Aj Vy patríte medzi dizajnérov, ktorí dodávajú klientom viac návrhov loga a dávajú im možnosť vybrať si? Asi si nie ste istí svojou prácou alebo logo ešte nie je dokončené.
Návrh loga je proces, keď začnete s mnohými náčrtmi, ktoré neustále vylepšujete. Postupne vyhadzujete neefektívne návrhy až zostane ten, ktorý spĺňa stanovený cieľ.
Ukončiť proces dizajnovania loga je úloha dizajnéra, a ak ten nevie rozhodnúť, ktorý z návrhov je najlepší, tak potom logo určite nie je hotové.
Prečo klient nevyberie dobré logo?
Naozaj dobrí dizajnéri nenavrhujú logo pre svojho klienta, navrhujú ho pre klientových zákazníkov. Ak svojmu klientovi ukážete viac návrhov, vyberie si presne to, ktoré sa mu páči. A to je chyba!
Logo sa nemá páčiť len klientovi, logo musí byť efektívne pri plnení cieľov spoločnosti a musí zaujať zákazníka Vášho klienta.
Klientom poskytujte riešenie, nie možnosti!
Podľa našich skúseností klienti žiadajú viaceré návrhy loga, pretože si myslia, že to tak má byť. Majú za sebou stretnutia s neprofesionálnymi dizajnérmi, ktorí nedokážu alebo nechcú dotiahnuť návrh loga do konca a tak nechajú vyberať klienta, ktorý nemá o dizajne ani páru.
Komunikácia s klientom pri navrhovaní loga
Nepýtajte sa klienta či chce čierne alebo červené logo, povedzte mu, že ak si vyberie Vás, tak Vy mu poviete, ktorá farba mu prinesie vyšší zisk.
Klient sa viac nebude zameriavať na to, čo sa páči jemu osobne, ale na to, čo sa mu oplatí. Bude chcieť vidieť iba jedno riešenie. Efektívne a úspešné logo.
Ako navrhnúť perfektné logo?
Aby ste mohli navrhnúť najlepšie logo pre klienta, potrebujete od neho získať základné informácie o obsahu a cieľoch jeho podnikania.
Začnite s množstvom nápadov a hrajte sa s nimi. Toto je jediná fáza, kedy máte viac konceptov loga. Vylepšujte, prerábajte, štýlujte až získate jeden perfektný návrh loga.
Navrhovanie loga netrvá pár hodín. Nechajte si čas na premyslenie, robte si prestávky a k návrhom sa vráťte neskôr.
Na návrh sa pozrite v rôznych mierkach, spresnite vektory, vytlačte si logo a pozrite sa na to na papieri a zobrazte si ho na viacerých obrazovkách. A keď už si myslíte, že máte finálny návrh loga, nechajte si ho ešte nejaký čas prejsť hlavou.
Úspešné odovzdanie loga
Odovzdanie loga klientovi je jedným z najdôležitejších krokov celého procesu. Máte za sebou hodiny práce a testovania a celý postup by ste mali mať poriadne zdokumentovaný.
Pri posielaní loga pripojte klientovi aj popis celého procesu. Preveďte ho kreatívnymi rozhodnutiami, ktoré ste urobili a vysvetlite mu, prečo práve toto logo spĺňa všetky ciele, ktoré ste si spoločne stanovili na začiatku.
V prílohe môžete poslať aj počiatočné náčrty loga. Každá ikona, ilustrácia, vzor by mali byť účelné. Kľudne pripojte prezentáciu. Spracujte ju ako prípadovú štúdiu, ktorú môžete vložiť aj do svojho portfólia.
NEZABUDNITE: Veľa nápadov, veľa konceptov, ale iba jedno logo!