Nebojte sa republikovania obsahu. Poradíme vám, ako na to!

analytics

Pokiaľ sa rozhodnete, že pri svojich blogoch budete stavať na kvalite, nie kvantite, tak môžete pomýšľať nad republikovaním obsahu. Ide o oživenie, aktualizovanie a opätovné zverejnenie vášho staršieho článku či blogu. My vám v tomto článku ukážeme, ako na to!

Ako si vybrať správny článok na republikovanie?

Pri republikovaní obsahu je nutné dodržiavať niekoľko pravidiel. Tak, ako samotné písanie článkov, aj ich republikovanie si žiada istý čas a v konečnom dôsledku aj isté množstvo financií. Preto je dôležité vybrať si, ktorý článok budete republikovať. A v tomto momente by ste mali otvoriť analytické dáta zo svojho webu.

analytics

Najdôležitejším parametrom článku, ktorý chcete opätovne publikovať, je jeho návštevnosť. Vyberte si článok, ktorý patril v minulosti medzi populárne a jeho obsah považujete za kvalitný. Pokojne podobných článkov vyberte viac a rozhodujte sa podľa ďalších parametrov.

Za tie môžeme považovať mieru konverziečas strávený pri čítaní článkubounce ratepočet zdieľaní na sociálne siete alebo počet spätných odkazov. Svoje články môžete pokojne hodnotiť bodovo a následne sa rozhodnúť pre ten, ktorý získal najviac bodov.

Pri hodnotení jednotlivých článkov vám dobre poslúži nástroj Moz Checker na sledovanie interakcií používateľov na sociálnych sieťach. Na sledovanie backlinkov zas môžete použiť Free Backlink Checker.

Ako republikovať článok?

Pri republikovaní obsahu existuje jedno základné pravidlo – nemeňte URL článku. Dôvodom je ponechanie relevancie v očiach Googlu, ale aj zachovanie odkazov z iných webov. Ak sa aj napriek tomu rozhodnete URL zmeniť, nezabudnite na presmerovanie starej URL na novú.

Odborníci odporúčajú aj minimálne zmeny v nadpise článku. Najmä kvôli použitiu kľúčových slov. Ak ste v minulosti totiž článok písali s cieľom osloviť určitú cieľovú skupinu vašich zákazníkov, mohli by ste to aktualizáciou jeho obsahu pokaziť.

Dôležitým krokom je aj aktualizovanie obsahu článku. Upravte informácie, ktoré sa časom zmenili, prípadne doplňte ďalšie dáta, aby ste zvýšili hodnotu článku. Vhodným krokom je aj informovanie vašich čitateľov o tom, že článok ste aktualizovali. Urobiť tak môžete jednou vetou na konci článku.

Z viacerých článkov jeden

Okrem obnovenia a opätovného publikovania jedného článku existujú aj iné spôsoby republikovania obsahu. Je to napríklad:

  • zlučovanie viacerých článkov do jedného (v štýle To najlepšie z …, TOP 10 …, Toto vám odporúčame…),
  • vytvorenie e-booku, v ktorom existujúce informácie doplníte o ďalšie zaujímavosti,
  • vytvorenie audio knihy, ktorej pridanou hodnotou je to, že si ju vaši používatelia môžu pustiť napríklad popri cestovaní,
  • či vytvorenie infografiky, ktorá zhŕňa zaujímavé dáta do prehľadnej grafiky.

Pravidlom je, aby republikovanie obsahu prinieslo vašim čitateľom ďalšiu pridanú hodnotu. 

Neprežeňte to

Pri republikovaní obsahu sa netreba nechať uniesť. Vždy je správne dodržiavať pomer nových článkov k republikovanému obsahu, aby vaši čitatelia nenadobudli dojem, že čítajú dookola o tom istom.

Zabúdať netreba ani na správne SEO, ktoré je určite republikovaním priveľkého množstva staršieho obsahu v nevýhode. Ak si neviete dať rady s písaním textov, oslovte nás a pomôžeme vám s ich tvorbou. Okrem toho pre vás vieme vytvoriť aj zaujímavý multimediálny obsah, či úplne nový web, kde by ste mohli zdieľať svoje myšlienky vo forme článkov!

Zdroj: NeilPatel, ZeroGravityMarketing, SEOpressor

Autor

Ondrej Ličko

mohlo by vás zaujímať

Tip 62: Časovanie automatického publikovania príspevkov na vašom blogu

Píšte viac pútavého obsahu na vašom eshope. Máme pre...
banner

Bannerová slepota – reálna hrozba online marketingu?

Pojem bannerová slepota existuje už od roku 1994. Vtedy...

Checklist najdôležitejších pravidiel pre úspěšný web

Checklist Vám pri kontrole webovej stránky pred spustením zabezpečí,...

Spustili sme blog pre topenglish.sk

Na tejto podstránke Vás budeme informovať o novinkách z...

presvedčili sme vás?

Ak sa chcete niečo spýtať, napíšte nám.

Odpovieme čo najskôr.

00421 915 263 443

info@vibration.sk