Ako si vyberáte nový mobil? Okrem technických parametrov, ktoré požadujete, si prečítate množstvo recenzií k produktu a pozriete zopár „verzus“ videí. Dnes 9 z 10 ľudí vyhľadáva online recenzie produktov a na základe hodnotení sa rozhodujú, či si daný výrobok kúpia.
Zákazníci sa snažia vyvarovať nepríjemným skúsenostiam a ušetriť si tak nervy aj peniaze. Výborný prostriedkom ako dokázať zákazníkom výhody nákupu u vás, je presvedčivá prípadová štúdia (case study), ktorá hovorí o tom ako váš produkt pomohol inému zákazníkovi.
Odkiaľ čerpať info pre case studies?
Požiadajte známeho, aby váš produkt alebo službu otestoval, porovnal s iným produktom, a napísal svoje používateľské skúsenosti, pocity, a výhody daného produktu.
A/alebo si spravte online prieskum, čo hovoria vaši zákazníci na produkt. Pozrite si hodnotenia v cenových porovnávačoch, ako heureka, pricemania, a.i.
Ako napísať prípadovú štúdiu?
Prípadovú štúdiu môžete štruktúrovať nasledovne:
- Nadpis – Zvoľte radšej krátky a výstižný nadpis.
- Perex – Napíšte 3 vety, ktoré vystihujú celú prípadovú štúdiu
- Výzva – Napíšte, čo bol hlavný cieľ zákazníka, ako a na čo chcel váš produkt alebo službu použiť
- Popis produktu alebo služby – Popíšte, akým spôsobom váš produkt alebo služba, pomohla vyriešiť problém zákazníka
- Výsledok – Zdôraznite, aký bol výsledok. Použite čísla a grafy ako dôkaz.
- Call to action prvok – Nezabudnite pripojiť výzvu na akciu, dajte zákazníkom vedieť, čo chcete, aby urobili.
8 tipov ako propagovať prípadové štúdie
- Vytvorte si na vašom eshope stránku pre prípadové štúdie.
- Najnovšie prípadové štúdie uverejnite na úvodnej stránke, aby sa k nim návštevníci ľahšie dostali.
- Napíšte článok na blog o tom, že ste napísali prípadovú štúdiu. Vysvetlite, prečo ste ju napísali a čo v nej používatelia nájdu.
- Prípadovú štúdiu môžete spracovať ako zaujímavé video, ktoré sa bude rýchlejšie šíriť
- Umiestnite ju na relevantné stránky v eshope, napr. do popisov produktov, ktorých sa štúdia týka.
- Zdieľajte prípadové štúdie na sociálnych sieťach. Z case study spravte ppt prezentáciu a umiestnite na SlideShare. Z nej môžete spraviť aj video a zdielať na YouTube.
- Pošlite ich v najnovšom newsletteri.
- Pripojte do prípadových štúdií aj pútavú infografiku.
Energia a čas vložený do písania prípadovej štúdie sa vám určite vráti v podobe konverzií.
Ukážka marketingovej prípadovej štúdie s dosiahnutými výsledkami.
Ukážka prípadovej štúdie tvorby eshopu na mieru pre kompava.
Ukážka prípadovej štúdie tvorby webovej stránky pre greenway.