Základ každého SEO a každej PPC kampane tvorí analýza kľúčových slov. Vykonáva sa z rôzneho množstva dôvodov, predovšetkým je to hlavne kvôli tomu, aby ste našli kľúčové slová súvisiace s vašim podnikaním, ktoré pritiahnu na váš web relevantnú cieľovú skupinu.
Spôsob akým ľudia premýšľajú a následne do Google vyhľadávania zadávajú kľúčové slová sa neustále mení. V časoch, keď bol online predaj iba v plienkach prevládali jednoslovné výrazy, momentálne sa však používajú dva, tri a dokonca aj viacslovné výrazy. Svoju pozornosť sústreďte práve na tieto viacslovné výrazy, existuje pri nich väčšia šanca konverzie (predaja).
Zdroje kľúčových slov sú viaceré a tie najčastejšie používané sú:
1. Vy – svoje podnikanie poznáte najlepšie práve vy sami a je to vhodný spôsob, ako začať a ubrať sa správnym smerom.
2. Vaša konkurencia – počuli ste už o knihe „Kradni ako umelec“ od autora Austina Kleona? Inšpirujte sa.
3. Návrhy Google vyhľadávania – pomocou nástrojov Ubersuggest.io a Keywordtool.io dokážete pozbierať všetky slová, ktoré vám navrhuje pri vašom vyhľadávaní Google.
4. Google Trends – preskúmajte aktuálne populárne kľúčové slová na samotnom Google.
5. Google AdWords – skvelý zdroj, ktorý dokáže poskytnúť až stovku relevantných kľúčových slov, ktoré sú odfiltrované od nerelevantných a nekonverzných.
6. Google Analytics – organické kľúčové slová nájdete a následne vyexportujete v časti Akvizícia => Kampane => Organické kľúčové slová.
7. Google Webmaster Tools – ďalšie organické kľúčové slová nájdete a môžete vyexportovať v časti Návštevnosť z vyhľadávania => Vyhľadávacie dopyty. Nezabudnite nastaviť najdlhší časový rozsah – 90 dní.
8. Google Keyword Planner – nástroj využívaný predovšetkým pri tvorbe AdWords kampaní.
9. Ďalšie webstránky a sociálne siete – inšpirácia, inšpirácia a znovu inšpirácia.
10. SEM Rush – nástroj, ktorý sa vám zíde predovšetkým vo fáze expanzie do zahraničia, slovenčina totiž nie je dostupná. Najbližšie jazyky sú poľština a maďarčina.
Po získaní všetkých kľúčových slov musíte následne prejsť k overeniu, v akom množstve sa v Google vyhľadávajú – využite Google Keyword Planner a nezabudnite cieliť na slovenčinu a Slovensko.
Pri zhromaždení nezabudnite na odstránenie nerelevantných a duplicitných slov a zlúčenie podobných slov. Môžete využiť Excel alebo nástroj OpenRefine, ktorý je zadarmo.
Posledným krokom je rozdelenie kľúčových slov do kategórii voľná zhoda, frázová zhoda, presná zhoda a vylučujúca zhoda. Táto fáza bude pravdepodobne najprácnejšia.
Rozsiahla analýza pre vás môže znamenať dlhodobý prínos, keďže pomocou nej lepšie pochopíte svojich zákazníkov a zistíte, ako im svoj produkt alebo službu lepšie predať.
Kde môžete využiť analýzu kľúčových slov pri eshope?
Tvorba informačnej architektúry – správne vytvorený eshop poskytuje zákazníkom možnosť nakupovať bez akýchkoľvek problémov a zdržaní. Vo svete online zohráva rolu každý jeden klik, preto by ste mali svoju informačnú architektúru vďaka analýze zostaviť jednoducho, prehľadne a zrozumiteľne.
Pomenovanie kategórii a produktov – pre zákazníka je predsa najdôležitejšie to, čo predávate. Rozhodujúce prvky v detaile vášho produktu zohrávajú:
- názov,
- fotka/video produktu,
- hlavné vlastnosti,
- cena,
- dátum dodania.
Nadpisy blogu – prvá vec, ktorá zaujme čitateľa. Nadpis by mal byť preto pútavý, vyjadrujúci podstatu, no neprezrádzať obsah a v primeranej dĺžke z hľadiska SEO. Na clickbaity zabudnite, tie vám čitatelia neodpustia. Odporúčaná dĺžka je 60 znakov.
Tvorba URL – URL popisujú vašu stránku pre návštevníkov a vyhľadávače. Pokiaľ ich dodržíte relevantné, zaujímavé a presné, idete na to dobre. Optimálny formát je:
https://www.priklad.sk/kategoria-keyword/subkategoria-keyword/primarnekeyword.html
Texty v popisoch kategórii a produktov – je potrebné splniť dve podmienky – SEO a copywriting. Vaše texty by tým pádom mali byť v súlade s analýzou kľúčových slov, no nesmú znieť príliš obyčajne. Nebojte sa pri textoch prejaviť osobnosť vášho eshopu.
Tvorba reklám – pokiaľ ste svoj eshop práve vybudovali, SEO bude hrať druhé husle a vaši prví návštevníci k vám prídu cez PPC reklamu. Či už pôjde o Adwords, DoubleClick alebo aj Facebook reklamu, analýza kľúčových slov vám pomôže správne cieliť na vašu relevantnú skupinu zákazníkov.
Pokiaľ potrebujete radu alebo pomoc s analýzou kľúčových slov pre váš web alebo eshop, môžete sa obrátiť na naše služby.