuje viacero spôsobov, ako môžete skontrolovať, či ste na svoj web správne implementovali váš Pixel kód. Existujú na to rôzne rozšírenia pre váš CMS systém, ale najjednoduchším spôsobom je nainštalovanie pluginu Facebook Pixel Helper pre váš internetový prehliadač. Ten vás po otvorení upozorní, či sa na stránke nachádza akýkoľvek Pixel kód a umožní vám skontrolovať jeho ID.

Zarábajte viac, plaťte menej

Po správnom nasadení Pixel kódu sa vašej spoločnosti otvárajú nové možnosti reklám na Facebooku. V sekcii Pixels si môžete nastaviť, aké akcie na vašom webe chcete pomocou Pixel kódu sledovať. Možnosti, z ktorých máte na výber, sú:

  • nákup,
  • lead,
  • úspešná registrácia,
  • pridanie platobných informácií,
  • iniciovanie nákupu,
  • pridanie produktu/služby do košíka,
  • pridanie produktu/služby do wishlistu,
  • vyhľadávanie výrazu,
  • zobrazenie obsahu webu (sekcie, kategórie, produktu, …).

Na základe týchto akcií môžete cieliť reklamu na Facebooku na vybraných klientov. Akú to má výhodu? Je ich hneď niekoľko. Vašou reklamnou kampaňou môžete osloviť len zákazníkov, ktorí si už v minulosti otvorili váš web. Okrem toho na nich môžete cieliť reklamu na produkty alebo kategórie produktov, ktoré ich zaujali. Máte tak oveľa vyššiu šancu, že zákazník u vás nakúpi, pokiaľ mu na nejaký produkt ponúknete zľavu alebo nejakú formu bonusu.

Okrem toho vašu reklamu už nemusíte cieliť na tzv. studené publiká, ale len na ľudí, ktorých reálne zaujímajú vaše produkty. Veľkou výhodou je aj možnosť remarketingu – vašich zákazníkov môžete v prípade odchodu z vášho webu osloviť s ponukou, ktorá je pre nich výhodnejšia. Využiť môžete aj dynamické reklamy, ktoré automaticky vyberú produkt, ktorý si zákazník (napríklad) prezeral a zobrazia ho na jeho Facebookovej nástenke, v Messengeri, na Instagrame alebo v sieti inzerentov.

 

 

Možnosti reklamy s Pixel kódom sú naozaj obsiahle, no v skratke možno povedať, že reklamám na Facebooku prináša Pixel kód naozaj nový rozmer. Chcete aj vy nasadiť Pixel kód na váš web a začať využívať efektívne a dynamické reklamy? Neváhajte nás kontaktovať! Radi vám s jeho vytvorením, nasadením a používaním pomôžeme.

Potrebujete poradiť s marketingom?

Chcem marketing a konzultáciu

Páči sa vám článok?

Potrebujete riešenie na mieru?
Kontaktujte nás!

Ivan Potančok CEO

+421915263443

info@vibration.sk

Alebo vyplňte krátky formulár

Zadať dopyt