Blog

Píšte príbehy, ktoré predávajú. Nie len strohé popisy

texty pisanie blog titulka

K navýšeniu predajov vám môže pomôcť aj taká maličkosť, akou sú lepšie produktové texty. Práve tie sú totižto častokrát najdôležitejším faktorom pri rozhodovaní sa o kúpe daného produktu alebo služby. Existuje niekoľko odporúčaní, po ktorých aplikovaní by ste mali zvýšiť svoje predaje. Ktoré to sú?

Riešenie problému

V marketingu existuje jednoduché porekadlo – vytvorte problém, nájdite naň riešenie a predajte ho svojim zákazníkom. Každý produkt alebo služba, ktorú predávate, je riešením nejakého problému. Píšte o tom vo svojom produktovom texte a postavte svoj produkt alebo službu do pozície riešenia problému vašich zákazníkov. Keď pochopia, ako im dokážete pomôcť, radi si váš produkt zakúpia.

Opisujte výhody a benefity vašich produktov

Nevychvaľujte svoj produkt do nebies. Vaši zákazníci to dokážu prehliadnuť a z vášho e-shopu alebo webu ihneď odídu. Buďte realisti a napíšte, aké má váš produkt alebo služba skutočné výhody oproti konkurencii. Ponúkate 14-dňovú testovaciu lehotu, zadarmo k produktu pribalíte malý darček alebo ide naozaj o najkvalitnejšie riešenie na trhu? Napíšte to do popisu. Opíšte reálne výhody a benefity, ktoré váš produkt alebo služba ponúka zákazníkom.

produkt darček

Píšte príbehy, nie len strohé texty

Čo je na produktových popisoch najdôležitejšie? Mali by byť príbehmi, nie len holým textom s vymenovaním vlastností. Predstavte si, ako zákazník bude používať váš produkt alebo službu a snažte sa mu produktovým textom navodiť pocit, že váš produkt naozaj potrebuje. Pýtajte sa otázky (napr. „Viete, ako kvalitný matrac dokáže zlepšiť kvalitu vášho života?“), buďte úprimní, priamočiari (vyhnite sa zbytočným „omáčkam“) a čo je najdôležitejšie, nezabudnite na call-to-action prvok. Teda výzvu na kúpu vášho produktu alebo služby (napr. „Kúp si ešte dnes nový matrac a zbav sa bolesti tvojho chrbta.“).

Ak svoj produkt alebo službu dokážete opísať v príbehu, do ktorého sa váš zákazník dokáže vžiť, vyhrali ste. 

Pokiaľ vaše predaje nenarastú, treba hľadať iné príčiny. Pomôcť vám môže redizajn vášho e-shopu alebo efektívnejší proces nákupu. Napíšte nám a my vám radi poskytneme konzultáciu a návrhy na vylepšenie vášho online biznisu.

Páči sa vám článok?