B2B mobile e-commerce a prečo by ho veľkoobchodníci nemali podceňovať

B2B mobile e-commerce

Veľkoobchodníci a distribútori dlho považovali e-commerce iba za dodatočné riešenie. To už však nemôžu. B2B predaje sa rezolútne pohybujú smerom k online a predovšetkým smerom k mobilom v rámci  B2B mobile e-commerce.

Zopár predajcov si uvedomilo, že e-commerce má jasné výhody v podobe zvýšenia a automatizovania predajných procesov, zníženia nákladov, minimalizovania problémov s objednávkami a uvoľnenie personálu pre viac strategickejšie úlohy.

A samozrejme, eliminovaním bariéry obchodovania iba cez deň, môžu zákazníci objednať kedykoľvek a odkiaľkoľvek. Všetko toto viedlo k vyšším tržbám.

Čo je to B2B mobile e-commerce?

„Mobile first“, B2B e-commerce poskytuje vysoko efektívny spôsob pre zvýšenie tržieb a vytvorenia lojálnych zákazníkov. Mobilná verzia zjednodušuje nákupný proces a zároveň vytvára dlhodobú pridanú hodnotu pre zákazníkov. Objednávky sa môžu vykonať okamžite, bez ohľadu na to, kde sa zákazník momentálne nachádza, priamo zo smartfónu alebo tabletu bez potreby prejsť z jedného zariadenia na druhé.

Mobilný e-commerce znamená vytvorenie efektívnejšieho objednávkového procesu so zameraním na zákazníka.

B2B mobile e-commerce

zdroj fotografie: unsplash.com

Čísla, čísla a opäť čísla

Ako sme uviedli v predchádzajúcom článku, zoznámte sa s b2B e-commerce, najrýchlejšie rastúcim segmentom b2B, čísla hovoria sami za seba – vyše 30 % zákazníkov B2B v roku 2016 vykonalo 50 % svojich nákupov online, pričom konverzia u B2B e-commerce je na úrovni 7,4 %, čo je minimálne 2x viac ako je priemer pri B2C e-shopoch.

Čo sa týka štatistík o mobilnom využívaní na Slovensku, tak v priemere takmer každý štvrtý Slovák (23 %) nakupuje online pomocou svojho smartfónu, pričom samotné stránky e-shopov navštívi každý mesiac približne 700-tisíc Slovákov.

B2B všeobecne nie je príliš pozadu za B2C, čo sa týka mobilných tržieb. Podľa údajov, B2B spoločnosti generujú 19,4 % online tržieb práve z mobilných zariadení. To vôbec nie je ďaleko za B2C, ktoré generujú z mobilných zariadení 22,6 % tržieb.

Ako budú čísla pre počet mobilných zariadení prirodzene rásť, rovnako s nimi bude taktiež rásť podiel z mobilných tržieb z celkových B2B predajov. A počet mobilných zariadení veru bude rásť. Medzi rokmi 2015 až 2020 sa odhaduje ročný nárast o viac než 17 %.

B2B mobile e-commerce

zdroj fotografie: pexels.com

Čo bráni v rýchlejšom raste? 

Hoci má mobilné nakupovanie jednoznačné výhody, množstvo ľudí ho ešte stále nevyužíva naplno. Avšak, z 5 zo 6 dôvodov za to môžu samostatné firmy, ako bude uvedené nižšie. Tým 6. dôvodom je strach z netransparentnosti, kedy majú ľudia obavy vkladať svoje súkromné údaje do smartfónov a boja sa krádeži osobných údajov, akými je číslo kreditnej karty. Toto môžu e-commerce predajcovia vyriešiť zabezpečením najväčšej možnej bezpečnosti a patričného informovania používateľov.

Ako bolo spomenuté vyššie, za zvyšných 5 dôvodov si môžu predajcovia sami. Ide o:

  1. neresponzívnosť mobilnej verzie webstránky

Responzivita a mobilné zariadenia idú ruka v ruke. Prekvapivo, aj v roku 2017 existuje množstvo predajcov, ktorí nemajú mobilnú verziu webstránky.

  1. komplikované vyplňovanie osobných údajov

Vyše ¼ používateľov (29 %) je odradených neefektívnym systémom vyplňovania osobných údajov do nákupného formulára. Okrem toho je tu taktiež nesprávne umiestnenie tlačidiel na potvrdenie objednávky.

  1. komplikovaná navigácia

Používatelia považujú za častý dôvod nepohodlia fakt, že samotná stránka na nich pôsobí príliš komplikovane. Pri mobilnom e-commerce by malo byť cieľom vytvoriť navigáciu pomocou tlačidiel a sprievodcov takým spôsobom, aby sa mohol používateľ jednoducho pohybovať medzi jednotlivými časťami webu.

  1. pomalé načítavanie stránok

Pomalé načítavanie stránok = zabijak mobilných konverzií. Až 40 % používateľov odradilo od kúpy dlhé načítavanie produktov alebo služieb. Koľko sú ochotní ľudia čakať? Pokiaľ sa vaša stránka nenačíta za dlhšie než 2-3 sekundy, prejdú k vašej konkurencii.

  1. neúplné detaily produktu

Veľkosť displeja mobilného zariadenia obmedzuje množstvo informácii, ktoré ste schopní poskytnúť svojim zákazníkom. Preto sa musíte naučiť lepšie pracovať s informáciami pomocou formátovania textu a zobrazovať používateľom iba tie najdôležitejšie informácie.

Myšlienka na záver 

Ak sa pre vás B2B mobile e-commerce zdá byť vzdialenou budúcnosťou, alebo iba niečo o čom môžu rozmýšľať najväčší hráči v odvetví, premyslite si to znovu. Svet B2B sa mení rapídnou rýchlosťou. Hoci je v poslednom období B2B v prostredí e-commerce horúcou témou, jeho ďalšie pole pôsobnosti bude predstavovať práve mobilná sféra.

V prípade, ak máte záujem o kompletné B2B riešenie, vrátane B2B mobile e-commerce, môžete využiť náš systém Sellio, ktorý je vhodný pre spoločnosti.

B2B mobile e-commerce

zdroj fotografie: unsplash.com

zdroj titulnej fotografie: unsplash.com

Autor

Dárius Polák

Copywriter a bloger.

mohlo by vás zaujímať

Checklist najdôležitejších pravidiel pre úspěšný web

Checklist Vám pri kontrole webovej stránky pred spustením zabezpečí,...

Programovanie na mieru

Ak rozmýšľate o webovej aplikácii máte na výber z...

Tip 7: Zobrazujte cenu poštovného čo najskôr

Užívateľov zaujíma koľko u vás stojí poštovné. Nezatajujte, neskývajte...

Tip 23: Neverte SEO špecialistom, PPC odborníkom, Zlaté stránky profil vytváračom

Overte si s kým budete spolupracovať. Ak chcete skutočné...

presvedčili sme vás?

Ak sa chcete niečo spýtať, napíšte nám.

Odpovieme čo najskôr.

00421 915 263 443

info@vibration.sk