Blog

Tip 95: Začnite využívať analýzu kľúčových slov

Základ každého SEO a každej PPC kampane tvorí analýza kľúčových slov. Vykonáva sa z rôzneho množstva dôvodov, predovšetkým je to hlavne kvôli tomu, aby ste našli kľúčové slová súvisiace s vašim podnikaním, ktoré pritiahnu na váš web relevantnú cieľovú skupinu.

Spôsob akým ľudia premýšľajú a následne do Google vyhľadávania zadávajú kľúčové slová sa neustále mení. V časoch, keď bol online predaj iba v plienkach prevládali jednoslovné výrazy, momentálne sa však používajú dva, tri a dokonca aj viacslovné výrazy. Svoju pozornosť sústreďte práve na tieto viacslovné výrazy, existuje pri nich väčšia šanca konverzie (predaja).

hands-coffee-cup-apple

Zdroje kľúčových slov sú viaceré a tie najčastejšie používané sú:

1. Vy – svoje podnikanie poznáte najlepšie práve vy sami a je to vhodný spôsob, ako začať a ubrať sa správnym smerom.

2. Vaša konkurencia – počuli ste už o knihe „Kradni ako umelec“ od autora Austina Kleona? Inšpirujte sa.

3. Návrhy Google vyhľadávania – pomocou nástrojov Ubersuggest.ioKeywordtool.io dokážete pozbierať všetky slová, ktoré vám navrhuje pri vašom vyhľadávaní Google.

4. Google Trends – preskúmajte aktuálne populárne kľúčové slová na samotnom Google.

5. Google AdWords – skvelý zdroj, ktorý dokáže poskytnúť až stovku relevantných kľúčových slov, ktoré sú odfiltrované od nerelevantných a nekonverzných.

6. Google Analytics – organické kľúčové slová nájdete a následne vyexportujete v časti Akvizícia => Kampane => Organické kľúčové slová.

7. Google Webmaster Tools – ďalšie organické kľúčové slová nájdete a môžete vyexportovať v časti Návštevnosť z vyhľadávania => Vyhľadávacie dopyty. Nezabudnite nastaviť najdlhší časový rozsah – 90 dní.

8. Google Keyword Planner – nástroj využívaný predovšetkým pri tvorbe AdWords kampaní.

9. Ďalšie webstránky a sociálne siete – inšpirácia, inšpirácia a znovu inšpirácia.

10. SEM Rush – nástroj, ktorý sa vám zíde predovšetkým vo fáze expanzie do zahraničia, slovenčina totiž nie je dostupná. Najbližšie jazyky sú poľština a maďarčina.

Po získaní všetkých kľúčových slov musíte následne prejsť k overeniu, v akom množstve sa v Google vyhľadávajú – využite Google Keyword Planner a nezabudnite cieliť na slovenčinu a Slovensko.

Pri zhromaždení nezabudnite na odstránenie nerelevantných a duplicitných slov a zlúčenie podobných slov. Môžete využiť Excel alebo nástroj OpenRefine, ktorý je zadarmo.

Posledným krokom je rozdelenie kľúčových slov do kategórii voľná zhoda, frázová zhoda, presná zhoda a vylučujúca zhoda. Táto fáza bude pravdepodobne najprácnejšia.

Rozsiahla analýza pre vás môže znamenať dlhodobý prínos, keďže pomocou nej lepšie pochopíte svojich zákazníkov a zistíte, ako im svoj produkt alebo službu lepšie predať.

Kde môžete využiť analýzu kľúčových slov pri eshope?

Tvorba informačnej architektúry – správne vytvorený eshop poskytuje zákazníkom možnosť nakupovať bez akýchkoľvek problémov a zdržaní. Vo svete online zohráva rolu každý jeden klik, preto by ste mali svoju informačnú architektúru vďaka analýze zostaviť jednoducho, prehľadne a zrozumiteľne.

Pomenovanie kategórii a produktov – pre zákazníka je predsa najdôležitejšie to, čo predávate. Rozhodujúce prvky v detaile vášho produktu zohrávajú:

  • názov,
  • fotka/video produktu,
  • hlavné vlastnosti,
  • cena,
  • dátum dodania.

Nadpisy blogu – prvá vec, ktorá zaujme čitateľa. Nadpis by mal byť preto pútavý, vyjadrujúci podstatu, no neprezrádzať obsah a v primeranej dĺžke z hľadiska SEO. Na clickbaity zabudnite, tie vám čitatelia neodpustia. Odporúčaná dĺžka je 60 znakov.

Tvorba URL – URL popisujú vašu stránku pre návštevníkov a vyhľadávače. Pokiaľ ich dodržíte relevantné, zaujímavé a presné, idete na to dobre. Optimálny formát je:

https://www.priklad.sk/kategoria-keyword/subkategoria-keyword/primarnekeyword.html

Texty v popisoch kategórii a produktov – je potrebné splniť dve podmienky – SEO a copywriting. Vaše texty by tým pádom mali byť v súlade s analýzou kľúčových slov, no nesmú znieť príliš obyčajne. Nebojte sa pri textoch prejaviť osobnosť vášho eshopu.

Tvorba reklám – pokiaľ ste svoj eshop práve vybudovali, SEO bude hrať druhé husle a vaši prví návštevníci k vám prídu cez PPC reklamu. Či už pôjde o Adwords, DoubleClick alebo aj Facebook reklamu, analýza kľúčových slov vám pomôže správne cieliť na vašu relevantnú skupinu zákazníkov.

Pokiaľ potrebujete radu alebo pomoc s analýzou kľúčových slov pre váš web alebo eshop, môžete sa obrátiť na naše služby.

Páči sa vám článok?