Ak chcete robiť zmeny na eshope a neviete, aká zmena je najlepšia a prinesie najviac konverzií, otestujte dve varianty. Využite A/B testovanie, aby ste zistili, čo pritiahne vašich zákazníkov k vykonaniu požadovanej akcie.
A/B testovanie je jedna z techník UX testovania.
Môžete testovať zmeny dizajnu a obsahu landing page, bannerov, reklamných kampaní, newsletterov, aplikácii. Vždy porovnávate dve verzie s cieľom určiť, ktorá je výkonnejšia.
Výhody, ktoré prináša A/B testovanie
- Zvýšenie objemu predaja
- Zvýšenie konverzie
- Zníženie bounce rate
- Viac vyplnených formulárov
- Viac registrovaných zákazníkov
- Viac kliknutí na želaný call to action prvok
- Viac zdieľaní
- …
Čo môžete A/B testovať na webových stránkach
- nadpisy
- text tlačítka – call to action prvku
- umiestnenie call to action prvkov
- pop up okná
- obrázky v banneroch
- marketingové texty
- počet položiek vo formulári
- farebnosť webovej stránky
- veľkosť písma
- štruktúra webovej stránky
- poradie umiestnenia položiek v navigácii
Kroky A/B testovania
- Definujte si, čo chcete otestovať – vytvorte si hypotézu.
- Vytvorte dve verzie – môžete vychádzať z pôvodného webu, čo bude jedna verzia a hypotéze bude druhá verzia. Príklad možno máme v call to action tlačítku zlú textáciu. Takže v druhej verzii B vzorky nastavíme iný text.
- Rozhodnite sa ako dlho bude testovanie prebiehať. Zavisí to aj od vašej návštevnosti a typu webu, blog, eshop, predajná webová stránka.
- Vyberte si vhodný nástroj a nastavte ho.
- Po uplinutí zvoleného času na testovanie si pozrite výsledky.
- Následne výhernú verziu aplikujte na vašu webovú stránku.
- Skúste vymyslieť ďalšie vylepšenie a testovanie iterujte.
- Môžete robiť aj viac testov naraz, ale verzie by nemali mať veľké zmeny. Postupujte radšej menšími krokmi. A/B testovanie je najefektívnejšie, keď sa robí postupne a kontinuálne.
Ďalšie možnosti A/B testovania
V rámci Google Ads vytvoríte viacero nadpisov tej istej reklamy a priamo reklamný systém vám vyberá najlepšiu možnosť, ktorá ma najvyššiu konverziu. Takto môžete napríklad zistiť ako nazvať článok alebo službu na vašom webe. V Google Ads to otestujete a na vašej webovej stránke následne upravíte.
Takáto technika sa dá urobiť aj cez systémy pre natívnu reklamu ako je na Slovensku napríklad Strossle.

Nástroje na A/B testovanie
Google Optimize – tento nástroj odporúčam. Viete si robiť A/B testovanie bez nutnosti zásahu programátora. Je to nástroj od Google a je priamo integrovaný na Google Analytics. Výhodou je, že je zadarmo.
Optimizely – takisto veľmi dobrý nástroj, oplatí sa otestovať, čo vám viac vyhovuje.
Existujú dokonca CMS systémy pre landing pages ako napríklad unbounce.com, ktoré využívajú umelú inteligenciu a A/B testujú za vás a vylepšujú vám obsah a štruktúru vášho webu.
Ak by ste chceli vylepšiť vaše konverzie na eshope alebo webovej stránke, tak sa nám ozvite.