Blog

Čo je dropshipping a ako môže pomôcť vášmu e-commerce biznisu?

dropshipping sklad

S pojmom dropshipping ste sa už v online svete zrejme stretli. Nie každý ale tomuto anglickému výrazu rozumie a mnoho ľudí nevie, ako by dropshipping mohol pomôcť ich online biznisu. Práve preto sme sa rozhodli, že vám túto tému priblížime a ukážeme vám, že aj pre vašu firmu môže byť dropshipping zaujímavou alternatívou pri predávaní produktov online.

Čo je dropshipping?

Jednoduchá definícia popisuje dropshipping ako metódu predaja produktov cez e-shop pomocou externého skladu. To znamená, že e-shop nemusí mať vlastný sklad (alebo obchodné priestory) a tovar objednáva priamo u dodávateľa, ktorý ho priamo zo svojho skladu posiela koncovému zákazníkovi.

Vám, ako prevádzkovateľovi e-shopu, tak odpadáva nutnosť vlastniť skladové priestory a riešiť balenie a odosielanie produktov vašim zákazníkom. Veľkou výhodou je však aj to, že tovar nemusíte dopredu kupovať a skladové zásoby vám nečerpajú z vášho rozpočtu.

Ako vám môže dropshipping pomôcť?

Táto metóda predaja produktov má niekoľko nepopierateľných benefitov pre spoločnosť, ktorá predáva akékoľvek produkty:

Potreba menšej investície

Pre rozbehnutie e-shopu s dodávaním produktov pomocou dropshippingu nepotrebujete tak vysokú investíciu. Nemusíte totižto platiť skladové priestory a kupovať od dodávateľa vopred tovar. Za tovar zaplatíte až vtedy, keď príjmete od zákazníka platbu a tovar mu následne odošle priamo dodávateľ.

Jednoduchší štart

Z vyššie uvedeného vyplýva, že pri dropshippingu môžete začať budovať svoj biznis oveľa jednoduchšie a rýchlejšie. Na jeho rozbehnutie vám stačí vybaviť len potrebné povolenia a licencie, a vytvoriť e-shop. S tým druhým vám vieme pomôcť aj my. Váš biznis tak v prvých mesiacoch môžete pokojne robiť aj z domu a s počítačom, cez ktorý možno práve čítate tento článok.

Práca odkiaľkoľvek

Možno si to neuvedomujete, ale dropshipping vám umožňuje pracovať naozaj odkiaľkoľvek. Dobre, odkiaľkoľvek, kde je internet. Niektoré nákupné procesy ale môžu byť plne automatizované a vy tak zodpovedáte len za hladký chod e-shopu a prípadnú komunikáciu s klientom.

Variabilita produktov

Tým, že produkty nemusíte pred koncovým predajom kupovať na sklad, máte možnosť ich väčšej variability. Limitovaný ste len ponukou vášho dodávateľa a jeho skladovými zásobami. Platí však, že súčasne môžete mať zazmluvnených viacero dodávateľov. Môžete tak pokryť väčšiu časť trhu.

Dropshipping

Nevýhody dropshippingu

Rovnako ako množstvo výhod, dropshipping má aj množstvo nedostatkov. Najväčším sú nižšie marže, ktoré zohľadňujú potrebu platiť externého dodávateľa za uskladnenie a odosielanie produktov. Problémom môže byť aj nedostatok tovaru. Vaši dodávatelia nebudú spolupracovať len s vami, a tak sa poľahky môže stať, že sa niektoré produkty vypredajú zo skladu skôr, ako stihnete aktualizovať informácie o ich dostupnosti. S vašimi klientmi následne musíte absolvovať nepríjemné konverzácie a vysvetlenia. Nevýhodou je aj to, že zodpovedáte za chyby spôsobené dodávateľom, napríklad pri doručení zlého alebo poškodeného tovaru. Na všetky tieto nedostatky treba myslieť pri vytváraní vašich zmlúv s poskytovateľmi dropshippingových služieb.

Je to výzva

Ak pri podnikaní chcete využívať dropshipping, čakajú vás mnohé výzvy. Tento spôsob uskladnenia a doručovania tovaru vám nezaručí automaticky aj vyššie zisky či jednoduchšie podnikanie. Vo vysoko-konkurenčnom prostredí s nižšími maržami budete musieť tvrdo pracovať na tom, aby ste získali nových zákazníkov a udržali si tých existujúcich. Čakajú na vás rovnaké nástrahy ako pri iných druhoch podnikania. Musíte myslieť na tvorbu kvalitného e-shopu, prepracovaný marketing a profesionálnu komunikáciu so zákazníkmi. Rozhodne to však stojí za vyskúšanie!

Páči sa vám článok?