Figma = revolúcia v dizajne

Grafiku webov robím od roku 1998. Najprv som si robil vlastné projekty. Komerčné od roku 2000. Najprv som používal PaintShop Pro, potom Photoshop. Prešiel som si aj obdobím Flashu.

Vo Photoshope som hral na klávesnici ako na piáno a odrobil som si určite aj 10 000 hodín. Hovorí sa, že ak robíte niečo tak dlho a opakovane, tak by ste v tom mali byť aj dobrí. Bol som medzi prvými webdizajnérmi na Slovensku a podľa jednej ankety som bol dokonca v prvej 5-ke. Akonáhle som skončil školu, tak som rozmýšľal o založení štúdia. Kreslil som ďalej, ale už som mal pomocníkov. Začal som spolupracovať postupne s dizajnérmi:

  • Zuzana Moravcová
  • Katka Cermanová
  • Peťo Chmela
  • Juraj Jurík
  • Lukáš Jurík
  • Slávka Poláková
  • Viky Antonopulu

Väčšinu z nich som učil robiť webdizajn, GRID, typografiu, kresliť HTML prvky a komponenty. Stával som sa viac art directorom a managerom, ako dizajnérom.

Potom prišla Marika, ktorá mi už 5 rokov dosť výrazne pomáha a ja som zlenivel. Mal som vždy po ruke dizajnéra. Po toľkých rokoch vo Photoshope sa mi už nechcelo ho ani otvárať. Kreslil som na papier drôtené modely, občas spravil v Axure nejaký ten wireframe, veľmi zriedka som rozkreslil prvých pár screenov vo Photoshope.

Potom mi prišiel pod ruku program Sketch. Zrazu ma to začalo baviť. Povedal by som, že taká menšia revolúcia. Veľa artboardov na jednej obrazovke. Zrazu sú v dizajn systéme všetky obrazovky. Export do Invision a v ňom klikateľný prototyp. Appky, webky, portály. Pecka. Stále mi to prišlo trochu ťažkopádne. Dizajnér mal u seba na Dropboxe Sketch file. Posielal na feedback PNG-čka v nejakých verziách. Niečo ďalšie zasa išlo cez Invision. Klient to potom komentoval e-mailom alebo do Asany. Nevedel som, čo už dizajnér má a čo ešte nemá, kde je final, či kóderi majú final Sketch file, alebo nie. Spolupracujúce agentúry zasa posielali zdrojáky od Illustratora, Sketchu, Photoshopu, až po Indesign. Niečo tomu stále chýbalo.

Aktuálni dizajnéri vo vibration:

  • Marika Pavelková – hlavná dizajnérka
  • Ľubomír Račko – animácie, interakčný dizajn
  • Ja – UX a konzultácie

Tento rok som sa náhodne dozvedel o Figme. Je to niečo ako Google Docs pre dizajnérov.
Asi deň mi trvalo to pochopiť a napozerať návody na YouTube. Prešli sme na to. Je to pecka!

Figma = revolúcia v dizajne

  • Všetko prebieha online.
  • Nepotrebujete miesto na disku.
  • Netrhá to. Ani pri veľkom počte screenov.
  • Máte aj natívne appky na obe platformy, Windows aj Mac.
  • Kolaborácia s klientom, front end-istom, dizajnérom a UX-ákom. Viete pustiť klienta priamo do dizajnu.
  • Kóderi si to presnejšie merajú, môžu komentovať, prípadne vedia aj niečo sami dokresliť.

Náhrada viacerých software-ov

Axure – wireframe robíme priamo vo Figme, nerobíme prekreslovanie z UX toolu do kresliaceho toolu
Sketch – všetky funkcionality Sketchu zvláda Figma
Invision – vieme spraviť klikateľný prototyp a komentovať dizajn, resolvovať komenty
TeamViewer – zdielanie plochy a vysvetľovanie, tiež vidíte realtime pohyb myšky spolupracovníka

Tak, a zase ma baví kresliť. Rozkreslím hrubé náčrty pred dizajnérom, potom len kontrolujem ako to kliká a ako sa mu hýbe myška. Nečakám na final version. V každom momente je to final version. Zapájam sa do procesu. Klienta tam pustím a vidí progress. Kóder už môže medzi tým pripravovať odsúhlasené screeny.

Ak ste ešte neskúsili Figmu, tak nečakajte! Ako spravil prievan Sketch pred 5-timi rokmi a všetci UI dizajnéri na to prešli, tak teraz prejdeme všetci na Figmu. To mi verte.

Páči sa vám článok?

Potrebujete riešenie na mieru?
Kontaktujte nás!

Alebo vyplňte krátky formulár

Zadať dopyt