A/B testovanie

Ak chcete robiť zmeny na eshope a neviete, aká zmena je najlepšia a prinesie najviac konverzií, otestujte dve varianty. Využite A/B testovanie, aby ste zistili, čo pritiahne vašich zákazníkov k vykonaniu požadovanej akcie.

A/B testovanie je jedna z techník UX testovania.

Môžete testovať zmeny dizajnu a obsahu landing page, bannerov, reklamných kampaní, newsletterov, aplikácii. Vždy porovnávate dve verzie s cieľom určiť, ktorá je výkonnejšia.

Výhody, ktoré prináša A/B testovanie

  • Zvýšenie objemu predaja
  • Zvýšenie konverzie
  • Zníženie bounce rate
  • Viac vyplnených formulárov
  • Viac registrovaných zákazníkov
  • Viac kliknutí na želaný call to action prvok
  • Viac zdieľaní

Čo môžete A/B testovať na webových stránkach

  • nadpisy
  • text tlačítka – call to action prvku
  • umiestnenie call to action prvkov
  • pop up okná
  • obrázky v banneroch
  • marketingové texty
  • počet položiek vo formulári
  • farebnosť webovej stránky
  • veľkosť písma
  • štruktúra webovej stránky
  • poradie umiestnenia položiek v navigácii

Kroky A/B testovania

  1. Definujte si, čo chcete otestovať – vytvorte si hypotézu.
  2. Vytvorte dve verzie – môžete vychádzať z pôvodného webu, čo bude jedna verzia a hypotéze bude druhá verzia. Príklad možno máme v call to action tlačítku zlú textáciu. Takže v druhej verzii B vzorky nastavíme iný text.
  3. Rozhodnite sa ako dlho bude testovanie prebiehať. Zavisí to aj od vašej návštevnosti a typu webu, blog, eshop, predajná webová stránka.
  4. Vyberte si vhodný nástroj a nastavte ho.
  5. Po uplinutí zvoleného času na testovanie si pozrite výsledky.
  6. Následne výhernú verziu aplikujte na vašu webovú stránku.
  7. Skúste vymyslieť ďalšie vylepšenie a testovanie iterujte.
  8. Môžete robiť aj viac testov naraz, ale verzie by nemali mať veľké zmeny. Postupujte radšej menšími krokmi. A/B testovanie je najefektívnejšie, keď sa robí postupne a kontinuálne.

Ďalšie možnosti A/B testovania

V rámci Google Ads vytvoríte viacero nadpisov tej istej reklamy a priamo reklamný systém vám vyberá najlepšiu možnosť, ktorá ma najvyššiu konverziu. Takto môžete napríklad zistiť ako nazvať článok alebo službu na vašom webe. V Google Ads to otestujete a na vašej webovej stránke následne upravíte.

Takáto technika sa dá urobiť aj cez systémy pre natívnu reklamu ako je na Slovensku napríklad Strossle.

ab testovanie

Nástroje na A/B testovanie

Google Optimize – tento nástroj odporúčam. Viete si robiť A/B testovanie bez nutnosti zásahu programátora. Je to nástroj od Google a je priamo integrovaný na Google Analytics. Výhodou je, že je zadarmo.

Optimizely – takisto veľmi dobrý nástroj, oplatí sa otestovať, čo vám viac vyhovuje.

Existujú dokonca CMS systémy pre landing pages ako napríklad unbounce.com, ktoré využívajú umelú inteligenciu a A/B testujú za vás a vylepšujú vám obsah a štruktúru vášho webu.

Ak by ste chceli vylepšiť vaše konverzie na eshope alebo webovej stránke, tak sa nám ozvite.

Páči sa vám článok?

Potrebujete riešenie na mieru?
Kontaktujte nás!

Vladimír Donič hlavný konzultant

+421 948 368 636

vladimir.donic@vibration.sk

Alebo vyplňte krátky formulár

Zadať dopyt