Blog

Tip 80: Píšte a publikujte prípadové štúdie

Ako si vyberáte nový mobil? Okrem technických parametrov, ktoré požadujete, si prečítate množstvo recenzií k produktu a pozriete zopár „verzus“ videí. Dnes 9 z 10 ľudí vyhľadáva online recenzie produktov a na základe hodnotení sa rozhodujú, či si daný výrobok kúpia.

Zákazníci sa snažia vyvarovať nepríjemným skúsenostiam a ušetriť si tak nervy aj peniaze. Výborný prostriedkom ako dokázať zákazníkom výhody nákupu u vás, je presvedčivá prípadová štúdia (case study), ktorá hovorí o tom ako váš produkt pomohol inému zákazníkovi.

Odkiaľ čerpať info pre case studies?

Požiadajte známeho, aby váš produkt alebo službu otestoval, porovnal s iným produktom, a napísal svoje používateľské skúsenosti, pocity, a výhody daného produktu.

A/alebo si spravte online prieskum, čo hovoria vaši zákazníci na produkt. Pozrite si hodnotenia v cenových porovnávačoch, ako heureka, pricemania, a.i.

Ako napísať prípadovú štúdiu?

Prípadovú štúdiu môžete štruktúrovať nasledovne:

  • Nadpis – Zvoľte radšej krátky a výstižný nadpis.
  • Perex – Napíšte 3 vety, ktoré vystihujú celú prípadovú štúdiu
  • Výzva – Napíšte, čo bol hlavný cieľ zákazníka, ako a na čo chcel váš produkt alebo službu použiť
  • Popis produktu alebo služby – Popíšte, akým spôsobom váš produkt alebo služba, pomohla vyriešiť problém zákazníka
  • Výsledok – Zdôraznite, aký bol výsledok. Použite čísla a grafy ako dôkaz.
  • Call to action prvok – Nezabudnite pripojiť výzvu na akciu, dajte zákazníkom vedieť, čo chcete, aby urobili.

8 tipov ako propagovať prípadové štúdie

  1. Vytvorte si na vašom eshope stránku pre prípadové štúdie.
  2. Najnovšie prípadové štúdie uverejnite na úvodnej stránke, aby sa k nim návštevníci ľahšie dostali.
  3. Napíšte článok na blog o tom, že ste napísali prípadovú štúdiu. Vysvetlite, prečo ste ju napísali a čo v nej používatelia nájdu.
  4. Prípadovú štúdiu môžete spracovať ako zaujímavé video, ktoré sa bude rýchlejšie šíriť
  5. Umiestnite ju na relevantné stránky v eshope, napr. do popisov produktov, ktorých sa štúdia týka.
  6. Zdieľajte prípadové štúdie na sociálnych sieťach. Z case study spravte ppt prezentáciu a umiestnite na SlideShare. Z nej môžete spraviť aj video a zdielať na YouTube.
  7. Pošlite ich v najnovšom newsletteri.
  8. Pripojte do prípadových štúdií aj pútavú infografiku.

Energia a čas vložený do písania prípadovej štúdie sa vám určite vráti v podobe konverzií.

Ukážka marketingovej prípadovej štúdie s dosiahnutými výsledkami.

Ukážka prípadovej štúdie tvorby eshopu na mieru pre kompava.

Ukážka prípadovej štúdie tvorby webovej stránky pre greenway.

Páči sa vám článok?