Aké výhody prinesie B2B e-commerce pre váš veľkoobchod ?

výhody B2B e-commerce

V predchádzajúcom článku sme predstavili B2B e-commerce, najrýchlejšie rastúci segment B2B trhu. Dnes v tejto téme budeme pokračovať a rozoberieme si detailnejšie výhody a prečo je pre veľkoobchod B2B e-commerce vhodný.

B2B e-commerce nie je jednoduchá záležitosť. Množstvo obchodníkov ponúka komplexný sortiment, ktorý sa len tak ľahko nepretransformuje do online sféry. Hoci to môže spočiatku vyzerať ako strašiak, netreba sa zľaknúť. Túto činnosť sa oplatí dokončiť, pretože na konci čaká zaslúžené ovocie v podobe vyššieho zisku a spokojnejších zákazníkov a obchodných partnerov.

Celkovo sa dajú výhody B2B e-commerce rozdeliť na dve kategórie:

  1. výhody, ktoré priamo zlepšujú vašu obchodnú činnosť
  2. výhody, ktoré uľahčujú činnosť vašim obchodným partnerom,

Poďme si vysvetliť a rozobrať jednotlivé kategórie výhody podrobnejšie.

Výhody, ktoré priamo zlepšujú vašu obchodnú činnosť

Tieto výhody B2B e-commerce ovplyvňujú predovšetkým vašu cenovú politiku a podnikové procesy.

Prepracovanejšia cenová politika

Ako veľkoobchodník môžete mať veľký počet obchodných partnerov rôznej veľkosti, s ktorými máte rôzne obchodné vzťahy a rozdielny cenník. Čím viac obchodných partnerov máte, tým náročnejšie je vytvárať každému osobitnú cenovú ponuku.

B2B e-commerce systém vám túto činnosť uľahčí. Prostredníctvom online systému si môžete nastaviť vlastný provízny systémautomatické zľavy podľa vlastných parametrov, ako napr. podľa množstva predaného tovaru jednotlivým odberateľom. Takto môžete prenechať vytváranie cenových ponúk každému odberateľovi na systém, čím ušetríte čas a môžete sa sústrediť na iné činnosti. Čas ušetríte aj pri ďalších činnostiach.

Ak využívate obchodných partnerov, distribútorov alebo ste affiliate inzerentom, viete, že manažovanie svojich predajných kanálov nie je žiadne lízanie medu. Avšak online B2B transakcie môžu pomôcť k zjednodušeniu a zrýchleniu procesu.

Integrovaním vášho účtovného systému so systémom partnerov sa totiž môžete uistiť, že budete mať jasný prehľad o všetkých procesoch sledujúcich predaje a úroveň zásob vlastného tovaru v reálnom čase. Pomocou tohto ľahko zistíte, ktorý predajný kanál je rentabilný a ktorý, naopak zaostáva.

Efektívnejšie podnikové procesy

Veľkoobchod potrebuje pravidelnú dodávku surovín a musí využívať prehľadné inventáre, zaručujúce, že nedôjde k situácii prázdneho skladu. Na poslednú chvíľu sa neoplatí objednávať, pretože váš dodávateľ nemusí mať v tom čase dostatok zásob na sklade.

Na všetky tieto činnosti je navyše potreba mať kvalitný tím, ktorý dokáže komunikovať s viacerými dodávateľmi a zabezpečiť tak správny tovar v správnej kvalite a cene.

To je však už zastaraný spôsob práce. B2B e-commerce vám vďaka elektronickému pripojeniu s vašimi dodávateľmi umožní znížiť prebytočné zásoby a automaticky doplniť zásoby pre potrebný tovar v reálnom čase.

Pre lepšiu predstavu, váš systém dokáže bez prestávky monitorovať stav vašich zásob, ako aj zásob dodávateľa. V správny moment by systém dokázal automaticky objednať materiál od najlepšieho dodávateľa a viesť prepracovanú evidenciu reklamácii. Toto je jeden z mnohých benefitov, ktorý obhajuje investíciu do B2B e-commerce infraštruktúry.

Vďaka týmto funkciám budete môcť na základe svojich dát zistiť, ako sa tovar predáva počas týždňa, a na základe automatickej analýzy získate prehľad, čo sa bude predávať v budúcnosti.

Rýchlejšie plnenie objednávok

V prípade, ak vaša platforma neumožňuje sledovanie objednávok a monitorovanie dodávania, strácate kontrolu nad svojou logistikou. Keďže zákazníci a odberatelia vyžadujú rýchlejšie a presnejšie dodacie cykly, vaša schopnosť manažovať logistiku môže predstavovať jednu z kľúčových konkurenčných výhod. Z tohto dôvodu sú B2B systémy umožňujúce monitorovanie a plnenie objednávok nenahraditeľné.

Skrátenie času potrebného na dokončenie úloh

Výmenov dát v reálnom čase, porovnávania a monitorovania algoritmov a tým automatického spustenia procesov, dochádza ku skracovaniu času potrebného na dokončenie potrebných úloh. V dôsledku toho rastie produktivita, znižujú sa náklady, zlepšuje sa kvalita a dodávky sú rýchlejšie.

Výhody, ktoré uľahčujú činnosť vašim obchodným partnerom

Ako bolo spomenuté vyššie, B2B veľkoobchod pracuje s viacerými obchodnými partnermi. Všetci vieme, že spokojný zákazník je najlepší zákazník. Prečo teda neuľahčiť nákupný proces aj zákazníkom?

Pomocou online systému predaja budú môcť vaši zákazníci efektívne nakupovať väčšie množstvo tovaru. Okrem toho budú môcť hľadať tovar podľa názvu, kódu tovaru, poprípade cez fulltextové vyhľadávanie a platiť zaň jedným z mnohých platobných systémov. E-commerce systém im taktiež umožní vykonávať automatické objednávky a zbaví ich činnosti prepisovať údaje ručne a posielať emailové objednávky.

Ako ste si mohli prečítať vyššie, výhody B2B e-commerce zlepšujú celkovú činnosť veľkoobchodu a uľahčujú taktiež spoluprácu s obchodnými partnermi. Nejde o nový trend, ale dlhodobé riešenie, ktorého potenciál neustále rastie. V prípade, ak chcete preniesť svoje podnikanie do online sféry, neváhajte nás kontaktovať.

zdroj fotografie: mercury-processing.com

Autor

Dárius Polák

Copywriter a bloger.

mohlo by vás zaujímať

Najpraktickejšie pluginy do wordpressu

Pre interné účely a samozrejme aj kvôli osvete v...

Teambuilding vibration v Banskej Štiavnici

Minulý týždeň sme presunuli takmer celú firmu do Banskej...
checklist pred spustenim e-shopu

Mega checklist pred spustením e-shopu

Funkčná webstránka predstavuje dôležitý nástroj vášho podnikania. Obzvlášť v...

presvedčili sme vás?

Ak sa chcete niečo spýtať, napíšte nám.

Odpovieme čo najskôr.

00421 915 263 443

info@vibration.sk