Veľkoobchodníci a distribútori dlho považovali e-commerce iba za dodatočné riešenie. To už však nemôžu. B2B predaje sa rezolútne pohybujú smerom k online a predovšetkým smerom k mobilom v rámci B2B mobile e-commerce.
Zopár predajcov si uvedomilo, že e-commerce má jasné výhody v podobe zvýšenia a automatizovania predajných procesov, zníženia nákladov, minimalizovania problémov s objednávkami a uvoľnenie personálu pre viac strategickejšie úlohy.
A samozrejme, eliminovaním bariéry obchodovania iba cez deň, môžu zákazníci objednať kedykoľvek a odkiaľkoľvek. Všetko toto viedlo k vyšším tržbám.
Čo je to B2B mobile e-commerce?
„Mobile first“, B2B e-commerce poskytuje vysoko efektívny spôsob pre zvýšenie tržieb a vytvorenia lojálnych zákazníkov. Mobilná verzia zjednodušuje nákupný proces a zároveň vytvára dlhodobú pridanú hodnotu pre zákazníkov. Objednávky sa môžu vykonať okamžite, bez ohľadu na to, kde sa zákazník momentálne nachádza, priamo zo smartfónu alebo tabletu bez potreby prejsť z jedného zariadenia na druhé.
Mobilný e-commerce znamená vytvorenie efektívnejšieho objednávkového procesu so zameraním na zákazníka.
zdroj fotografie: unsplash.com
Čísla, čísla a opäť čísla
Ako sme uviedli v predchádzajúcom článku, zoznámte sa s b2B e-commerce, najrýchlejšie rastúcim segmentom b2B, čísla hovoria sami za seba – vyše 30 % zákazníkov B2B v roku 2016 vykonalo 50 % svojich nákupov online, pričom konverzia u B2B e-commerce je na úrovni 7,4 %, čo je minimálne 2x viac ako je priemer pri B2C e-shopoch.
Čo sa týka štatistík o mobilnom využívaní na Slovensku, tak v priemere takmer každý štvrtý Slovák (23 %) nakupuje online pomocou svojho smartfónu, pričom samotné stránky e-shopov navštívi každý mesiac približne 700-tisíc Slovákov.
B2B všeobecne nie je príliš pozadu za B2C, čo sa týka mobilných tržieb. Podľa údajov, B2B spoločnosti generujú 19,4 % online tržieb práve z mobilných zariadení. To vôbec nie je ďaleko za B2C, ktoré generujú z mobilných zariadení 22,6 % tržieb.
Ako budú čísla pre počet mobilných zariadení prirodzene rásť, rovnako s nimi bude taktiež rásť podiel z mobilných tržieb z celkových B2B predajov. A počet mobilných zariadení veru bude rásť. Medzi rokmi 2015 až 2020 sa odhaduje ročný nárast o viac než 17 %.
zdroj fotografie: pexels.com
Čo bráni v rýchlejšom raste?
Hoci má mobilné nakupovanie jednoznačné výhody, množstvo ľudí ho ešte stále nevyužíva naplno. Avšak, z 5 zo 6 dôvodov za to môžu samostatné firmy, ako bude uvedené nižšie. Tým 6. dôvodom je strach z netransparentnosti, kedy majú ľudia obavy vkladať svoje súkromné údaje do smartfónov a boja sa krádeži osobných údajov, akými je číslo kreditnej karty. Toto môžu e-commerce predajcovia vyriešiť zabezpečením najväčšej možnej bezpečnosti a patričného informovania používateľov.
Ako bolo spomenuté vyššie, za zvyšných 5 dôvodov si môžu predajcovia sami. Ide o:
-
neresponzívnosť mobilnej verzie webstránky
Responzivita a mobilné zariadenia idú ruka v ruke. Prekvapivo, aj v roku 2017 existuje množstvo predajcov, ktorí nemajú mobilnú verziu webstránky.
-
komplikované vyplňovanie osobných údajov
Vyše ¼ používateľov (29 %) je odradených neefektívnym systémom vyplňovania osobných údajov do nákupného formulára. Okrem toho je tu taktiež nesprávne umiestnenie tlačidiel na potvrdenie objednávky.
-
komplikovaná navigácia
Používatelia považujú za častý dôvod nepohodlia fakt, že samotná stránka na nich pôsobí príliš komplikovane. Pri mobilnom e-commerce by malo byť cieľom vytvoriť navigáciu pomocou tlačidiel a sprievodcov takým spôsobom, aby sa mohol používateľ jednoducho pohybovať medzi jednotlivými časťami webu.
-
pomalé načítavanie stránok
Pomalé načítavanie stránok = zabijak mobilných konverzií. Až 40 % používateľov odradilo od kúpy dlhé načítavanie produktov alebo služieb. Koľko sú ochotní ľudia čakať? Pokiaľ sa vaša stránka nenačíta za dlhšie než 2-3 sekundy, prejdú k vašej konkurencii.
-
neúplné detaily produktu
Veľkosť displeja mobilného zariadenia obmedzuje množstvo informácii, ktoré ste schopní poskytnúť svojim zákazníkom. Preto sa musíte naučiť lepšie pracovať s informáciami pomocou formátovania textu a zobrazovať používateľom iba tie najdôležitejšie informácie.
Myšlienka na záver
Ak sa pre vás B2B mobile e-commerce zdá byť vzdialenou budúcnosťou, alebo iba niečo o čom môžu rozmýšľať najväčší hráči v odvetví, premyslite si to znovu. Svet B2B sa mení rapídnou rýchlosťou. Hoci je v poslednom období B2B v prostredí e-commerce horúcou témou, jeho ďalšie pole pôsobnosti bude predstavovať práve mobilná sféra.
V prípade, ak máte záujem o kompletné B2B riešenie, vrátane B2B mobile e-commerce, môžete využiť náš systém Sellio, ktorý je vhodný pre spoločnosti.
zdroj fotografie: unsplash.com
zdroj titulnej fotografie: unsplash.com